Hastane Yönetim Bilgi Sistemleri
(HYBS) Sağlık hizmeti sunan kurumlarda yönetsel,
finansal ve tıbbi verilerin
dijital ortamda kayıt altına alınmasını, veri entegrasyonunu, depolanmasını,
dağıtılmasını, yönetilebilir olmasını sağlayan bilgi sistemleri olarak tanımlanabilir. Bu çalışmada HYBS’ni kullanan sağlık
kurumlarında müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakatini etkileyen faktörlerin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Kütahya ilinde yüzyüze anket yapılarak 140 adet
veri toplanmıştır. Çalışmada SPSS v.24 kullanılarak iki aşamalı bir
metodolojiye göre veri analizi yapılmıştır. İlk adım kullanılan ölçeklerin
güvenilirliğini sınamak. İkinci adımla faktör ve Korelasyon analizi yapılarak
yapısal modeli ve faktörleri belirlemek olmuştur. Ölçeğin güvenilirliğini ve
iç tutarlılığını ölçmek için yaygın bir yöntem olan Cronbach alfa
kullanılmıştır. Buna göre Cronbach alfa 0,953 olup ölçekte yer alan 26 sorunun
homojen bir yapı gösteren bir bütünü iyi bir derecede ifade ettiğini
göstermektedir. Yapılan faktör analizi
sonuçlarında 5 adet faktöre ulaşılmıştır. Bunlar Verimlilik, Hasta Memnuniyeti, Güvenilirlik, Kurum imajı ve Kalitedir. Sağlık kuruluşlarında bu
faktörler önemsenerek hizmet verildiği takdirde müşteri memnuniyeti ve sadakatinde
daha fazla artış bekleneceği yönünde görüşe varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 70 |