Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ A1 VE A2 DÜZEYİ DERS KİTAPLARININ TANINMIŞ KİŞİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Sayı: 72, 237 - 248, 25.05.2019

Öz

Yabancı dil
olarak Türkçe öğretiminde başlıca gereçlerden biri ders kitaplarıdır. Kitaplar,
öğretmen ve öğrencilere yol göstermesi, planlı ders işlenmesine yardımcı
olması, diğer araç ve gereçlere göre daha ulaşılabilir olması gibi birçok
nedenden ötürü, derslerde sıklıkla kullanılmaktadır. Yabancılara Türkçe
öğretiminde yararlanılan kitapların içerik, sunum, görseller, öğrenci
seviyesine uygunluk, kullanışlılık, ilgi çekme, öğrenimi kolaylaştırma gibi
birçok açıdan işlevsel niteliklere sahip olmasının önemli olduğu söylenebilir.
Ders kitaplarında, halka mal olmuş ünlü kişilerin yer alması, dili öğrenenler
açısından günlük hayata uygulanabilir ve ilgi çekici bakış açıları oluşturabilir.
Bu tanınmış kişiler öğretilen dilin konuşulduğu ülkede yaşayan ünlüler
olabileceği gibi farklı milletlere mensup tanınmış kişiler de olabilir.



Bu çalışmada, doküman
analizi yapılarak Yabancılar İçin Türkçe A1 ve 
A2 ders kitaplarında yer verilen ünlü kişiler, ünlü oldukları alanlara
göre sınıflandırılmış ve betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada, A1 ve A2
düzeyleri ders kitaplarındaki görseller, etkinlikler ve okuma parçaları
kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlardan hareketle söz konusu ders kitaplarında
yer verilen tanınmış kişilerin görsel, etkinlik, okuma parçaları içinde
kullanımıyla ilgili sonuçlara varılmış, önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Barın, E.(2004). “Yabancılara Türkçe Öğretiminde İlkeler” Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Sayı 1, s.19-30. Erdal, G. ve Erdal, K. (2017). “Çocuk Kitaplarında Nasrettin Hoca Tiplemesi ve Bilinçaltı Mesaj”, Akademik Bakış, Sayı62, s. 88 – 97. Gazi Üniversitesi Yabancılar İçin Türkçe A1, A2, Kalkan Matbaası, Ankara, 2014. Gün, M.,Akakaya, A., Kara, Ö. T.(2014).“Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarının Türkçe Öğretim Merkezlerinde Görev Yapan Öğretim Elemanları Açısından Değerlendirilmesi”, TurkishStudies- Volume 9/6 Spring, p.1-16. Güzel, A., Barın, E. (2016). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Akçağ Yayınları, Ankara. İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı, Seviye AI, A2 Kültür Sanat Basımevi, İstanbul, 2013. MEB, (2012).Diller için Avrupa ortak başvuru metni öğrenme - öğretme - değerlendirme 12.05.2018 tarihinde http://abdigm.meb.gov.tr/eski_site/uaorgutler/AK/cefr_Turkce.pdf adresinden alındı. Şentürk, Ü. (2007). “Popüler Bir Kültür Örneği Olarak Futbol”,Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 31, N. 1, s. 25-41. Tok, M.,(2013). “Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarındaki Yazma Çalışmalarının Değerlendirilmesi” Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Kış (6/1), s.249-279. Yedi İklim Türkçe Ders Kitabı, Seviye A1, Yunus Emre Enstitüsü Yayınları, Ankara, 2015. Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı, A1A2 Temel Düzey, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2014. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kelime Erdal

Yayımlanma Tarihi 25 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 10 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 72

Kaynak Göster

APA Erdal, K. (2019). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ A1 VE A2 DÜZEYİ DERS KİTAPLARININ TANINMIŞ KİŞİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(72), 237-248.