Osmanlı
döneminde klasik eğitim kurumlardan Medreselerin programlarında ağırlığı zamanla
Dini ilimler oluşturmuştur. Dini İlimler ve akli ilimler 17. Yüzyıla kadar beraber
götürdükleri görülmektedir. Osmanlı devleti de diğer devletler gibi kendi vatandaşlarını
kendi düşünceleri doğrultusunda yetiştirmek amacıyla eğitim-öğretim müesseseleri
kurmuştur. Devlet ve çoğunlukla vakıflar aracılığıyla kurulan ve devletin kuruluşundan
yıkılışına kadar çeşitlenerek gelişen bumüesseseleri iki ana guruba ayırabiliriz:
1. Örgün Eğitim Müesseseleri 2. Yaygın Eğitim Müesseseleri. Tanzimat’tan sonra batı
tarzında okullaşmaların başladığı görülmektedir. Tanzimat ve sonrasında oluşturulan
eğitim kurumlarında Din eğitimi olarak değerlendirilebilecek öğretim faaliyeti sürekli
en önde yer almıştır. Osmanlı’da medreselerin zaman içinde Kuran-ı kerim kıraati,
Hadis eğitimi ve Tıp eğitimi veren kurumları da içinde çıkarmıştır.
Cumhuriyet’tekitevhit-i tedrisat kanunuyla resmen kaldırılmışlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 72 |