Effective communication is the lifeline of aviation safety, serving as the cornerstone for preventing accidents, mitigating crises, and ensuring seamless coordination among diverse stakeholders within the complex and dynamic aviation environment. The aim of this study is to provide a qualitative analysis of the 10 fatal accidents in aviation history and incidents and accidents that occurred in the past 10 years registered by the National Transportation Safety Board (NTSB). The content analysis of the reports of the fatal accidents and reports of the 48 events identified in the accident database search revealed themes such as miscommunication between flight crew members, challenges in emergent situations, and communication breakdowns with ATC. These findings align with existing literature, emphasizing the pivotal role of communication in aviation safety. The study offers recommendations to invest in CRM training, standardized phraseology, and advanced communication technologies for aviation safety. Future research directions include exploring human-machine interaction, artificial intelligence, and communication in Unmanned Aerial Systems. Moreover, grounded in these findings, airline companies can infer practical implications such as improved safety, operational efficiency, stress reduction, cost savings, regulatory compliance, and trust-building, thereby emphasizing the industry's commitment to continuous improvement in navigating the complexities of aviation communication.
aviation safety effective communication qualitative analysis miscommunication CRM training accident
Etkili iletişim, havacılık emniyetinin en önemli unsurlarından biri olup, kaza önleme, krizleri hafifletme ve karmaşık ve dinamik havacılık ortamı içindeki çeşitli paydaşlar arasında sorunsuz koordinasyon sağlama konusunda temel taş olarak hizmet etmektedir. Bu çalışmanın amacı, Ulusal Ulaşım Emniyet Kurulu (NTSB) tarafından kaydedilen son 10 yılda meydana gelen ve havacılık tarihindeki 10 ölümcül kaza ve olayların niteliksel bir analizini sunmaktır. Ölümcül kazaların ve kaza veritabanı aramasında belirlenen 48 olayın raporlarının içerik analizi, uçuş ekibi üyeleri arasında yanlış iletişim, beklenmedik durumlar karşısında yaşanan zorluklar ve Hava Trafik Kontrolü (ATC) ile iletişim kopuklukları gibi temaları ortaya çıkarmıştır. Bu bulgular, iletişimin havacılık emniyetindeki kritik rolünü vurgulayan mevcut literatürle uyumlu haldedir. Çalışma, havacılık emniyeti için CRM eğitimine, standartlaştırılmış terimlere ve gelişmiş iletişim teknolojilerine yatırım yapılmasını önermektedir. Gelecek araştırma yönleri, insan-makine etkileşimi, yapay zeka ve İnsansız Hava Araçları'ndaki iletişimi keşfetmeyi içermektedir. Ayrıca, bu bulgulara dayanarak, havayolu şirketleri, emniyette iyileşme, operasyonel verimlilik, stres azaltma, maliyet tasarrufu, düzenleyici uyum ve güven inşası gibi pratik sonuçlar çıkarabilir ve böylece endüstrinin havacılık iletişiminin karmaşıklıklarını yönlendirirken sürekli iyileştirmeye olan taahhüdünü vurgulayabilir.
etkili iletişim niteliksel analiz yanlış anlama CRM eğitimi kaza havacılık emniyeti
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal ve Kişilik Psikolojisi (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin:Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %25'ye kadar kabul edilmektedir. %25 nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.