Teorik Makale
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜLTÜR BİLEŞENLERİNDEN DİL FAKTÖRÜNÜN ULUSLARARASI PAZARLAMA FAALİYETLERİNE OLAN ETKİSİ

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 120 - 135, 31.12.2022
https://doi.org/10.54969/abuijss.1165929

Öz

Günümüzde küreselleşmenin etkisiyle sınırlar ortadan kalkmış ve şirketler ulusal pazarın ötesinde faaliyet göstermeye başlamıştır. Yeni pazarlara uyum sağlama ihtiyacının artması, kültürler arasındaki farklılıkları anlamayı gerekli hale getirmiştir. Uluslararası pazarda rekabet avantajı elde etmeye çalışan her firma bu farklılıkları analiz etmeli ve pazarlama stratejisini bu çerçevede belirlemelidir. Bu çalışmada uluslararası pazarlamada kültür bileşenlerinden dil faktörünün reklam ve pazarlama faaliyetlerine olan etkisi incelenmiştir. Pazarlama mal ve hizmet ihtiyacı olan kişilere ulaşan ekonomik bir faaliyettir. Son zamanlarda kültürel faktörlerin pazarlama faaliyetlerinde belirleyici bir rolü olduğu tespit edilmiştir. Ülkeler arası kültür farklılıkları pazarlama sürecinde oldukça etkilidir. Kültür farlılıkları ne kadar az ise ürünlerin kabul görme durumu da o kadar çok olacaktır.
Bu çalışmada araştırma yöntemi olarak bütünleşik literatür taraması yöntemi kullanılmış olup sonuç olarak, kültürel faktörleri göz ardı eden şirketler, farklı pazarlarda geri dönüşü olmayan başarısızlıklarla karşı karşıya kalmaktadır ve kültürel faktörler, tüketici davranışlarını önemli ölçüde etkilediği için uluslararası pazarlama üzerinde çok güçlü bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aras, A., (2015) Mekan Örgütlenmesi ve Mobilya Seçiminde Kültür Grupları ve Kültür Bileşenlerinin Etkileşimi: Konut Yaşama Mekanları, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Arslan, A., (2004) Medyanın Birey, Toplum ve Kültür Üzerine Etkileri, International Journal of Human Sciences, Vol 1, No 1.
  • Bardakçı, H., (2014), Uluslararası Pazarlamada Kültürel Unsurların Önemi Ve Azerbaycan Araştırması, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bell, M. L., & Puzakova, M. (2017). . Y Usted Social influence effects on consumers' service language preferences. Journal of Business Research, 72, 168-177
  • Cayla, J., & Bhatnagar, K. (2017). Language and power in India's “new services”. Journal of Business Research, 72, 189-198.
  • Demirel, Ö., Kaya, Z. (2012). Eğitim Bilimine Giriş. Pegem Akademi Yayınları.
  • De Souza, M. T., da Silva, M. D. ve de Carvalho, R. (2010). Integrative Review: What is it? How to Do it? Einstein,8(1), 102-106.
  • Demirci, A. (2014). Literatür Taraması. “Coğrafya Araştırma Yöntemleri” içerisinde, Yılmaz Arı (Ed.) ve İlhan Kaya (Ed.). Balıkesir: Coğrafyacılar Derneği Yayını.
  • Doğan, Ö. İ., Marangoz, M., & Topoyan, M. (2003). İşletmelerin iç ve dış pazarda rekabet gücünü etkileyen faktörler ve bir uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2),114-139.
  • Elmes, D., The Relationship between Language and Cultur, National Institute of Fitness and Sports in Kanoya International Exchange and Language Education Center, 2013.
  • Ghauri, P., & Cateora, P. (2011). International marketing. Edinburgh Business School, HeriotWatt University.
  • Hadjichristidis, C., Geipel, J., & Surian, L. (2016). How foreign language affects decisions: Rethinking the brain-drain model. Journal of International Business Studies, doi: 10.1057/s41267-016-0040-1.
  • Ilgın, Leyla (1998), “Reklamlarda Dil Kullanımı”, XII. Dilbilim Kurultayı Bildirileri, 14-16 Mayıs, Mersin Üniversitesi
  • İpek, İ. (2020). The relevance of international marketing strategy to emerging-market exporting firms: from a systematic review towards a conceptual framework. International Marketing Review.Karaçam, Z. (2013). Sistematik Derleme Metodolojisi: Sistematik Derleme Hazırlamak İçin Bir Rehber. DEUHYO, 6(1), 26-33.
  • Kodua, P., Blankson, C., Panda, S., Nguyen, T., Hinson, R. E., & Narteh, B. (2022). The Relationship between CSR and CBBE in Sub-Saharan Africa: The Moderating Role of Customer Perceived Value. Journal of African Business, 1-21.
  • Keegan W.J., Green M.C. Global Marketing, Seventh Edition.
  • Levitt, T. (1983). The globalization of markets. Harward Business Review, 61(May/June), 92- 102.
  • Lin, Y. C., & Wang, K. Y. (2016). Language choice in advertising for multinational corporations and local firms: A reinquiry focusing on monolinguals. Journal of Advertising, 45(1), 43-52.
  • Mahadi, T.S. and Jafari, M.S., Language and Culture, International Journal of Humanities and Social Science Vol. 2 No. 17 September 2012.
  • Mejon, J. C., Fransi, E. C. and Johansson, A. T. (2004). Marketing Management in Cultural Organizations: A case Study of Catalan Museums. International Journal of Arts Management, 11-22.
  • McCort, D. J., & Malhotra, N. K. (1993). Culture and consumer behavior: toward an understanding of cross-cultural consumer behavior in international marketing. Journal of international consumer marketing, 6(2), 91-127.
  • Özcan, M. (2000). Uluslararası Pazarlama, Türkmen Kitapevi, İstanbul.
  • Papavassiliou, N., & Stathakopoulos, V. (1997). Standardization versus adaptation of international advertising strategies: towards a framework. European Journal of Marketing.
  • Steenkamp, J. B. E. (2001). The role of national culture in international marketing research. International marketing review.
  • Snyder, H. (2019). Literature Review as A Research Methodology: An Overview and Guidelines. Journal of Business Research, 109, 333-339 Tai, H. S. (2004). The relationship of cultural values and message strategies in service advertising. Marketing Intelligence & Planning.
  • Taşyürek, N. (2010). Reklam ve Reklamın Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi: Bir Alan Araştırması. Yüksek Lisans Tezi. Ankara, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Terpstra, v. Ve Sarathy, R. (2000) Uluslararası Pazarlama, 8. Baskı, Dryden Press.
  • Turgut, H., (1990), Kültür-Davranış-Mekan Etkileşiminin Saptanmasında Kullanılabilecek Bir Yöntem, Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Uluğ, A.S., (2015), AB ve Türk Hukukunda Reklam Uygulama Esasları Bakış Açısıyla Tüketicilerin Reklama Karşı Tutumu ve Satın Alma Davranışı Arasındaki İlişki, Doktora Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Volk, S., Kohler, T., & Pudelko, M. (2014). Brain drain: The cognitive neuroscience of foreign language processing in multilingual organizations. Journal of International Business Studies, 45(7), 862-885.
  • Wıllıamson, Judith (2001), (çev. Ahmet Fethi) Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, Ütopya Yay., İstanbul.
  • Yılmaz, (2004), Medyatik Dil Alanları: Reklamcılık Dili Üzerine Metin Dil Bilimsel Bir İnceleme Türk Dili, sayı: 600, Özel sayı, Aralık- 2004
  • Zou, S., & Cavusgil, S. T. (2002). The GMS: A broad conceptualization of global marketing strategy and its effect on firm performance. Journal of marketing, 66(4), 40-56.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Semra Zengin 0000-0003-2244-3948

Erken Görünüm Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 23 Ağustos 2022
Kabul Tarihi 28 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Zengin, S. (2022). KÜLTÜR BİLEŞENLERİNDEN DİL FAKTÖRÜNÜN ULUSLARARASI PAZARLAMA FAALİYETLERİNE OLAN ETKİSİ. Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 120-135. https://doi.org/10.54969/abuijss.1165929

Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin:Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %25'ye kadar kabul edilmektedir. %25 nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.