Bu çalışmada araştırılan konular 3
başlıkta özetlenebilir: (1) Yetişkinlerin katıldığı bir sertifika programında
uzaktan eğitim sürecinin etkililiği, (2) çalışma grubunun çevrimiçi öz-yeterlik
algısı, (3) çalışma grubunun sürece ilişkin görüşleri. Bu hedeflere
ulaşabilmek amacıyla; uzaktan eğitim ve örgün eğitim içeriklerine ilişkin bir
başarı testi, çevrimiçi teknolojilere yönelik bir öz yeterlik algısı
ölçeği ve açık uçlu sorulardan oluşan bir görüş formu veri toplama araçları
olarak kullanılmıştır. İş yeri Hekimliği (İYH) ve İş Güvenliği Uzmanlığı (İGU)
sertifikası almak için bir sertifika programına katılan uzmanlar çalışma
grubunu oluşturmuşlardır. Yapılan analizler sonucunda, çevrimiçi öz
yeterlik algısı açısından, İGU grubunun olumlu yönde anlamlı farklılıklar
gösterdiği, İYH grubunda ise istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmadığı,
çevrimiçi teknolojilere yönelik öz yeterlik algısı ölçeği son test sonuçlarında
iki grup arasında anlamlı bir farkın bulunmadığı gözlenmiştir. Başarı
testlerine ilişkin analizde, İYH grubu uzaktan eğitim ve örgün eğitim
süreçlerinde olumlu yönde anlamlı farklılık gösterirken, İGU grubu sadece
uzaktan eğitim sürecinde olumlu yönde anlamlı farklılık göstermiştir. Bunlara
ek olarak katılımcıların çoğunluğu uzaktan eğitim sürecine olumlu yaklaşırken
geri kalanları örgün eğitimi tercih etmiştir.
Çevrimiçi öğrenme çevrimiçi öz yeterlik algısı yetişkin eğitimi
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |