Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 35 - 55, 10.08.2020

Öz

This study aimed to make logical inferences and optimize the system using statistical data to determine the Common Elective Course preferences of Mersin University students. Possible developments in the curriculum were foreseen, taking into consideration the data affecting course preferences. Simulation results were tested by administering questionnaires to students. As a result of the statistical analysis conducted using the dataset, the preference structures of the courses found for the curriculum were determined according to the faculties and departments. The new semester curriculum with the derived data will be updated again depending on whether the courses are selected. The courses selected by the addition course method will be placed in the curriculum once more. However, unselected courses will be removed from the curriculum. Thus, the most important aspect of this study is the updating of the curriculum. With this update, the aim is to list the most preferred courses and turn them into a consultant foresight system. Per the statistical analysis, although the preferences of each faculty differed from each other, there were general similarities in the courses chosen. According to the test results, it was concluded that 55% of the courses should be added to the curriculum, 23% should be removed, and the remaining 22% should be rearranged.

Kaynakça

  • Alkan, F., Erdem, E. (2011). The effect of elective courses on candidate teachers’ level of social skills. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 3451–3455.
  • Bewick, V. ve Southern, J. (1997). Factors Influencing Students’ Choice of Mathematics at A-Level. Teaching Mathematics and Its Applications, 16(2), 74- 78.
  • Bilsel, A., Oral, O. & Pillai, J. (1998). Turkish and North American engineering programs: a comparative study of curricular emphases on mathematics, basic sciences, humanities and social sciences. Education, IEEE Transactions on, 41.4: 247-252.
  • Dağdeviren, M. (2007). Performans değerlendirme sürecinin Bulanık AHP ile bütünleşik modellenmesi. Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi, 25(3), 268-282.
  • Darby, J. A. (2006).The effects of theelective or required status of courses on student evaluations. Journal of Vocational Education & Training, 58 (1), 19-29.
  • Demir, A.& Ok, A. (1996). Orta doğu teknik üniversitesindeki öğretim üye ve öğrencilerinin seçmeli dersler hakkındaki görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,12, 121-125.
  • Dündar, S. (2008). Ders seçiminde analitik hiyerarşi proses uygulaması. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(2), 217-226.
  • Ferrer-Caja, E. & Weiss, M. R. (2002). Cross-validation of a model of intrinsic motivation with students enrolled in high school elective courses, The Journal of Experimental Education, 71(1), 41-65.
  • Öztürk, H. T., Yılmaz, B. (2011). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinin seçmeli statüsünün dersin pedagojik değerine yansımasının öğretmen bakış açısı ile değerlendirilmesi. Ege Eğitim Dergisi, 12(2), 63-82.
  • Öztürk, Ö. T., Soytürk, M., & Serin, S. (2019). University Students' Perceptions of Freedom in Leisure. Universal Journal of Educational Research, 7(3), 803-810. Stocking, V. B. ve Goldstein, D. (1992). Course Selection and Performance of Very High Ability Students; Is There a Gender Gap?. Roeper Review, 15(1), 48-51.
  • Tezcan, H., Gümüş, Y. (2008). Üniversite öğrencilerinin seçmeli ders tercihlerine etki eden faktörlerin araştırılması, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 1-17.
  • Ting, D.H., Lee, C.K.C. (2012). Understanding students’ choice of electives and its implications. Studies in Higher Education, 37(3), 309-325.
  • Tuncer, M. & Özüt, A. (2017). İlköğretim düzeyindeki seçmeli derslerin seçim kriterlerinin öğretmen ve okul yöneticisi görüşlerine göre değerlendirilmesi. Journal of Educational Reflections, 1(1), 51-65.

Ortak Seçmeli Derslerdeki Tercihlerin İstatistiksel Analizi ve Tespiti

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 35 - 55, 10.08.2020

Öz

Bu çalışmanın temel amacı, Mersin Üniversitesi öğrencilerinin Ortak Seçmeli Ders tercihlerinin belirlenmesi için istatistiksel veriler yardımıyla mantıklı çıkarımlar yapmak ve sistemi optimize etmektir. Ders tercihlerini etkileyen veriler dikkate alınarak müfredatta olası gelişmeler öngörülmektedir. Simülasyon sonuçları öğrencilerden alınan anketlerle test edilmiştir. Veri seti ile yapılan istatistiksel analizler sonucunda, müfredat için belirlenen derslerin tercih yapıları fakülte ve bölümlere göre belirlenmektedir. Belirlenen verilerle yeni dönem müfredatı, derslerin seçilip seçilmemesine bağlı olarak tekrar güncellenerek gereksiz derslerin eklenmesi önlenecektir. Ders ekleme yöntemi ile seçilen dersler tekrar müfredata konulacak ancak seçilmemiş dersler müfredattan kaldırılacaktır. Sonuç olarak, bu çalışmanın en önemli direği müfredatın güncellenmesidir. Bu güncelleme ile en çok tercih edilen derslerin listelenmesi ve danışman öngörü sistemine dönüştürülmesi hedeflenmektedir. İstatistiksel analizlere göre, her fakültenin tercihleri birbirinden farklı olsa da, genel olarak seçilen derslerde benzerlikler bulunmaktadır. Test sonuçlarına göre müfredata, % 55’inin tekrar ilave edilmesi, % 23’ünün kaldırılması ve kalan % 22’sinin yeniden düzenlenmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Alkan, F., Erdem, E. (2011). The effect of elective courses on candidate teachers’ level of social skills. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 3451–3455.
  • Bewick, V. ve Southern, J. (1997). Factors Influencing Students’ Choice of Mathematics at A-Level. Teaching Mathematics and Its Applications, 16(2), 74- 78.
  • Bilsel, A., Oral, O. & Pillai, J. (1998). Turkish and North American engineering programs: a comparative study of curricular emphases on mathematics, basic sciences, humanities and social sciences. Education, IEEE Transactions on, 41.4: 247-252.
  • Dağdeviren, M. (2007). Performans değerlendirme sürecinin Bulanık AHP ile bütünleşik modellenmesi. Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi, 25(3), 268-282.
  • Darby, J. A. (2006).The effects of theelective or required status of courses on student evaluations. Journal of Vocational Education & Training, 58 (1), 19-29.
  • Demir, A.& Ok, A. (1996). Orta doğu teknik üniversitesindeki öğretim üye ve öğrencilerinin seçmeli dersler hakkındaki görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,12, 121-125.
  • Dündar, S. (2008). Ders seçiminde analitik hiyerarşi proses uygulaması. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(2), 217-226.
  • Ferrer-Caja, E. & Weiss, M. R. (2002). Cross-validation of a model of intrinsic motivation with students enrolled in high school elective courses, The Journal of Experimental Education, 71(1), 41-65.
  • Öztürk, H. T., Yılmaz, B. (2011). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinin seçmeli statüsünün dersin pedagojik değerine yansımasının öğretmen bakış açısı ile değerlendirilmesi. Ege Eğitim Dergisi, 12(2), 63-82.
  • Öztürk, Ö. T., Soytürk, M., & Serin, S. (2019). University Students' Perceptions of Freedom in Leisure. Universal Journal of Educational Research, 7(3), 803-810. Stocking, V. B. ve Goldstein, D. (1992). Course Selection and Performance of Very High Ability Students; Is There a Gender Gap?. Roeper Review, 15(1), 48-51.
  • Tezcan, H., Gümüş, Y. (2008). Üniversite öğrencilerinin seçmeli ders tercihlerine etki eden faktörlerin araştırılması, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 1-17.
  • Ting, D.H., Lee, C.K.C. (2012). Understanding students’ choice of electives and its implications. Studies in Higher Education, 37(3), 309-325.
  • Tuncer, M. & Özüt, A. (2017). İlköğretim düzeyindeki seçmeli derslerin seçim kriterlerinin öğretmen ve okul yöneticisi görüşlerine göre değerlendirilmesi. Journal of Educational Reflections, 1(1), 51-65.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgisayar Yazılımı
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Sait Vural 0000-0003-2144-5474

Sibel Kaplan Bu kişi benim 0000-0003-3299-4882

Yayımlanma Tarihi 10 Ağustos 2020
Gönderilme Tarihi 5 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Vural, M. S., & Kaplan, S. (2020). Ortak Seçmeli Derslerdeki Tercihlerin İstatistiksel Analizi ve Tespiti. Acta Infologica, 4(1), 35-55.
AMA Vural MS, Kaplan S. Ortak Seçmeli Derslerdeki Tercihlerin İstatistiksel Analizi ve Tespiti. ACIN. Ağustos 2020;4(1):35-55.
Chicago Vural, Mehmet Sait, ve Sibel Kaplan. “Ortak Seçmeli Derslerdeki Tercihlerin İstatistiksel Analizi Ve Tespiti”. Acta Infologica 4, sy. 1 (Ağustos 2020): 35-55.
EndNote Vural MS, Kaplan S (01 Ağustos 2020) Ortak Seçmeli Derslerdeki Tercihlerin İstatistiksel Analizi ve Tespiti. Acta Infologica 4 1 35–55.
IEEE M. S. Vural ve S. Kaplan, “Ortak Seçmeli Derslerdeki Tercihlerin İstatistiksel Analizi ve Tespiti”, ACIN, c. 4, sy. 1, ss. 35–55, 2020.
ISNAD Vural, Mehmet Sait - Kaplan, Sibel. “Ortak Seçmeli Derslerdeki Tercihlerin İstatistiksel Analizi Ve Tespiti”. Acta Infologica 4/1 (Ağustos 2020), 35-55.
JAMA Vural MS, Kaplan S. Ortak Seçmeli Derslerdeki Tercihlerin İstatistiksel Analizi ve Tespiti. ACIN. 2020;4:35–55.
MLA Vural, Mehmet Sait ve Sibel Kaplan. “Ortak Seçmeli Derslerdeki Tercihlerin İstatistiksel Analizi Ve Tespiti”. Acta Infologica, c. 4, sy. 1, 2020, ss. 35-55.
Vancouver Vural MS, Kaplan S. Ortak Seçmeli Derslerdeki Tercihlerin İstatistiksel Analizi ve Tespiti. ACIN. 2020;4(1):35-5.