Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Behaviors of Users’ Who Shop from E-Commerce Sites

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 405 - 414, 30.12.2021
https://doi.org/10.26650/acin.887367

Öz

With the development of information technologies, traditional trading methods have also changed and the concept of e-commerce has emerged as a result of this change. In the field of e-commerce, which has a growing market share, in Turkey, there are several e-commerce sites that offer products and services in different categories. Within the scope of this study, the relationships between the frequency of shopping from e-commerce sites and different factors were examined, and at the same time, it was aimed to reveal the changing preferences depending on gender. For these purposes, a questionnaire was applied to 1176 users of e-commerce sites. Survey findings were analyzed with correlation, t-test and chi-square tests. As a result, different factors affecting the frequency of use of e-commerce sites and usage habits that differ according to gender groups have been revealed.

Kaynakça

  • Akpunar, E. N. (2017). Türkiye›de elektronik dış ticaretin gelişimi ve istihdam ilişkisi. Harran Educational Journal, 2(2), 18-32. doi:10.22596/2017.0202.18.32
  • Bucaklı, A. T. (2007). Elektronik ticaret. İstanbul: Kadir Has Üniversitesi.
  • Deloitte, & TÜSİAD. (2019). E-Ticaretin gelişimi, sınırların aşılması ve yeni normlar. TÜSİAD.
  • Fedder, C., Shweta, J., & Upadhyaya, J. (2018). Brand growth through a cross-generational approach to consumer profiling. Deloitte Insights.
  • Gedik, Y. (2021). E-Ticaret: Teorik bir çerçeve. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 184-198. doi:10.33537/sobild.2021.12.1.16
  • Gençyürek Erdoğan, M. (2020). Covid-19 döneminde e-ticaret ve dijital reklam yatırımları. Selçuk İletişim Dergisi, 13(3), 1296-1318. doi:10.18094/ JOSC.776605
  • Güzel, Y., İpek, G., Yıldırım Yılmaz, T., Babaoğul, M., Şener, A., Buğday, E. B., & Yücel, S. (2018). Customer profile and consciousness levels research report. Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı.
  • Hatipoğlu, C., & Altan, İ. M. (2021). Türkiye›de e-ticaret hizmetlerinin moora yöntemi ile incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 68, 372-383. doi:10.51290/dpusbe.875064
  • HDE Handelsverband Deutschland. (2019). Online monitor. HDE Handelsverband Deutschland.
  • Kantarcı, Ö., Özalp, M., Sezginsoy, C., Özaşkınlı, O., & Cavlak, C. (2017). Dijitalleşen dünyada ekonominin itici gücü: E-ticaret. İstanbul: TÜSİAD Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği.
  • Kıran, S. (2020). Impact of social network use in Turkey on e-commerce based on Facebook case. International Journal of Research and Scientific Innovation (IJRSI), 7(3), 160-167.
  • KPMG. (2017). The truth about online consumers 2017 global online consumer report. KPMG.
  • Küçükyılmazlar, A. (2006). Elektronik ticaret rehberi. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası.
  • Laudon, K. C., & Laudon, J. P. (2012). Essentials of management information systems (10 ed.). New Jersey , USA: Pearson. PwC. (2016). Total retail survey 2016. PwC.
  • Şekerel Erdoğan, D., & Unutkan, İ. (2019). Türkiye›de FMCG trendleri ve e-ticaret. Nielsen. TÜBİSAD. (2019). TÜBİSAD e-ticaret 2019 pazar büyüklüğü raporu. İstanbul: TÜBİSAD Bilişim Sanayicileri Derneği.
  • TÜİK. (2020). Hanehalkı bilişim teknolojileri (BT) kullanım araştırması. TÜİK. Twentify. (2018). Türkiye›de e-ticaret: Çevrimiçi alışverişte tüketici davranışları araştırması ve marka karşılaştırması. Twentify. wearesocial, & Hootsuite. (2019). Digital 2019 Turkey. we are social, Hootsuite.

E-Ticaret Sitelerinden Alışveriş Yapan Kullanıcıların Davranışlarının İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 405 - 414, 30.12.2021
https://doi.org/10.26650/acin.887367

Öz

Bilişim teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte geleneksel ticaret yöntemleri de değişmiş ve bu değişimin sonucunda e-ticaret kavramı ortaya çıkmıştır. Türkiye’de büyümekte olan bir pazar payına e-ticaret alanında, farklı kategorilerde ürün ve hizmet sunan birçok e-ticaret sitesi faaliyet göstermektedir. Bu çalışma kapsamında e-ticaret sitelerinden yapılan alışveriş sıklığı ile farklı faktörler arasındaki ilişkiler incelenmiş aynı zamanda cinsiyete bağlı olarak değişen tercihlerin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda 1176 kullanıcıya anket uygulanmıştır. Anket bulguları; korelasyon, t-test ve ki kare testleri ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak, e-ticaret sitelerinin kullanım sıklığını etkileyen farklı faktörler ve cinsiyet gruplarına göre farklılaşan kullanım alışkanlıkları ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Akpunar, E. N. (2017). Türkiye›de elektronik dış ticaretin gelişimi ve istihdam ilişkisi. Harran Educational Journal, 2(2), 18-32. doi:10.22596/2017.0202.18.32
  • Bucaklı, A. T. (2007). Elektronik ticaret. İstanbul: Kadir Has Üniversitesi.
  • Deloitte, & TÜSİAD. (2019). E-Ticaretin gelişimi, sınırların aşılması ve yeni normlar. TÜSİAD.
  • Fedder, C., Shweta, J., & Upadhyaya, J. (2018). Brand growth through a cross-generational approach to consumer profiling. Deloitte Insights.
  • Gedik, Y. (2021). E-Ticaret: Teorik bir çerçeve. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 184-198. doi:10.33537/sobild.2021.12.1.16
  • Gençyürek Erdoğan, M. (2020). Covid-19 döneminde e-ticaret ve dijital reklam yatırımları. Selçuk İletişim Dergisi, 13(3), 1296-1318. doi:10.18094/ JOSC.776605
  • Güzel, Y., İpek, G., Yıldırım Yılmaz, T., Babaoğul, M., Şener, A., Buğday, E. B., & Yücel, S. (2018). Customer profile and consciousness levels research report. Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı.
  • Hatipoğlu, C., & Altan, İ. M. (2021). Türkiye›de e-ticaret hizmetlerinin moora yöntemi ile incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 68, 372-383. doi:10.51290/dpusbe.875064
  • HDE Handelsverband Deutschland. (2019). Online monitor. HDE Handelsverband Deutschland.
  • Kantarcı, Ö., Özalp, M., Sezginsoy, C., Özaşkınlı, O., & Cavlak, C. (2017). Dijitalleşen dünyada ekonominin itici gücü: E-ticaret. İstanbul: TÜSİAD Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği.
  • Kıran, S. (2020). Impact of social network use in Turkey on e-commerce based on Facebook case. International Journal of Research and Scientific Innovation (IJRSI), 7(3), 160-167.
  • KPMG. (2017). The truth about online consumers 2017 global online consumer report. KPMG.
  • Küçükyılmazlar, A. (2006). Elektronik ticaret rehberi. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası.
  • Laudon, K. C., & Laudon, J. P. (2012). Essentials of management information systems (10 ed.). New Jersey , USA: Pearson. PwC. (2016). Total retail survey 2016. PwC.
  • Şekerel Erdoğan, D., & Unutkan, İ. (2019). Türkiye›de FMCG trendleri ve e-ticaret. Nielsen. TÜBİSAD. (2019). TÜBİSAD e-ticaret 2019 pazar büyüklüğü raporu. İstanbul: TÜBİSAD Bilişim Sanayicileri Derneği.
  • TÜİK. (2020). Hanehalkı bilişim teknolojileri (BT) kullanım araştırması. TÜİK. Twentify. (2018). Türkiye›de e-ticaret: Çevrimiçi alışverişte tüketici davranışları araştırması ve marka karşılaştırması. Twentify. wearesocial, & Hootsuite. (2019). Digital 2019 Turkey. we are social, Hootsuite.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Bilgisayar Yazılımı
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Selçuk Kıran 0000-0001-6088-2701

Berkay Alan Bu kişi benim 0000-0001-9503-3873

İlkim Ecem Emre 0000-0001-9507-8967

Erken Görünüm Tarihi 13 Eylül 2021
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 3 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kıran, S., Alan, B., & Emre, İ. E. (2021). Investigation of the Behaviors of Users’ Who Shop from E-Commerce Sites. Acta Infologica, 5(2), 405-414. https://doi.org/10.26650/acin.887367
AMA Kıran S, Alan B, Emre İE. Investigation of the Behaviors of Users’ Who Shop from E-Commerce Sites. ACIN. Aralık 2021;5(2):405-414. doi:10.26650/acin.887367
Chicago Kıran, Selçuk, Berkay Alan, ve İlkim Ecem Emre. “Investigation of the Behaviors of Users’ Who Shop from E-Commerce Sites”. Acta Infologica 5, sy. 2 (Aralık 2021): 405-14. https://doi.org/10.26650/acin.887367.
EndNote Kıran S, Alan B, Emre İE (01 Aralık 2021) Investigation of the Behaviors of Users’ Who Shop from E-Commerce Sites. Acta Infologica 5 2 405–414.
IEEE S. Kıran, B. Alan, ve İ. E. Emre, “Investigation of the Behaviors of Users’ Who Shop from E-Commerce Sites”, ACIN, c. 5, sy. 2, ss. 405–414, 2021, doi: 10.26650/acin.887367.
ISNAD Kıran, Selçuk vd. “Investigation of the Behaviors of Users’ Who Shop from E-Commerce Sites”. Acta Infologica 5/2 (Aralık 2021), 405-414. https://doi.org/10.26650/acin.887367.
JAMA Kıran S, Alan B, Emre İE. Investigation of the Behaviors of Users’ Who Shop from E-Commerce Sites. ACIN. 2021;5:405–414.
MLA Kıran, Selçuk vd. “Investigation of the Behaviors of Users’ Who Shop from E-Commerce Sites”. Acta Infologica, c. 5, sy. 2, 2021, ss. 405-14, doi:10.26650/acin.887367.
Vancouver Kıran S, Alan B, Emre İE. Investigation of the Behaviors of Users’ Who Shop from E-Commerce Sites. ACIN. 2021;5(2):405-14.