Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi Üzerine Yapılmış Makale Çalışmalarının Yıllara Göre İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 29 - 58, 29.12.2019

Öz

Bu
çalışmada, Türkçe dil bilgisi öğretimi üzerine yapılmış akademik çalışmalarınyıllara
göre durumunu ortaya koymakamaçlanmıştır. Çalışma 1962-2018 yılları arasında,Türkçe
dil bilgisi öğretimi üzerine yazılmış Türkiye’de yayınlanan makalelerle
sınırlandırılmıştır.Araştırma, nitel yaklaşım ve betimsel bir çalışma olarak
desenlenmiş olup tarama modeliyle yürütülmüş, genel tarama modellerinden tekil
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın dokümanı Türk dil bilgisi öğretimi
üzerine yazılmış olan makale çalışmalarıdır. Araştırmadaveri toplama sürecinde,ilk
önce belirlenmiş tarama kodlarıyla veri tabanlarından tarama yapılmış ve
elektronik olarak ulaşılabilen kaynaklar incelenmiştir. Elektronik olarak
ulaşılamayan kaynakların basılı olanlarına ulaşılmış ve araştırma materyali
olarak kullanılmıştır. Bütün bu veri toplama süreci sonucunda Türk dil bilgisi
öğretimi üzerine yazılmış298 makaleye ulaşılmıştır. Ulaşılan makaleler bulgular
bölümünde yazar adına göre alfabetik sıralanmış ve makalelerin yıllara göre
yayınlanma oranları ele alınmıştır. Bu çalışmada, Türk dil bilgisi öğretimi
üzerine yazılan akademik makale künyelerinin liste şeklinde sunulmasının,
alanda çalışma yapanlara alanyazını tanımada kolaylık sağlayacağı
düşünülmüştür.

 

Bu
inceleme sonucunda Türk dil bilgisi öğretimi üzerine en çok 48 makale ile 2015
yılında yayın yapıldığı görülmektedir. 1962, 1963, 1964, 1965, 1966, 1967,
1968, 1970, 1972, 1973, 1974, 1975, 1977, 1978, 1979, 1980, 1981, 1982, 1984,
1985, 1989, 1990, 1992, 1993, 1996 yıllarında ise Türkçe dil bilgisi öğretimi
ile ilgili akademik makaleye rastlanmamıştır.







Bu
çalışma,
Türkçe Dil Bilgisi Öğretiminin Tasvirî (Açıklamalı)
Bibliyografyası”başlıklı devam eden bir tez çalışmasından türetilmiştir. Adı
geçen tez çalışmasında, Türk dil bilgisi öğretimi üzerine yazılmış kitap, tez
ve makaleler yıllara, ele aldıkları konulara, anahtar kelimelerine göre
incelenmektedir.

Kaynakça

  • Aksan, D. (2015). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bhattacherjee, A. (2012). SocialScienceResearch: Principles, Methods, andPractices (2nd Edition). USF Tampa Library Open Access CollectionsTextbooksCollectionsBook 3. University of South Florida.
  • Cinoğlu, M. (2009). Eğitimin Bilimsel Temelleri. Çiçek Sağlam, A. (Ed.), Eğitim Bilimine Giriş (s. 183,185-200), (2. baskı). Ankara: Maya Akademi.
  • Dilâçar, A. (1971). Gramer: Tanımı, Adı, Kapsamı, Türleri, Yöntemi, Eğitimdeki Yeri ve Tarihçesi. Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten, s. 83-145.
  • Ergin, M. (1981). Türk Dil Bilgisi. İstanbul: Boğaziçi Yayınları.
  • Karaağaç, G. (2012). Türkçenin Dil Bilgisi. Ankara: Akçağ Yayınları.Vardar, B. (2002). Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Multilingual.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selcen Çifçi 0000-0003-2563-5574

Serkan Teke Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çifçi, S., & Teke, S. (2019). Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi Üzerine Yapılmış Makale Çalışmalarının Yıllara Göre İncelenmesi. Avrasya Dil Eğitimi Ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 29-58.