Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin sosyal medyada (Instagram) kullandıkları aktif kelime hazinesini tespit etmektir. Çalışma tarama modelinde olup, belirtilen kaynaklar doküman analizi yöntemiyle incelenmiştir. 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Bağcılar Borsa İstanbul Ortaokulu'nda eğitimine devam eden 7 sınıf ve 8. sınıf 32 öğrenci çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır.
Öğrencilerin Instagram yazılarının incelenmesi yoluyla elde edilen veriler, cinsiyet değişkenine göre incelenmiş ve bu sayede öğrencilerin Instagram’da kullandıkları aktif kelime hazinesi belirlenmeye çalışılmıştır. Sosyal medyada yazma ve kelime hazinesi ilişkisi üzerinde durularak çalışma grubunun Instagram’da aktif kelime hazinesini kullanım durumları, kullanılan kelimelerin sıklığı, kelime sayısının cinsiyete göre ne ölçüde farklılık gösterdiği; kullanılan deyim, atasözü ve ikilemelerin kullanım durumları ve yapılan bu çalışmanın diğer kelime hazinesi çalışmalarıyla benzer ve farklı yönleri ortaya konmaya çalışılmıştır.
Çalışma sonucunda 7ve 8. sınıf kız öğrencilerin, 3431 toplam kelime, 960 çeşit kelime; 7 ve 8. sınıf erkek öğrencilerin 2244 toplam kelime, 850 çeşit kelime kullandıkları tespit edilmiştir. Bu verilerden hareketle kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranlatoplam kelimeyive çeşit kelimeyi daha fazla kullandıkları bulgusuna ulaşılmıştır.
Bu makale 2018’de başlayan ve devam etmekte olan “Ortaokul 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Medyada (Instagram) Kullandıkları Aktif Kelime Hazinesi Üzerine Bir Araştırma (İstanbul/Bağcılar Örneği)” lisansüstü tez çalışmasından türetilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |