In this study, it
was researched whether the writing of the developed Manas Play was effective in
teaching mixed words. The Manas Play was developed and applied by researchers
in the field. Manas Play; It consists of nine stages: giving information about
the technique, setting misspelled words, identifying students' mistakes,
preparing the instruments, teaching the words, introducing the game, setting
the groups, taking the groups in order according to the game flow, and
evaluating the groups. The study was conducted with 12 fourth-year students in
a primary school. The study lasted 14 days. At the end of the research, Manas
Play was found to be effective on the writing errors made by the students.
Bu çalışmada, geliştirilen Manas Oyunun yazımı karıştırılan
kelimelerin öğretiminde etkili olup olmadığı araştırılmıştır. Manas Oyunu,
araştırmacılar tarafından alan yazından hareketle geliştirilmiş ve
uygulanmıştır. Manas Oyunu; oyun hakkında bilgi verilmesi, yanlış yazılan
kelimelerin belirlenmesi, öğrencilerin yazım yanlışlarının tespit edilmesi,
araçların hazırlanması, kelimelerin öğretimi, oyunun tanıtılması, grupların
belirlenmesi, grupların oyun akışına göre sırayla tahtaya çıkması ve
değerlendirilmesi olmak üzere dokuz aşamadan oluşmaktadır. Çalışma, bir ilkokulda 4. sınıf düzeyinde
öğrenim gören 12 ile yürütülmüştür. Çalışma, 14 gün sürmüştür. Araştırma
sonunda Manas Oyununun öğrencilerin yaptığı yazım yanlışlarını düzeltmede
etkili olmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Etkinlik/Deneyim Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |