Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A RECOMMENDATIONS ON CORRECTING WRITING MATERIALS: MANAS PLAY

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 118 - 129, 31.12.2018

Öz

In this study, it
was researched whether the writing of the developed Manas Play was effective in
teaching mixed words. The Manas Play was developed and applied by researchers
in the field. Manas Play; It consists of nine stages: giving information about
the technique, setting misspelled words, identifying students' mistakes,
preparing the instruments, teaching the words, introducing the game, setting
the groups, taking the groups in order according to the game flow, and
evaluating the groups. The study was conducted with 12 fourth-year students in
a primary school. The study lasted 14 days. At the end of the research, Manas
Play was found to be effective on the writing errors made by the students.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2013). Türkçe öğretim yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Başar, M., Batur, Z. ve Karasu, M. (2014). Kukset tekniğinin öğrencilerin zıt ve eş anlamlı sözcükleri anlamalarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 909-922.
  • Başar, M., Karasu, M. ve Şener, N. (2016). Ses temelli cümle yöntemi ve bitişik eğik yazı ile uygulamalı ilk okuma yazma öğretimi. İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Bay, Y. (2010). Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma-yazma öğretiminin değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(1), 164-181.
  • Coşkun, İ. Taşkaya, S. M. ve Bal, T. (2013). Sınıf öğretmenlerinin Türkçe dersinde ölçme değerlendirme yöntemi olarak dikte çalışmasından yararlanma durumları. Trakya University Journal of Social Science, 15(2), 1-12.
  • Demirel, Ö. (2009). Öğretim ilke ve yöntemleri (14.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gözalan, E. ve Koçak, N. (2014). Oyun temelli dikkat eğitim programının 5-6 yaş çocukların kelime bilgi düzeylerine etkisinin incelenmesi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 16 (Özel Sayı), 115-121.
  • Gülsoy, T. (2013). 6. sınıf öğrencilerinin kelime hazinesinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Karadağ, E. ve Çalışkan, N. (2005). Kuramdan uygulamaya ilköğretimde drama oyun ve işleniş örnekleriyle. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi (28. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, S. ve Elgün, A. (2015). Eğitsel oyunlar ile desteklenmiş fen öğretiminin ilkokul öğrencileri-nin akademik başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (1), 329-342.
  • Keskinkılıç, K. (2005). İlkokuma yazma öğretimi. Nobel Yayıncılık.
  • Orak, S. Karademir, E. ve Artvinli, E. (2016). Orta Asya’daki zekâ ve strateji oyunları destekli öğretime dayalı uygulamaların akademik başarıya ve tutuma etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (Estüdam) Eğitim Dergisi, 1(1), 1-18.
  • Öz, F. (2006). Uygulamalı Türkçe öğretimi-yeni programa göre geliştirilmiş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özyürek, A. ve Çavuş, Z. S. (2016). İlkokul öğretmenlerinin oyunu öğretim yöntemi olarak kullanma durumlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2157-2166.
  • Sever, S. (2004). Türkçe öğretimi ve tam öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahin, A. (2012). Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler. Eğitim ve Bilim, 37(165), 152-166.
  • Taşkaya, S. M. ve Yetkin, R. (2015). İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinde görülen yazma sorunlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüş ve çözüm önerileri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(3), 157-169.
  • Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2018). Türkçe dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: MEB Basımevi.
  • TDK (2018). http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_yanlis&view=yanlis.
  • Veer R. (1996). Vygotsky and Piaget: a collective monologue. Human Development, 39, 237-242.
  • Yıldız, C., Okur, A., Arı, G. ve Yılmaz, Y. (2010). Türkçe öğretimi: kuramdan uygulamaya. Ankara Pegem Yayıncılık.
  • Yıldız, M. ve Ateş, S. (2010). İlk okuma yazmayı farklı yöntemlerle öğrenen ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin yazılarının okunaklılık ve yazım hataları bakımından karşılaştırılması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 14(1), 11-30.

YAZIM YANLIŞLARININ DÜZELTİLMESİNE YÖNELİK BİR ÖNERİ: MANAS OYUNU

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 118 - 129, 31.12.2018

Öz

Bu çalışmada, geliştirilen Manas Oyunun yazımı karıştırılan
kelimelerin öğretiminde etkili olup olmadığı araştırılmıştır. Manas Oyunu,
araştırmacılar tarafından alan yazından hareketle geliştirilmiş ve
uygulanmıştır. Manas Oyunu; oyun hakkında bilgi verilmesi, yanlış yazılan
kelimelerin belirlenmesi, öğrencilerin yazım yanlışlarının tespit edilmesi,
araçların hazırlanması, kelimelerin öğretimi, oyunun tanıtılması, grupların
belirlenmesi, grupların oyun akışına göre sırayla tahtaya çıkması ve
değerlendirilmesi olmak üzere dokuz aşamadan oluşmaktadır.  Çalışma, bir ilkokulda 4. sınıf düzeyinde
öğrenim gören 12 ile yürütülmüştür. Çalışma, 14 gün sürmüştür. Araştırma
sonunda Manas Oyununun öğrencilerin yaptığı yazım yanlışlarını düzeltmede
etkili olmuştur. 

Kaynakça

  • Akyol, H. (2013). Türkçe öğretim yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Başar, M., Batur, Z. ve Karasu, M. (2014). Kukset tekniğinin öğrencilerin zıt ve eş anlamlı sözcükleri anlamalarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 909-922.
  • Başar, M., Karasu, M. ve Şener, N. (2016). Ses temelli cümle yöntemi ve bitişik eğik yazı ile uygulamalı ilk okuma yazma öğretimi. İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Bay, Y. (2010). Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma-yazma öğretiminin değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(1), 164-181.
  • Coşkun, İ. Taşkaya, S. M. ve Bal, T. (2013). Sınıf öğretmenlerinin Türkçe dersinde ölçme değerlendirme yöntemi olarak dikte çalışmasından yararlanma durumları. Trakya University Journal of Social Science, 15(2), 1-12.
  • Demirel, Ö. (2009). Öğretim ilke ve yöntemleri (14.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gözalan, E. ve Koçak, N. (2014). Oyun temelli dikkat eğitim programının 5-6 yaş çocukların kelime bilgi düzeylerine etkisinin incelenmesi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 16 (Özel Sayı), 115-121.
  • Gülsoy, T. (2013). 6. sınıf öğrencilerinin kelime hazinesinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Karadağ, E. ve Çalışkan, N. (2005). Kuramdan uygulamaya ilköğretimde drama oyun ve işleniş örnekleriyle. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi (28. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, S. ve Elgün, A. (2015). Eğitsel oyunlar ile desteklenmiş fen öğretiminin ilkokul öğrencileri-nin akademik başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (1), 329-342.
  • Keskinkılıç, K. (2005). İlkokuma yazma öğretimi. Nobel Yayıncılık.
  • Orak, S. Karademir, E. ve Artvinli, E. (2016). Orta Asya’daki zekâ ve strateji oyunları destekli öğretime dayalı uygulamaların akademik başarıya ve tutuma etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (Estüdam) Eğitim Dergisi, 1(1), 1-18.
  • Öz, F. (2006). Uygulamalı Türkçe öğretimi-yeni programa göre geliştirilmiş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özyürek, A. ve Çavuş, Z. S. (2016). İlkokul öğretmenlerinin oyunu öğretim yöntemi olarak kullanma durumlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2157-2166.
  • Sever, S. (2004). Türkçe öğretimi ve tam öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahin, A. (2012). Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler. Eğitim ve Bilim, 37(165), 152-166.
  • Taşkaya, S. M. ve Yetkin, R. (2015). İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinde görülen yazma sorunlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüş ve çözüm önerileri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(3), 157-169.
  • Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2018). Türkçe dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: MEB Basımevi.
  • TDK (2018). http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_yanlis&view=yanlis.
  • Veer R. (1996). Vygotsky and Piaget: a collective monologue. Human Development, 39, 237-242.
  • Yıldız, C., Okur, A., Arı, G. ve Yılmaz, Y. (2010). Türkçe öğretimi: kuramdan uygulamaya. Ankara Pegem Yayıncılık.
  • Yıldız, M. ve Ateş, S. (2010). İlk okuma yazmayı farklı yöntemlerle öğrenen ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin yazılarının okunaklılık ve yazım hataları bakımından karşılaştırılması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 14(1), 11-30.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Etkinlik/Deneyim Makaleleri
Yazarlar

Zekerya Batur 0000-0002-7918-5305

Şeyma Özdil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 17 Şubat 2018
Kabul Tarihi 15 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Batur, Z., & Özdil, Ş. (2018). YAZIM YANLIŞLARININ DÜZELTİLMESİNE YÖNELİK BİR ÖNERİ: MANAS OYUNU. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, 3(2), 118-129.
AMA Batur Z, Özdil Ş. YAZIM YANLIŞLARININ DÜZELTİLMESİNE YÖNELİK BİR ÖNERİ: MANAS OYUNU. Research and Experience Journal (REJ). Aralık 2018;3(2):118-129.
Chicago Batur, Zekerya, ve Şeyma Özdil. “YAZIM YANLIŞLARININ DÜZELTİLMESİNE YÖNELİK BİR ÖNERİ: MANAS OYUNU”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi 3, sy. 2 (Aralık 2018): 118-29.
EndNote Batur Z, Özdil Ş (01 Aralık 2018) YAZIM YANLIŞLARININ DÜZELTİLMESİNE YÖNELİK BİR ÖNERİ: MANAS OYUNU. Araştırma ve Deneyim Dergisi 3 2 118–129.
IEEE Z. Batur ve Ş. Özdil, “YAZIM YANLIŞLARININ DÜZELTİLMESİNE YÖNELİK BİR ÖNERİ: MANAS OYUNU”, Research and Experience Journal (REJ), c. 3, sy. 2, ss. 118–129, 2018.
ISNAD Batur, Zekerya - Özdil, Şeyma. “YAZIM YANLIŞLARININ DÜZELTİLMESİNE YÖNELİK BİR ÖNERİ: MANAS OYUNU”. Araştırma ve Deneyim Dergisi 3/2 (Aralık 2018), 118-129.
JAMA Batur Z, Özdil Ş. YAZIM YANLIŞLARININ DÜZELTİLMESİNE YÖNELİK BİR ÖNERİ: MANAS OYUNU. Research and Experience Journal (REJ). 2018;3:118–129.
MLA Batur, Zekerya ve Şeyma Özdil. “YAZIM YANLIŞLARININ DÜZELTİLMESİNE YÖNELİK BİR ÖNERİ: MANAS OYUNU”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, c. 3, sy. 2, 2018, ss. 118-29.
Vancouver Batur Z, Özdil Ş. YAZIM YANLIŞLARININ DÜZELTİLMESİNE YÖNELİK BİR ÖNERİ: MANAS OYUNU. Research and Experience Journal (REJ). 2018;3(2):118-29.