Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNE ETKİSİ

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 72 - 87, 31.12.2020
https://doi.org/10.47214/adeder.835927

Öz

The aim of this study is to examine the effects of investigate social studies teaching supported by teaching materials developed with augmented reality (AR) technology applications on students' academic achievement, attitudes and motivations towards the course and to determine the attitudes of students using AR technology towards the use of AR applications in the classroom. An experimental design using quantitative research methods was employed in the present study. The study sample consists of 70 5th grade students studying at a junior high school in south Turkey in the 2017-2018 academic year. Positive effects of the use of AR applications on students' academic achievement, attitudes and motivation towards the course were observed. In addition, students using AR applications were satisfied with the use of the applications, were willing to use the application and did not have any worries while using the application. Therefore, an increase in the use of activities related to AR applications in education processes is predicted to be beneficial for teaching and learning

Kaynakça

  • Abdüsselam, M. S. 2014. Artırılmış gerçeklik ortamı kullanılarak fizik dersi manyetizma konusunda öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi, (Unpublished doctoral thesis). Karadeniz Teknik University,Institute of Educational Sciences: Trabzon, Turkey
  • Abdüsselam, M. S. 2014b. Fizik öğretiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının kullanımlarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri: 11. sınıf manyetizma konusu örneği. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4(1): 59-74. doi:10.14527/pegegog.2014.004
  • Abdüsselam, M. S. and Karal, H. 2012. Fizik öğretiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının öğrenci akademik başarısı üzerine etkisi: 11. Sınıf manyetizma konusu örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4): 170-181
  • Akbaba, S. 2006. Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(13): 343-361. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/ataunikkefd/issue/2774/37170
  • Akçayır, M. and Akçayır, G. 2016. Üniversite öğrencilerinin yabancı dil eğitiminde artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanımına yönelik görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2): 1169-1186. doi:10.17556.jef.86406
  • Altınpulluk, H. 2015. Artırılmış gerçekliği anlamak: kavramlar ve uygulamalar [Kitap tanıtımı: Understanding augmented reality: concepts and applications by A. B. Craig]. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(4): 123-131. Erişim adresi http://auad.anadolu.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/109-published.pdf
  • Atasoy, B., Tosik-Gün, E. and Kocaman-Karoğlu, A. 2017. İlköğretim öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına karşı tutumlarının ve güdülenme durumlarının belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2): 435-448.
  • Avaroğulları, M. and Çapar, Z. 2016. Tatihte Türk kadınları ve ilkler. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi 2016, 6 (1) 27-49
  • Azuma, R. T. 1997. A survey of augmented reality. Presence, 6(4): 355-385. doi:10.1162/pres.1997.6.4.355
  • Balak, M. V. and Kısa, M. 2016. Artırılmış gerçeklik teknolojisinin teknik resim eğitimi üzerindeki etkilerinin araştırılması. Harran Üniversitesi Mühendislik Dergisi, 1(2): 17-26. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/humder/issue/28977/309951
  • Baştürk, S. and Taştepe, M. 2013. Evren ve örneklem. Baştürk, S. (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (s. 129-159). Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Billinghurst, M. 2002. Augmented reality in education. New Horizons For Learning
  • Billinghurst, M. Clark, A. and Lee, G. 2014. A survey of augmented reality. Foundations and Trends in Human Computer Interaction, 8(2): 73-272, doi:10.1561/1100000049
  • Buluş Kırıkkaya, E., and Şentürk, M. 2018. Güneş Sistemi ve Ötesi Ünitesinde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanılmasının Öğrenci Akademik Başarısına Etkisi. (Turkish). Kastamonu Education Journal, 26(1): 181–189. https://doi.org/10.24106/kefdergi.375861
  • Büyükkaragöz, S. 1997. Program geliştirme kaynak metinler. Konya: Kuzucular Ofset
  • Cai, S., Wang, X. and Chiang, F. K. (2013). Using the augmented reality 3D technique for a convex imaging experiment in a pyhsics course. International Journal of Engineering Education, 29(4): 856-863.
  • Cai, S., Wang, X. and Chiang, F. K. 2014. A case study of augmented reality simulation system application in a chemistry course. Computers in Human Behavior, 37: 31-40. doi:10.1016/j.chb.2014.04.018
  • Caudell, T. and Mizell, W. 1992. Augmented reality: an application of heads-up displays technology to manual manufacturing proceses. IEEE. doi:10.1109/HICSS.1992.183317
  • Cheng, K. H. and Tsai, C. C. 2013. Affordances of augmented reality in science learning: Suggestions for future research. Journal of Science Education and Technology. 22(4): 449-462.
  • Çakal, M. A. and Eymirli, E. B. 2012. Artırılmış gerçeklik teknolojisi. Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı (KUDAKA). Retrieved from: http://www.kudaka.org.tr/ekler/fa254-artirilmis_gerceklik_teknolojisi.pdf
  • Çakır, R., Solak, E. and Tan, S. S. 2015. Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile İngilizce kelime öğretiminin öğrenci performansına etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1): 45-58 retrieved from: http://gazipublishing.com/media/uploads/images/GEBD_MAKALELER/SAYI_1/4.%20makale%20recep_cakir-2.pdf
  • Çetinkaya, H. H., and Akçay, M. 2013. Eğitim Ortamlarında Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Paper presented at Akademik Bilişim Symposium, Akdeniz University, Antalya, Turkey. January, 23-25, 2013
  • Demirel, Ö. and Ün, K. 1973. Eğitim terimleri. Ankara: Şafak Matbaası.
  • Demirer, V. and Erbaş, Ç. 2015. Mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının incelenmesi ve eğitimsel açıdan değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3): 802-813. doi:10.17860/efd.29928
  • Di Serio, A., Ibanez, M. B. and Kloos, C. D. 2012. Impact of an augmented reality system on students’ motivation for a visual art course. Computers and Education, 68: 586-596. doi:10.1016/j.compedu.2012.03.002
  • Dönmez, C., and Tangülü, Z. 2012. Investigating Turkish Republic Revolution History and Kemalism Teacher Attitude toward Using Newspaper in the Class in Term of Some Variable. Gazi Üniversitesi. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=trueanddb=ir00559aandAN=tuda.article.90540andlang=trandsite=eds-live
  • Erbaş, Ç. 2016. Mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonuna etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Isparta Ersoy, H., Duman, E. and Öncü, S. 2016. Artırılmış gerçeklik ile ilgili motivasyon ve başarı: deneysel bir çalışma. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 5(1): 39-44. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/jitte/issue/25089/264804
  • Fleck, S., and Simon, G. 2013. An augmented reality environment for astronomy learning in elementary grades: An exploratory study. IHM 2013 - Actes de La 25ieme Conference Francophone Sur l’Interaction Homme-Machine, 14–22. https://doi.org/10.1145/2534903.2534907
  • Gömleksiz, M. N. and Kan, A. Ü. 2012. Sosyal bilgiler dersi motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2): 116-125.
  • Gömleksiz, M. N. and Kan, A. Ü. 2013. Sosyal bilgiler dersi tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2): 139-148. Erişim adresi http://dergipark.ulakbim.gov.tr/firatsbed/article/view/5000175411
  • Gurjar, S. and Somani, H. 2016.. A survey on use of augmented reality in education, International Journal of Engineering Development and Research, 4(4): 650-654. Retrieved from http://www.ijedr.org/viewfull.php?andp_id=IJEDR1604097
  • Gün, E. 2014. Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin uzamsal yeteneklerine etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Gün, T. E. and Atasoy, B. 2017. The effects of augmented reality on elemantary school studensts’ spatial ability and academic achievement. Eğitim ve Bilim Dergisi 42(191): 31-51. doi:10.15390/EB.2017.7140
  • Gungor, C., and Kurt, M. 2014 . Improving visual perception of augmented reality on mobile devices with 3D red-cyan glasses. 2014 22nd Signal Processing and Communications Applications Conference, SIU 2014 – Proceedings: 1706–1709. https://doi.org/10.1109/SIU.2014.6830577
  • Ivanova, M. and Ivanov, G. 2011. Enhancement of learning and teaching in computer graphics through marker augmented reality technology. International Journal on New Computer Archihectures and Their Applications, 1(1): 176-181.
  • İbili, E. 2013. Geometri dersi için artırılmış gerçeklik materyallerinin geliştirilmesi, uygulanması ve etkisinin değerlendirilmesi, (Yayınlanmamış Doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • İçten, T. and Bal, G. 2017. Artırılmış gerçeklik üzerine son gelişmelerin ve uygulamaların incelenmesi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, Part C: Tasarım ve Teknoloji. 5(2): 111-136. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/download/issue-file/5671
  • Karasar, N. 1994. Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Kaufmann, H. and Schmalstieg, D. 2003. Mathematics and geometry education with collaborative augmented reality. Computers and Graphics, 27: 339-345.
  • Kiriş Avaroğulları, A., and Vurgun, A. 2018. Tarih Öğretmenleri, Tarih Öğretmen Adayları ve Lise Öğrencileri Tarafından Yazılan Tarih Sorularının Analizi. (Turkish). Kastamonu Education Journal, 26(1): 135–142.
  • Korucu, A. T., Usta, E. and Yavuzaslan, İ. F. 2016. Eğitimde artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanımı: 2007-2016 döneminde Türkiye’de yapılan araştırmaların içerik analizi. ALEG, 2(2), 81-92. Erişim adresi http://dergipark.ulakbim.gov.tr/aleg/article/view/5000193254/5000171121
  • Küçük, S. 2015. Mobil artırılmış gerçeklikle anatomi öğreniminin tıp öğrencilerinin akademik başarıları ile bilişsel yüklerine etkisi ve öğrencilerin uygulamaya yönelik görüşleri, (Unpublished doctoral thesis). Atatürk University, Institute of Educational Sciences: Erzurum.
  • Küçük, S., Yılmaz, R. M., Baydaş, Ö. and Göktaş, Y. 2014. Ortaokullarda artırılmış gerçeklik uygulamaları tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(176): 383-392. doi:10.15390/EB.2014.3590
  • Küçük, S., Yılmaz, R. M. and Göktaş, Y. 2014. İngilizce öğreniminde artırılmış gerçeklik: öğrencilerin başarı, tutum ve bilişsel yük düzeyleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(176): 393-404. Retrieved from: http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/3595/884
  • Lee, K. 2012. Augmented reality in education and training. Techtrends. 56(2): 13-21. doi:10.1007/s11528-012-0559-3
  • Li, Y. 2010. Augmented reality for remote education. 3rd International Conference on Advanced Computer Theory and Engineering, 187-191.
  • Özarslan, Y. 2013. Genişletilmiş gerçeklik ile zenginleştirilmiş öğrenme materyallerinin öğrenen başarısı ve memnuniyeti üzerindeki etkisi. Unpublished doctoral thesis. Eskişehir, Turkey, Anadolu University.
  • Özdemir, M. 2017. Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile öğrenmeye yönelik deneysel çalışmalar: sistematik bir inceleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2): 609-632. doi:10.17860.mersinefd.336746
  • Özel, E. 2014. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim teknolojilerine yönelik tutum ve davranışları. Doğu Coğrafya Dergisi, 19(31): 129-144. doi:10.17295/dcd.53769
  • Shelton, B. E. and Hedley, N. R. 2002. Using augmented reality for teaching earth-sun relationships to undergraduate geography students. Augmented Reality Toolkit, The First IEEE International Workshop. doi:10.1109/ART.2002.1106948
  • Sırakaya, M. 2015. Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarıları, kavram yanılgıları ve derse katılımlarına etkisi, (Yayınlanmamış Doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Sırakaya, M.(2016. Artırılmış gerçekliğin uygulamalı eğitimde kullanımı: ana kart montajı. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3): 301-316. Erişim adresi https://kefad.ahievran.edu.tr/makaleler/xqw2vb_tammetin.pdf
  • Sidekli, S., and Karaca, L. 2013. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yerel, Kültürel Miras Öğelerinin Kullanımına İlişkin Öğretmen Adayı Görüşleri. Gaziosmanpaşa Üniversitesi. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=trueanddb=ir00559aandAN=tuda.article.319557andlang=trandsite=eds-live
  • Somyürek, S. 2014. Öğrenme sürecinde Z kuşağının dikkatini çekme: artırılmış gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 4(1): 63-80. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/etku/issue/6268
  • Squire, K. and Klopfer, E. 2007. Augmented reality simulations on handheld computers. The Journal Of The Learning Sciences, 16(3): 371-413. doi:10.1080/10508400701413435
  • Sumadio, D. D. and Rambli, D. R. A. 2010. Preliminary evaluation on user acceptanse of the augmented reality use for education. Proceedings of Second International Conference on Computer Engineering and Applications. 461-465. doi:10.1109/ICCEA.2010.239.
  • Şahin, D. 2017. Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile yapılan fen öğretiminin ortaokul öğrencilerinin başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisi, (Unpublished master’s thesis). Atatürk University, Institute of Educational Sciences: Erzurum, Turkey.
  • Turgut, M. F. 1990. Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Seydam Matbaacılık
  • Uluyol, Ç. and Eryılmaz, S. 2014. Examining pre-service teachers’ opinions regarding to augmented reality. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3): 403-413. doi:10.17152/gefad.88379
  • Uygun, K., Avaroğulları, M., and Oran, M. 2016. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin incelenmesi. (Turkish). Electronic Turkish Studies, 11(21): 417.
  • Wojciechowksi, R. and Cellary, W. 2013. Evaluation of learnes attitude toward learning in ARIES augmented reality environments. Computers and Education, 68: 570-585. doi:10.1016/j.compedu.2013.02.014
  • Yılmaz, R. M. 2014. Artırılmış gerçeklik teknolojisiyle 3 boyutlu hikaye canlandırmanın hikaye kurgulama becerisine ve yaratıcılığa etkisi, (Unpublished doctoral thesis). Atatürk University, Institute of Educational Sciences: Erzurum.
  • Yılmaz, Z. A. and Batdı, V. 2016. Artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimle bütünleştirilmesinin meta-analitik ve tematik karşılaştırılmalı analizi, Eğitim ve Bilim Dergisi, 41(188): 273-289. doi:10.15390/EB.2016.6707
  • Yiğit, N. 2009. Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Trabzon: Akademi Kitabevi.
  • Yoon, S. A., Elinich, K., Wang, J., Steinmeier, C. and Tucker, S. 2012. Using augmented reality and knowledge-building scaffolds to improve learning in a science museum. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 7(4): 519-541. doi:10.1007/s11412-012-9156-x
  • Yorulmaz, A., and Can, S. 2016. The Technology Leadership Competencies of Elementary and Secondary School Directors. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 11(1) : 47–61.
  • Yusoff, Z and Dahlan, H. M. 2013. Mobile based learning: An integrated framework to support learning engagement through Augmented Reality environment. (2013). 2013 International Conference on Research and Innovation in Information Systems (ICRIIS), Research and Innovation in Information Systems (ICRIIS), 2013 International Conference On, 251. https://doi.org/10.1109/ICRIIS.2013.6716718
  • Yusoff, Z. and Sunar, M. S. 2014. Augmented reality: a survey in educational environment. International Journal of Interactive Digital Media, 2(1) : 1-8. Retrieved from http://magicx.my/ijidm/wp-content/uploads/2014-2-1-1-Zarwina.pdf

THE EFFECT OF USING AUGMENTED REALITY APPLİCATIONS ON SOCIAL STUDIES EDUCATION

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 72 - 87, 31.12.2020
https://doi.org/10.47214/adeder.835927

Öz

The aim of this study is to examine the effects of investigate social studies teaching supported by teaching materials developed with augmented reality (AR) technology applications on students' academic achievement, attitudes and motivations towards the course and to determine the attitudes of students using AR technology towards the use of AR applications in the classroom. An experimental design using quantitative research methods was employed in the present study. The study sample consists of 70 5th grade students studying at a junior high school in south Turkey in the 2017-2018 academic year. Positive effects of the use of AR applications on students' academic achievement, attitudes and motivation towards the course were observed. In addition, students using AR applications were satisfied with the use of the applications, were willing to use the application and did not have any worries while using the application. Therefore, an increase in the use of activities related to AR applications in education processes is predicted to be beneficial for teaching and learning

Kaynakça

  • Abdüsselam, M. S. 2014. Artırılmış gerçeklik ortamı kullanılarak fizik dersi manyetizma konusunda öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi, (Unpublished doctoral thesis). Karadeniz Teknik University,Institute of Educational Sciences: Trabzon, Turkey
  • Abdüsselam, M. S. 2014b. Fizik öğretiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının kullanımlarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri: 11. sınıf manyetizma konusu örneği. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4(1): 59-74. doi:10.14527/pegegog.2014.004
  • Abdüsselam, M. S. and Karal, H. 2012. Fizik öğretiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının öğrenci akademik başarısı üzerine etkisi: 11. Sınıf manyetizma konusu örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4): 170-181
  • Akbaba, S. 2006. Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(13): 343-361. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/ataunikkefd/issue/2774/37170
  • Akçayır, M. and Akçayır, G. 2016. Üniversite öğrencilerinin yabancı dil eğitiminde artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanımına yönelik görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2): 1169-1186. doi:10.17556.jef.86406
  • Altınpulluk, H. 2015. Artırılmış gerçekliği anlamak: kavramlar ve uygulamalar [Kitap tanıtımı: Understanding augmented reality: concepts and applications by A. B. Craig]. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(4): 123-131. Erişim adresi http://auad.anadolu.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/109-published.pdf
  • Atasoy, B., Tosik-Gün, E. and Kocaman-Karoğlu, A. 2017. İlköğretim öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına karşı tutumlarının ve güdülenme durumlarının belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2): 435-448.
  • Avaroğulları, M. and Çapar, Z. 2016. Tatihte Türk kadınları ve ilkler. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi 2016, 6 (1) 27-49
  • Azuma, R. T. 1997. A survey of augmented reality. Presence, 6(4): 355-385. doi:10.1162/pres.1997.6.4.355
  • Balak, M. V. and Kısa, M. 2016. Artırılmış gerçeklik teknolojisinin teknik resim eğitimi üzerindeki etkilerinin araştırılması. Harran Üniversitesi Mühendislik Dergisi, 1(2): 17-26. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/humder/issue/28977/309951
  • Baştürk, S. and Taştepe, M. 2013. Evren ve örneklem. Baştürk, S. (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (s. 129-159). Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Billinghurst, M. 2002. Augmented reality in education. New Horizons For Learning
  • Billinghurst, M. Clark, A. and Lee, G. 2014. A survey of augmented reality. Foundations and Trends in Human Computer Interaction, 8(2): 73-272, doi:10.1561/1100000049
  • Buluş Kırıkkaya, E., and Şentürk, M. 2018. Güneş Sistemi ve Ötesi Ünitesinde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanılmasının Öğrenci Akademik Başarısına Etkisi. (Turkish). Kastamonu Education Journal, 26(1): 181–189. https://doi.org/10.24106/kefdergi.375861
  • Büyükkaragöz, S. 1997. Program geliştirme kaynak metinler. Konya: Kuzucular Ofset
  • Cai, S., Wang, X. and Chiang, F. K. (2013). Using the augmented reality 3D technique for a convex imaging experiment in a pyhsics course. International Journal of Engineering Education, 29(4): 856-863.
  • Cai, S., Wang, X. and Chiang, F. K. 2014. A case study of augmented reality simulation system application in a chemistry course. Computers in Human Behavior, 37: 31-40. doi:10.1016/j.chb.2014.04.018
  • Caudell, T. and Mizell, W. 1992. Augmented reality: an application of heads-up displays technology to manual manufacturing proceses. IEEE. doi:10.1109/HICSS.1992.183317
  • Cheng, K. H. and Tsai, C. C. 2013. Affordances of augmented reality in science learning: Suggestions for future research. Journal of Science Education and Technology. 22(4): 449-462.
  • Çakal, M. A. and Eymirli, E. B. 2012. Artırılmış gerçeklik teknolojisi. Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı (KUDAKA). Retrieved from: http://www.kudaka.org.tr/ekler/fa254-artirilmis_gerceklik_teknolojisi.pdf
  • Çakır, R., Solak, E. and Tan, S. S. 2015. Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile İngilizce kelime öğretiminin öğrenci performansına etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1): 45-58 retrieved from: http://gazipublishing.com/media/uploads/images/GEBD_MAKALELER/SAYI_1/4.%20makale%20recep_cakir-2.pdf
  • Çetinkaya, H. H., and Akçay, M. 2013. Eğitim Ortamlarında Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Paper presented at Akademik Bilişim Symposium, Akdeniz University, Antalya, Turkey. January, 23-25, 2013
  • Demirel, Ö. and Ün, K. 1973. Eğitim terimleri. Ankara: Şafak Matbaası.
  • Demirer, V. and Erbaş, Ç. 2015. Mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının incelenmesi ve eğitimsel açıdan değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3): 802-813. doi:10.17860/efd.29928
  • Di Serio, A., Ibanez, M. B. and Kloos, C. D. 2012. Impact of an augmented reality system on students’ motivation for a visual art course. Computers and Education, 68: 586-596. doi:10.1016/j.compedu.2012.03.002
  • Dönmez, C., and Tangülü, Z. 2012. Investigating Turkish Republic Revolution History and Kemalism Teacher Attitude toward Using Newspaper in the Class in Term of Some Variable. Gazi Üniversitesi. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=trueanddb=ir00559aandAN=tuda.article.90540andlang=trandsite=eds-live
  • Erbaş, Ç. 2016. Mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonuna etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Isparta Ersoy, H., Duman, E. and Öncü, S. 2016. Artırılmış gerçeklik ile ilgili motivasyon ve başarı: deneysel bir çalışma. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 5(1): 39-44. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/jitte/issue/25089/264804
  • Fleck, S., and Simon, G. 2013. An augmented reality environment for astronomy learning in elementary grades: An exploratory study. IHM 2013 - Actes de La 25ieme Conference Francophone Sur l’Interaction Homme-Machine, 14–22. https://doi.org/10.1145/2534903.2534907
  • Gömleksiz, M. N. and Kan, A. Ü. 2012. Sosyal bilgiler dersi motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2): 116-125.
  • Gömleksiz, M. N. and Kan, A. Ü. 2013. Sosyal bilgiler dersi tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2): 139-148. Erişim adresi http://dergipark.ulakbim.gov.tr/firatsbed/article/view/5000175411
  • Gurjar, S. and Somani, H. 2016.. A survey on use of augmented reality in education, International Journal of Engineering Development and Research, 4(4): 650-654. Retrieved from http://www.ijedr.org/viewfull.php?andp_id=IJEDR1604097
  • Gün, E. 2014. Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin uzamsal yeteneklerine etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Gün, T. E. and Atasoy, B. 2017. The effects of augmented reality on elemantary school studensts’ spatial ability and academic achievement. Eğitim ve Bilim Dergisi 42(191): 31-51. doi:10.15390/EB.2017.7140
  • Gungor, C., and Kurt, M. 2014 . Improving visual perception of augmented reality on mobile devices with 3D red-cyan glasses. 2014 22nd Signal Processing and Communications Applications Conference, SIU 2014 – Proceedings: 1706–1709. https://doi.org/10.1109/SIU.2014.6830577
  • Ivanova, M. and Ivanov, G. 2011. Enhancement of learning and teaching in computer graphics through marker augmented reality technology. International Journal on New Computer Archihectures and Their Applications, 1(1): 176-181.
  • İbili, E. 2013. Geometri dersi için artırılmış gerçeklik materyallerinin geliştirilmesi, uygulanması ve etkisinin değerlendirilmesi, (Yayınlanmamış Doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • İçten, T. and Bal, G. 2017. Artırılmış gerçeklik üzerine son gelişmelerin ve uygulamaların incelenmesi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, Part C: Tasarım ve Teknoloji. 5(2): 111-136. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/download/issue-file/5671
  • Karasar, N. 1994. Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Kaufmann, H. and Schmalstieg, D. 2003. Mathematics and geometry education with collaborative augmented reality. Computers and Graphics, 27: 339-345.
  • Kiriş Avaroğulları, A., and Vurgun, A. 2018. Tarih Öğretmenleri, Tarih Öğretmen Adayları ve Lise Öğrencileri Tarafından Yazılan Tarih Sorularının Analizi. (Turkish). Kastamonu Education Journal, 26(1): 135–142.
  • Korucu, A. T., Usta, E. and Yavuzaslan, İ. F. 2016. Eğitimde artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanımı: 2007-2016 döneminde Türkiye’de yapılan araştırmaların içerik analizi. ALEG, 2(2), 81-92. Erişim adresi http://dergipark.ulakbim.gov.tr/aleg/article/view/5000193254/5000171121
  • Küçük, S. 2015. Mobil artırılmış gerçeklikle anatomi öğreniminin tıp öğrencilerinin akademik başarıları ile bilişsel yüklerine etkisi ve öğrencilerin uygulamaya yönelik görüşleri, (Unpublished doctoral thesis). Atatürk University, Institute of Educational Sciences: Erzurum.
  • Küçük, S., Yılmaz, R. M., Baydaş, Ö. and Göktaş, Y. 2014. Ortaokullarda artırılmış gerçeklik uygulamaları tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(176): 383-392. doi:10.15390/EB.2014.3590
  • Küçük, S., Yılmaz, R. M. and Göktaş, Y. 2014. İngilizce öğreniminde artırılmış gerçeklik: öğrencilerin başarı, tutum ve bilişsel yük düzeyleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(176): 393-404. Retrieved from: http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/3595/884
  • Lee, K. 2012. Augmented reality in education and training. Techtrends. 56(2): 13-21. doi:10.1007/s11528-012-0559-3
  • Li, Y. 2010. Augmented reality for remote education. 3rd International Conference on Advanced Computer Theory and Engineering, 187-191.
  • Özarslan, Y. 2013. Genişletilmiş gerçeklik ile zenginleştirilmiş öğrenme materyallerinin öğrenen başarısı ve memnuniyeti üzerindeki etkisi. Unpublished doctoral thesis. Eskişehir, Turkey, Anadolu University.
  • Özdemir, M. 2017. Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile öğrenmeye yönelik deneysel çalışmalar: sistematik bir inceleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2): 609-632. doi:10.17860.mersinefd.336746
  • Özel, E. 2014. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim teknolojilerine yönelik tutum ve davranışları. Doğu Coğrafya Dergisi, 19(31): 129-144. doi:10.17295/dcd.53769
  • Shelton, B. E. and Hedley, N. R. 2002. Using augmented reality for teaching earth-sun relationships to undergraduate geography students. Augmented Reality Toolkit, The First IEEE International Workshop. doi:10.1109/ART.2002.1106948
  • Sırakaya, M. 2015. Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarıları, kavram yanılgıları ve derse katılımlarına etkisi, (Yayınlanmamış Doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Sırakaya, M.(2016. Artırılmış gerçekliğin uygulamalı eğitimde kullanımı: ana kart montajı. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3): 301-316. Erişim adresi https://kefad.ahievran.edu.tr/makaleler/xqw2vb_tammetin.pdf
  • Sidekli, S., and Karaca, L. 2013. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yerel, Kültürel Miras Öğelerinin Kullanımına İlişkin Öğretmen Adayı Görüşleri. Gaziosmanpaşa Üniversitesi. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=trueanddb=ir00559aandAN=tuda.article.319557andlang=trandsite=eds-live
  • Somyürek, S. 2014. Öğrenme sürecinde Z kuşağının dikkatini çekme: artırılmış gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 4(1): 63-80. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/etku/issue/6268
  • Squire, K. and Klopfer, E. 2007. Augmented reality simulations on handheld computers. The Journal Of The Learning Sciences, 16(3): 371-413. doi:10.1080/10508400701413435
  • Sumadio, D. D. and Rambli, D. R. A. 2010. Preliminary evaluation on user acceptanse of the augmented reality use for education. Proceedings of Second International Conference on Computer Engineering and Applications. 461-465. doi:10.1109/ICCEA.2010.239.
  • Şahin, D. 2017. Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile yapılan fen öğretiminin ortaokul öğrencilerinin başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisi, (Unpublished master’s thesis). Atatürk University, Institute of Educational Sciences: Erzurum, Turkey.
  • Turgut, M. F. 1990. Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Seydam Matbaacılık
  • Uluyol, Ç. and Eryılmaz, S. 2014. Examining pre-service teachers’ opinions regarding to augmented reality. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3): 403-413. doi:10.17152/gefad.88379
  • Uygun, K., Avaroğulları, M., and Oran, M. 2016. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin incelenmesi. (Turkish). Electronic Turkish Studies, 11(21): 417.
  • Wojciechowksi, R. and Cellary, W. 2013. Evaluation of learnes attitude toward learning in ARIES augmented reality environments. Computers and Education, 68: 570-585. doi:10.1016/j.compedu.2013.02.014
  • Yılmaz, R. M. 2014. Artırılmış gerçeklik teknolojisiyle 3 boyutlu hikaye canlandırmanın hikaye kurgulama becerisine ve yaratıcılığa etkisi, (Unpublished doctoral thesis). Atatürk University, Institute of Educational Sciences: Erzurum.
  • Yılmaz, Z. A. and Batdı, V. 2016. Artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimle bütünleştirilmesinin meta-analitik ve tematik karşılaştırılmalı analizi, Eğitim ve Bilim Dergisi, 41(188): 273-289. doi:10.15390/EB.2016.6707
  • Yiğit, N. 2009. Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Trabzon: Akademi Kitabevi.
  • Yoon, S. A., Elinich, K., Wang, J., Steinmeier, C. and Tucker, S. 2012. Using augmented reality and knowledge-building scaffolds to improve learning in a science museum. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 7(4): 519-541. doi:10.1007/s11412-012-9156-x
  • Yorulmaz, A., and Can, S. 2016. The Technology Leadership Competencies of Elementary and Secondary School Directors. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 11(1) : 47–61.
  • Yusoff, Z and Dahlan, H. M. 2013. Mobile based learning: An integrated framework to support learning engagement through Augmented Reality environment. (2013). 2013 International Conference on Research and Innovation in Information Systems (ICRIIS), Research and Innovation in Information Systems (ICRIIS), 2013 International Conference On, 251. https://doi.org/10.1109/ICRIIS.2013.6716718
  • Yusoff, Z. and Sunar, M. S. 2014. Augmented reality: a survey in educational environment. International Journal of Interactive Digital Media, 2(1) : 1-8. Retrieved from http://magicx.my/ijidm/wp-content/uploads/2014-2-1-1-Zarwina.pdf
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yasin Gümbür

Muhammet Avaroğulları 0000-0003-3111-8354

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2020
Kabul Tarihi 8 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gümbür, Y., & Avaroğulları, M. (2020). THE EFFECT OF USING AUGMENTED REALITY APPLİCATIONS ON SOCIAL STUDIES EDUCATION. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, 5(2), 72-87. https://doi.org/10.47214/adeder.835927
AMA Gümbür Y, Avaroğulları M. THE EFFECT OF USING AUGMENTED REALITY APPLİCATIONS ON SOCIAL STUDIES EDUCATION. Research and Experience Journal (REJ). Aralık 2020;5(2):72-87. doi:10.47214/adeder.835927
Chicago Gümbür, Yasin, ve Muhammet Avaroğulları. “THE EFFECT OF USING AUGMENTED REALITY APPLİCATIONS ON SOCIAL STUDIES EDUCATION”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2020): 72-87. https://doi.org/10.47214/adeder.835927.
EndNote Gümbür Y, Avaroğulları M (01 Aralık 2020) THE EFFECT OF USING AUGMENTED REALITY APPLİCATIONS ON SOCIAL STUDIES EDUCATION. Araştırma ve Deneyim Dergisi 5 2 72–87.
IEEE Y. Gümbür ve M. Avaroğulları, “THE EFFECT OF USING AUGMENTED REALITY APPLİCATIONS ON SOCIAL STUDIES EDUCATION”, Research and Experience Journal (REJ), c. 5, sy. 2, ss. 72–87, 2020, doi: 10.47214/adeder.835927.
ISNAD Gümbür, Yasin - Avaroğulları, Muhammet. “THE EFFECT OF USING AUGMENTED REALITY APPLİCATIONS ON SOCIAL STUDIES EDUCATION”. Araştırma ve Deneyim Dergisi 5/2 (Aralık 2020), 72-87. https://doi.org/10.47214/adeder.835927.
JAMA Gümbür Y, Avaroğulları M. THE EFFECT OF USING AUGMENTED REALITY APPLİCATIONS ON SOCIAL STUDIES EDUCATION. Research and Experience Journal (REJ). 2020;5:72–87.
MLA Gümbür, Yasin ve Muhammet Avaroğulları. “THE EFFECT OF USING AUGMENTED REALITY APPLİCATIONS ON SOCIAL STUDIES EDUCATION”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, c. 5, sy. 2, 2020, ss. 72-87, doi:10.47214/adeder.835927.
Vancouver Gümbür Y, Avaroğulları M. THE EFFECT OF USING AUGMENTED REALITY APPLİCATIONS ON SOCIAL STUDIES EDUCATION. Research and Experience Journal (REJ). 2020;5(2):72-87.