STEM Uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin kavramsal anlamalarına ve bilimsel yaratıcılıklarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada STEM Uygulamaları, fen eğitiminde mevcut eğitim programlarında kullanılan STEM yaklaşımının eksik yönlerini ele alarak daha geniş disiplinlerin entegrasyonunu sağlayacak çalışmalara olanak verecektir. Bu anlayışı sınıflarına taşımak ve farklı bakış açıları kazanmak isteyen fen bilimleri öğretmenlerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Kontrol grubunda 12 öğrenci, deney grubunda 12 öğrenci yer almıştır. Kontrol grubunda dersler araştırma-sorgulama tabanlı, MEB Fen Bilimleri dersi programına uygun yöntem ve teknikler ile yürütülürken, deney grubunda ise araştırma-sorgulama tabanlı programa uygun yöntem ve tekniklere ile “STEM Uygulamaları” odaklı etkinlikler uygulanmıştır. Araştırmada fen alanına yönelik “Kavramsal Anlama” değişkeni için araştırmacı tarafından hazırlanan “Kavramsal Anlama Testi (KAT)” kullanılmıştır. “Bilimsel Yaratıcılık” değişkeni için ise deney grubunda “Bilimsel Yaratıcılık Soruları”, “Tasarım Materyalleri”, “Görsel Materyal Sunumu” ile süreç boyunca elde edilen dokümanlar; “Bilimsel Yaratıcılık Rubriği (BYR)” ve “Materyal Değerlendirme Rubriği (MDR)” ile analiz edilmiştir. Ulaşılan bulgulara göre başarı düzeyleri ve derse olan ilgisi düşük olan öğrencilerin, “Kuvvet ve Enerji”, “Işığın Madde ile Etkileşimi” konuları kapsamında kavramsal anlama ve bilimsel yaratıcılık becerilerinde olumlu yönde gelişmeler görülmektedir.
Fen Eğitimi STEM Uygulamaları Kavramsal Anlama Bilimsel Yaratıcılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 29 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |