BibTex RIS Kaynak Göster

DEVELOPMENT OF AN ACHİEVEMENT TEST AND AN ATTİTUDE SCALE TO MEASURE PRİMARY STUDENTS’ AWARENESS OF RECOGNİZİNG AND PROTECTİNG THE CULTURAL ENTİTİES

Yıl 2011, Sayı: 6, 75 - 93, 01.06.2011
https://doi.org/10.14520/adyusbd.87

Öz

The purpose of this study was to develop an achievement test and an attitude scale to test applicability and reliability of the lesson plans prepared to raise the awareness of recognizing and protecting the cultural entities. In this respect it was aimed at determining the achievement levels and attitudes of primary students at 7th grade about recognizing and protecting the cultural entities. The prior pilot studies to develop the test and the scale were conducted on eighth graders who already studied the topics of the relevant unit. The initial form of the achievement test, which included 49 items, was administered on 204 students from Yeşiltepe Ahmet Parlak Primary school (168 students) and Yaşar Öncan Primary School (36 students) in Malatya city center. The R-20 reliability coefficient of the test was found as 0, 57 as a result of the pilot study. In order to find the functional items among the 44 items in the trial form of 5-point Likert type “Attitude Scale on Recognizing and protecting the Cultural Entities”, item-total correlations were estimated. As a result of this estimation, 21 items to be used in the final form of the scale were determined. The trial for of the scale was administered on 234 students from Yeşiltepe Ahmet Parlak Primary school (182 students) and Yaşar Öncan Primary School (52 students) in Malatya city center. The Cronbach’s Alpha coefficient for item-total correlation for the final scale was estimated as .78 ( p> .60).

Kaynakça

  • Başaran, İ. E.(2006). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Siyasal Basın Yayın Dağıtım.
  • Buyurgan, S. ve Mercin, L. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. (1. Basım).
  • Özsoy, V. (Editör). Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma
  • Yöntemleri. Ankara: Pegema Akademi. Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, kultur@gov.tr, (12. 012. 2009)
  • Özel, S. (1998). Uluslararası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması. İstanbul : Alkım Yayınları.
  • Öztürk, M. (2007). Öğretim Planlama- Uygulama ve Değerlendirme. 2.Baskı, Ankara: Bizim Büro Basımevi,
  • Turhan, M. (2002). Kültür Değişmeleri-Sosyal Psikoloji Bakımından Bir Tetkik. (4. Baskı), İstanbul: Çamlıca Yayınları.
  • Sönmez, V.(2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. (13. Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara, 2007.
  • Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı: 45, 2006, 109-127.

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜR VARLIKLARINI TANIMA VE SAHİP ÇIKMA BİLİNÇLERİNİN OLUŞMASINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BAŞARI TESTİ VE TUTUM ÖLÇEĞİ ÇALIŞMASI

Yıl 2011, Sayı: 6, 75 - 93, 01.06.2011
https://doi.org/10.14520/adyusbd.87

Öz

Bu çalışmada kültür varlıklarını tanıma ve sahip çıkma bilincinin oluşmasında, hazırlanan ders
planlarının uygulanabilirliği ve güvenirliğini ölçebilmek için, bir başarı testi ve tutum ölçeği
geliştirmek amaç edinilmiştir. Bu kapsamda İlköğretim 7. sınıfta öğrenim görmekte olan
öğrencilerin kültür varlıklarını tanıma ve sahip çıkmaya yönelik başarı düzeyleri ve tutumlarının
belirlenmesi amaçlanmıştır. Başarı testinin geliştirilmesi aşamasındaki ön uygulamalar, daha önce
bu ünitelerin konularını öğrenmiş olan bir üst sınıf öğrencileri üzerinde uygulanmıştır. Başlangıçta
49 maddelik olan erişi testi, Malatya Merkez Yeşiltepe Ahmet Parlak İlköğretim Okulu (168
öğrenci) ve Malatya Merkez Yaşar Öncan İlköğretim Okulu’nda (36 Öğrenci) toplam 204 öğrenciye
uygulanmıştır. Ön deneme sonucunda testin R-20 güvenirlik katsayısı 0, 57 olarak bulunmuştur.
Beş dereceli likert tipi “Kültür Varlıklarını Tanıma ve Sahip Çıkma Bilinci ile İlgili Tutum Ölçeği”
deneme formunda kullanılan 44 maddeden hangilerinin işlendiğini belirlemek için, madde toplam
test korelasyonuna bakılmıştır. Bunun sonucunda nihai ölçekte kullanılacak 21 madde tespit
edilmiştir. Ölçeğin deneme formu Malatya Merkez Yeşiltepe Ahmet Parlak İlköğretim Okulu’nda
(182 öğrenci) ve Yaşar Öncan İlköğretim Okulu’nda (52 öğrenci) olmak üzere toplam 234
öğrenciye uygulanmıştır. Oluşturulan ölçeğin tümü için madde toplam test korelasyonu
Cronbach’s Alpha değeri .78 olarak belirlenmiştir ( p> .60).

Kaynakça

  • Başaran, İ. E.(2006). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Siyasal Basın Yayın Dağıtım.
  • Buyurgan, S. ve Mercin, L. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. (1. Basım).
  • Özsoy, V. (Editör). Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma
  • Yöntemleri. Ankara: Pegema Akademi. Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, kultur@gov.tr, (12. 012. 2009)
  • Özel, S. (1998). Uluslararası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması. İstanbul : Alkım Yayınları.
  • Öztürk, M. (2007). Öğretim Planlama- Uygulama ve Değerlendirme. 2.Baskı, Ankara: Bizim Büro Basımevi,
  • Turhan, M. (2002). Kültür Değişmeleri-Sosyal Psikoloji Bakımından Bir Tetkik. (4. Baskı), İstanbul: Çamlıca Yayınları.
  • Sönmez, V.(2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. (13. Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara, 2007.
  • Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı: 45, 2006, 109-127.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yüksel Göğebakan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Göğebakan, Y. (2011). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜLTÜR VARLIKLARINI TANIMA VE SAHİP ÇIKMA BİLİNÇLERİNİN OLUŞMASINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BAŞARI TESTİ VE TUTUM ÖLÇEĞİ ÇALIŞMASI. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(6), 75-93. https://doi.org/10.14520/adyusbd.87