Turkish history that expands over very broad lands and long periods of time is explained in the history topics in elementary grade six and seven in the social studies curriculum. To handle educational difficulties caused by this situation, educational technologies possessing many teaching strategies and concurrently addressing many sensory organs should be used. The aim of this research is to determine, aligned the views of students, grade six and seven social studies teachers’ circumstances of the usage of educational technologies during the instruction of history topics in the scope of subject of social studies. For this purpose, 452 grade six and seven students attending the schools in Kutahya city center in the educational year of 2011-2012 were surveyed. In thıs research, it has been found that grade six and seven social studies teachers make no distinction between grade six and seven when using technological tools that, as compared to public schools, various technology is used more often in private schools, that the majority of the students find the use of technology in education beneficial, that an important portion of the teachers use technological tools occasionally in the teaching of history and that projectors, printers and photocopy machines are the most desired tools that students want to be used the most.
Social studies history chapters teaching technologies teaching technologies of social studies.
İlköğretim altı ve yedinci sınıf sosyal bilgiler ders müfredatında yer alan tarih konularında oldukça uzun bir döneme ve çok geniş bir coğrafyaya ait Türk tarihi anlatılmaya çalışılmaktadır. Bu durumun sebep olduğu öğretim zorluklarının üstesinden gelebilmek için birçok öğretim yöntemini barındıran ve aynı anda birçok duyu organına hitap eden öğretim teknolojilerinin kullanılması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı; öğrenci görüşleri doğrultusunda altı ve yedinci sınıf sosyal bilgiler dersi öğretmenlerinin, altı ve yedinci sınıf sosyal bilgiler dersi kapsamında yer alan tarih konularının öğretimi sırasında öğretim teknolojilerini kullanma durumlarını belirlemektir. Bu amaçla 2011-2012 öğretim yılında Kütahya merkezde öğrenim görmekte olan 452 altı ve yedinci sınıf öğrencisinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada; sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıflarda teknolojik araçları kullanırken altı ve yedinci sınıf ayırımı yapmadığı, özel okullarda devlet okullarına nazaran daha çeşitli araçların daha yüksek oranda kullanıldığı, öğrencilerin büyük bölümünün teknolojik araçların öğretim sürecinde kullanılmasını yararlı buldukları, öğretmenlerin önemli kısmının tarih konularının öğretiminde teknolojik araçları “bazen” kullandıkları, öğrencilerin en çok projeksiyon, yazıcı ve fotokopi makinesinin kullanılmasını istedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
Sosyal bilgiler tarih üniteleri öğretim teknolojileri sosyal bilgiler öğretim teknolojileri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 18 |