Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin aile katılımına yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırma, Afyon ili merkezinde yer alan farklı sosyo-ekonomik düzeylere sahip 9 devlet ilkokulunda görev yapmakta olan 100 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan 5 açık uçlu soru aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin çoğu (%60) aile katılımının yetersiz olduğunu ifade etmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin büyük çoğunluğu (%67), akademik ya da sosyal açıdan istenilen düzeyde olmayan öğrencilere sahip ailelerin okuldan daha da uzak kalmaya çalıştıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmen görüşlerinden elde edilen sonuçlar, ailelerin öğretmenin işine müdahale etmeye çalıştığı (%58) ayrıca kentsel bölgelerde aile katılımının daha çok önemsendiği (%48) şeklindedir. Ayrıca, sınıf öğretmenlerinin çoğunun (% 54) sınıf içi aile katılımına sıcak bakmadığı hatta bir kısmının da (% 27) sınıf içi aile katılının zararlı olduğu yönünde görüş bildikleri görülmüştür. Sınıf içi aile katılımına olumlu yaklaşan sınıf öğretmenlerinin ise, akademik destekten ziyade sosyal etkinliklerde aile katılımını destekledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin sınıf dışı aile katılımına yönelik görüleri incelendiğinde öğretmenlerin bir kısmının (% 29) sınıf dışı aile katılımına olumsuz baktıkları ancak çoğunun olumlu baktıkları belirlenmiştir. Özelikle sınıf dışı aile katılımına olumlu bakan sınıf öğretmenlerinin sınıf içi aile katılımının aksine sosyal etkinliklerden çok akademik etkinliklerde aile katılımını destekledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin aile katılımında yaşanan sorunlara ilişkin görüşlerinin ise, öğretmenlerin aile katılımına ilişkin bilgi sahibi olmamalarından kaynaklanan sorunlar, ailelerin çocuklarına olan yaklaşımlarından kaynaklanan sorunlar, ailelerin programa ilişkin yeterince bilgi sahibi olmamalarından kaynaklanan sorunlar ve genel sorunlar şeklinde dört temada toplandığı görülmüştür. Sonuç olarak bu çalışmada, aile katılımında yaşanan sorunların nedenleri ve sınıf öğretmenlerinin daha etkili aile katılımı uygulamaları için önerileri de yer verilmiştir.
Aile katılımı ilkokulda aile katılımı sınıf öğretmenlerinin görüşleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 23 |