Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Future Anxiety of French as a Foreign Language Trainee Teachers in Turkey

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 8 - 19, 01.08.2022
https://doi.org/10.31805/acjes.1033567

Öz

The lack of tenured positions for French as a Foreign Language (FFL) teachers in the public sector in Turkey is a recurrent problem. The aims of this research are therefore to determine if this situation affects the level of anxiety due to non-tenure of FFL trainee teachers, to establish the possible causes of this anxiety and to understand if they are confronted with feelings of incertitude and / or doubt towards their future. Another aim of this research is to investigate the impact of non-tenure on the academic motivation of FFL trainee teachers. The research was conducted following a mixed explanatory method in two consecutive stages starting with the collection of quantitative data through the anxiety scale due to the non-tenure of trainee teachers and the Academic Motivation Scale (AMS). The sample for the quantitative phase involved 428 FFL trainee teachers from 6 Faculties of Education in Turkey. Semi-directed interview forms were used for the collection of qualitative data from 18 FFL trainee teachers from 2 universities involved in the quantitative phase. The research was conducted during the academic year 2019-2020.The findings of our research focus on the problems that FFL trainee teachers may encounter due to the lack of job positions for teachers in the public sector. It allowed a reflection on solutions that could be envisaged in higher education and at the Ministry of Education in Turkey (MEB).

Proje Numarası

1909E144

Kaynakça

  • Adıgüzel, O. C. (2019). Eğitim programlarının geliştirmesinde ihtiyaç analizi el kitabı (2nd ed.). Ankara: Anı Yayıncilik.
  • Anadon, M., & Savoie-Zacj, L. (2009). Introduction. L’analyse qualitative des données. Recherches qualitatives, 28(1), 1-7.
  • Aslım Yetiş, V. (2012). La production orale en langue étrangère: Vaincre l'anxiété. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 145-166.
  • Aydın, S., & Ustuk, Ö. (2020). The foreign language teaching anxiety scale: Preliminary tests of validity and reliability. Journal of Language and Education, 6(2), 44-55. https://doi.org/10.17323/jle.2020.10083
  • Bartlett, J., Kotrlik, J., & Higgins, C. (2001). Organizational Research: Determining Appropriate Sample Size in Survey Research. Information technology, learning, and performance journal, 19, 43-50.
  • Baştürk, R. (2007). Kamu personeli seçme sınavına hazırlanan öğretmen adaylarının sınav kaygı düzeylerinin incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 163-176.
  • Bekleyen, N. (2008). Foreign language anxiety. Çukurova Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 27-39.
  • Bozkurt, S., Ekitli, G., Thomas, C., & Cassady, J. (2017). Validation of the turkish version of the cognitive test anxiety scale–revised. Sage Open, 1-9.
  • Can, G., (2015). Turkish Version of the Academic Motivation Scale. Psychological Reports. 116 (2):388-408.
  • Council of Europe. (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Strasbourg: Cambridge University Press.
  • Cüceloğlu, D. (2018). İnsan ve davranışı (éd. 36ème ed.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çapan Tekin, S., & Aslım Yetiş, V. (2016). Réduire l'anxiété langagière en production orale: Jeux de rôles en FLE. Humanitas, 4(7), 73-102.
  • Çetin, Ş. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin kamu personeli seçme sınavına (KPSS) yönelik kaygışarının incelenmesi. Milli Eğitim(197), 158-168.
  • Deci, E., & Ryan, R. (1985). Intrisnsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Springer Science and Business Media.
  • Demircan, Ö., (1988). Dünden Bugüne Türkiye’de Yabancı Dil. Remzi Kitabevi.
  • Develi, E. (2006). Konya’da ilköğretim okullarinda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin sürekli kaygi durumlarinin incelenmesi. Non-published Master thesis. Konya: Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Doğan Altun, Z., Avcı, G., Özüpekçe, S., & Gümüş, N. (2017). Eğitim fakültesi öğrencilerinin kamu personeli seçme sınavı (KPSS) kaygısının incelenmesi. Turkish Studies, International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish and Turkic, 12(33), 151-166.
  • Eskici, M., (2016). Öğretmen Adaylarının Atanmama Kaygılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Turkish Studies, 11(19): 361-378.
  • Gömleksız, M., & Serhatlıoğlu, B. (2014). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Birsen Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173(173), 99-128.
  • İnce-Aka, E., & Yılmaz, M. (2018). Fen bilimleri öğretmen adaylarının atanamama kaygılarının incelenmesi üzerine bir araştırma. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi / JRES(5), 105-123.
  • Karaçanta, H. (2009). Öğretmen adayları için kamu personeli seçme sınavı kaygı ölçeğinin geliştirmesi (Geçerlilik ve güvenirlik çalışması). Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 50-57.
  • Kaya, M., & Varol, K. (2004). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin durumluk sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (samsun örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(17), 31-63.
  • Köknel, Ö. (2013). Kaygıdan korkuya. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • MEB. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı. Consulted on 12 2019, at http://personel.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_02/20135938_2017_SYzleYmeli_YYretmen_AlYmY.pdf
  • MEB. (2018 a). Milli Eğitim Bakanlığı. Consulted on 12 2019, at https://personel.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_02/19171735_SOZLESMELI_OGRETMENLIK_DUYURU_2018_MART.pdf
  • MEB. (2018 b). Milli Eğitim Bakanlığı. Consulted on 12 2019, at http://personel.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/19115854_20000_sYzleYmeli_atama_duyurusu.pdf
  • MEB. (2019 a). Milli Eğitim Bakanlığı. Consulted on 03 2019, at http://personel.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_03/21174502_2019_Mart_SYzleYmeli_YYretmen_Atama_Duyurusu.pdf
  • MEB. (2019 b). Milli Eğitim Bakanlığı. Consulted on 12 30, 2019, at http://personel.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_12/20162254_2020_Ocak_SozleYmeli_OYretmen_Atama_Duyurusu.pdf
  • MEB. (2020). Milli Eğitim Bakanlığı. Consulted on 04 15, 2020, at http://personel.meb.gov.tr/www/2020-haziran-sozlesmeli-ogretmen-atama-takvimi-ve-kontenjanlar/icerik/1029
  • MEB. (2021). Milli Eğitim Bakanlığı. Consulted on 03 07, 2021, at http://personel.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_03/05160208_2021_MART_SOZLEYMELY_OYRETMEN_ATAMA_DUYURUSU.pdf
  • Miles, M., & Huberman, A. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). London: Sage Publications.
  • Özcan, M. (2019). An analysis of prospective teachers’ anxiety of not being appointed to teachership. International Journal of Contemporary Educational Research, 6(1), 195-204.
  • Sadıkoğlu, M., Hastürk, G., & Polat, O. (2018). Fen bilimleri öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeyleri. Uluslararası sosyal araştırmalar dergisi, 11(56).
  • Sogunro, O. (2015). Motivating factors for adult learners in higher education. International Journal of Higher Education, 4(1), 22-37.
  • Spielberger, C. (1972). Anxiety: Current Trend in Theory and Research. New York: Academic Press.
  • Vallerand, R., Carbonneau, N., & Lafrenière, M.-A. (2019). La théorie de l'autodétermination et le modèle hiérarchique intrinsèque et extrinsèque: Perspectives intégratives. In P. Carré, & F. Fenouillet, Traité de psychologie de la motivation: Théories et pratiques (2nd ed., pp. 47-66). Paris: Dunod.
  • Viau, R. (2009). La motivation en contexte scolaire (2nd ed.). Bruxelles: De Boeck.
  • Yalçın, P. (2014). The professional concerns of prospective teachers enrolled in English, French and German teaching departments. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 256-266.
Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 8 - 19, 01.08.2022
https://doi.org/10.31805/acjes.1033567

Öz

Destekleyen Kurum

Anadolu Üniversitesi BAP Koordinatörlüğü

Proje Numarası

1909E144

Kaynakça

  • Adıgüzel, O. C. (2019). Eğitim programlarının geliştirmesinde ihtiyaç analizi el kitabı (2nd ed.). Ankara: Anı Yayıncilik.
  • Anadon, M., & Savoie-Zacj, L. (2009). Introduction. L’analyse qualitative des données. Recherches qualitatives, 28(1), 1-7.
  • Aslım Yetiş, V. (2012). La production orale en langue étrangère: Vaincre l'anxiété. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 145-166.
  • Aydın, S., & Ustuk, Ö. (2020). The foreign language teaching anxiety scale: Preliminary tests of validity and reliability. Journal of Language and Education, 6(2), 44-55. https://doi.org/10.17323/jle.2020.10083
  • Bartlett, J., Kotrlik, J., & Higgins, C. (2001). Organizational Research: Determining Appropriate Sample Size in Survey Research. Information technology, learning, and performance journal, 19, 43-50.
  • Baştürk, R. (2007). Kamu personeli seçme sınavına hazırlanan öğretmen adaylarının sınav kaygı düzeylerinin incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 163-176.
  • Bekleyen, N. (2008). Foreign language anxiety. Çukurova Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 27-39.
  • Bozkurt, S., Ekitli, G., Thomas, C., & Cassady, J. (2017). Validation of the turkish version of the cognitive test anxiety scale–revised. Sage Open, 1-9.
  • Can, G., (2015). Turkish Version of the Academic Motivation Scale. Psychological Reports. 116 (2):388-408.
  • Council of Europe. (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Strasbourg: Cambridge University Press.
  • Cüceloğlu, D. (2018). İnsan ve davranışı (éd. 36ème ed.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çapan Tekin, S., & Aslım Yetiş, V. (2016). Réduire l'anxiété langagière en production orale: Jeux de rôles en FLE. Humanitas, 4(7), 73-102.
  • Çetin, Ş. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin kamu personeli seçme sınavına (KPSS) yönelik kaygışarının incelenmesi. Milli Eğitim(197), 158-168.
  • Deci, E., & Ryan, R. (1985). Intrisnsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Springer Science and Business Media.
  • Demircan, Ö., (1988). Dünden Bugüne Türkiye’de Yabancı Dil. Remzi Kitabevi.
  • Develi, E. (2006). Konya’da ilköğretim okullarinda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin sürekli kaygi durumlarinin incelenmesi. Non-published Master thesis. Konya: Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Doğan Altun, Z., Avcı, G., Özüpekçe, S., & Gümüş, N. (2017). Eğitim fakültesi öğrencilerinin kamu personeli seçme sınavı (KPSS) kaygısının incelenmesi. Turkish Studies, International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish and Turkic, 12(33), 151-166.
  • Eskici, M., (2016). Öğretmen Adaylarının Atanmama Kaygılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Turkish Studies, 11(19): 361-378.
  • Gömleksız, M., & Serhatlıoğlu, B. (2014). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Birsen Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173(173), 99-128.
  • İnce-Aka, E., & Yılmaz, M. (2018). Fen bilimleri öğretmen adaylarının atanamama kaygılarının incelenmesi üzerine bir araştırma. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi / JRES(5), 105-123.
  • Karaçanta, H. (2009). Öğretmen adayları için kamu personeli seçme sınavı kaygı ölçeğinin geliştirmesi (Geçerlilik ve güvenirlik çalışması). Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 50-57.
  • Kaya, M., & Varol, K. (2004). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin durumluk sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (samsun örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(17), 31-63.
  • Köknel, Ö. (2013). Kaygıdan korkuya. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • MEB. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı. Consulted on 12 2019, at http://personel.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_02/20135938_2017_SYzleYmeli_YYretmen_AlYmY.pdf
  • MEB. (2018 a). Milli Eğitim Bakanlığı. Consulted on 12 2019, at https://personel.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_02/19171735_SOZLESMELI_OGRETMENLIK_DUYURU_2018_MART.pdf
  • MEB. (2018 b). Milli Eğitim Bakanlığı. Consulted on 12 2019, at http://personel.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/19115854_20000_sYzleYmeli_atama_duyurusu.pdf
  • MEB. (2019 a). Milli Eğitim Bakanlığı. Consulted on 03 2019, at http://personel.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_03/21174502_2019_Mart_SYzleYmeli_YYretmen_Atama_Duyurusu.pdf
  • MEB. (2019 b). Milli Eğitim Bakanlığı. Consulted on 12 30, 2019, at http://personel.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_12/20162254_2020_Ocak_SozleYmeli_OYretmen_Atama_Duyurusu.pdf
  • MEB. (2020). Milli Eğitim Bakanlığı. Consulted on 04 15, 2020, at http://personel.meb.gov.tr/www/2020-haziran-sozlesmeli-ogretmen-atama-takvimi-ve-kontenjanlar/icerik/1029
  • MEB. (2021). Milli Eğitim Bakanlığı. Consulted on 03 07, 2021, at http://personel.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_03/05160208_2021_MART_SOZLEYMELY_OYRETMEN_ATAMA_DUYURUSU.pdf
  • Miles, M., & Huberman, A. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). London: Sage Publications.
  • Özcan, M. (2019). An analysis of prospective teachers’ anxiety of not being appointed to teachership. International Journal of Contemporary Educational Research, 6(1), 195-204.
  • Sadıkoğlu, M., Hastürk, G., & Polat, O. (2018). Fen bilimleri öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeyleri. Uluslararası sosyal araştırmalar dergisi, 11(56).
  • Sogunro, O. (2015). Motivating factors for adult learners in higher education. International Journal of Higher Education, 4(1), 22-37.
  • Spielberger, C. (1972). Anxiety: Current Trend in Theory and Research. New York: Academic Press.
  • Vallerand, R., Carbonneau, N., & Lafrenière, M.-A. (2019). La théorie de l'autodétermination et le modèle hiérarchique intrinsèque et extrinsèque: Perspectives intégratives. In P. Carré, & F. Fenouillet, Traité de psychologie de la motivation: Théories et pratiques (2nd ed., pp. 47-66). Paris: Dunod.
  • Viau, R. (2009). La motivation en contexte scolaire (2nd ed.). Bruxelles: De Boeck.
  • Yalçın, P. (2014). The professional concerns of prospective teachers enrolled in English, French and German teaching departments. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 256-266.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aline Sarıyıldız 0000-0002-4219-5817

Veda Aslım Yetiş 0000-0002-0435-1217

Proje Numarası 1909E144
Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2022
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2021
Kabul Tarihi 12 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sarıyıldız, A., & Aslım Yetiş, V. (2022). Future Anxiety of French as a Foreign Language Trainee Teachers in Turkey. Academy Journal of Educational Sciences, 6(1), 8-19. https://doi.org/10.31805/acjes.1033567