Images loom large in today’s visual World. They serve as a mini-yet-mighty image world from which humankind is able to derive information about themselves in terms of clots and accessories since they started to cover their body. In this sense, fashion with its clothes and accessories that vary depending on the culture and era, has turned into a communication vehicle among individuals. However, especially for women, it has transformed into a vehicle manipulating their ideal body image and identity as reflected by clothes. In daily life, especially women are exposed to thoughts about ideal body shape norms either explicitly or implicitly by the media products, owing to the technological era. Nowadays, a new approach on woman body, body affirmation, has become popular among women. The approach’ target is to make women be happy with their own bodies. Therefore, it seems to indicate that women are more conscious about effects of media and fashion. In this review, it is argued that the role of collaboration of fashion and media on women’s identity construction and internalization of ideal body perception.
Günümüz görsel dünyasında imgeler oldukça büyük önem taşımaktadır. İnsanoğlu vücudunu kapatacak şekilde giyinmeye başladığından beri, giysi ve aksesuarları ile kendilerine dair bilgileri aktarabildikleri küçük ve güçlü bir imge dünyası sunmuştur. Moda da kültüre veya döneme göre değişebilen giysi ve aksesuarlar ile bu anlamda bireylerin iletişim araçlarından biri haline gelmiştir. Ancak özellikle kadınları hem giysileri ile yansıttıkları kimlikleri hem de bedenleri ile ilgili algılarını değişken doğası ile sürekli manipüle eden bir araç haline dönüşmüştür. Günlük yaşamda bireyler, özellikle de kadınlar teknoloji çağı ile hayatımıza giren medya ürünleri tarafından bedenin olması gerektiği düşünülen ideal şekline dair normlara açık veya örtük bir şekilde maruz kalmaktadır. Ancak son günlerde sosyal medyadaka kadınlar tarafından beden olumlama yaklaşımı rağbet görmeye başlamışitır. Kadınların bedenlerinden memnun olmalarını hedefleyen bu yaklaşımın yaygınlaşması, kadınların medya ve modanın etkilerine karşı bilinçlendiğine işaret ediyor görünmektedir. Bu gözden geçirme yazısında, moda ve medya işbirliğinin kadınların ideal beden söylemleri ve giysi ve aksesuarlar üzerinden kimliklerini inşa etmelerindeki rolü, alan yazın kapsamında tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |