Yıl 2018, Cilt 4 , Sayı 2, Sayfalar 197 - 205 2018-12-31

Bankaların İnternet Bankacılığı Hizmetlerinin Fiyatlandırılması Stratejilerine Katkı Vermeye Yönelik Bir Araştırma

Serhan Keskin [1]


İnternet bankacılığı, müşterilere ve bankalara sağladığı avantajlar nedeniyle en yoğun tercih edilen bankacılık kanalı haline gelmiştir. Müşteriler için masrafsız işlem yapabilme imkanı internet bankacılığının en önemli avantajlarından bir tanesidir. Bankalar da müşterilerini, internet bankacılığını kullanmaya motive etmek için masraf ödemeden işlem yapma imkanı sunmaktadırlar. Bu uygulama, müşteri memnuniyetini artırırken bankaların komisyon gelirlerini azaltmaktadır. Bu çalışmada, internet bankacılığı müşterilerinin masraflar ile ilgili düşüncelerinin öğrenilmesi ve bu düşüncelerin müşterilerin tanıtıcı özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin analiz edilmesi, elde edilen sonuçlar kullanılarak bankalara internet 9İnternet bankacılığı, müşterilere ve bankalara sağladığı avantajlar nedeniyle en yoğun tercih edilen bankacılık kanalı haline gelmiştir. Müşteriler için masrafsız işlem yapabilme imkanı internet bankacılığının en önemli avantajlarından bir tanesidir. Bankalar da müşterilerini, internet bankacılığını kullanmaya motive etmek için masraf ödemeden işlem yapma imkanı sunmaktadırlar. Bu uygulama, müşteri memnuniyetini artırırken bankaların komisyon gelirlerini azaltmaktadır. Bu çalışmada, internet bankacılığı müşterilerinin masraflar ile ilgili düşüncelerinin öğrenilmesi ve bu düşüncelerin müşterilerin tanıtıcı özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin analiz edilmesi, elde edilen sonuçlar kullanılarak bankalara internet bankacılığı işlemlerinin fiyatlandırılmasına yönelik stratejiler önerilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın sonuçları, internet bankacılığında masraf ödenmesi konusuna erkeklerin bayanlara, kamu bankası müşterilerinin özel banka müşterilerine nispeten daha olumsuz baktıklarını, eğitim seviyesi, aylık gelir seviyesi ve internet bankacılığı kullanım süresi arttıkça masraflara itirazın da arttığını göstermektedir. Bu tespitler, bankaların, müşteri memnuniyetini ve komisyon gelirlerini artıracak internet bankacılığı hizmetleri fiyatlama stratejileri geliştirmelerine katkı verebilecektir. bankacılığı işlemlerinin fiyatlandırılmasına yönelik stratejiler önerilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın sonuçları, internet bankacılığında masraf ödenmesi konusuna erkeklerin bayanlara, kamu bankası müşterilerinin özel banka müşterilerine nispeten daha olumsuz baktıklarını, eğitim seviyesi, aylık gelir seviyesi ve internet bankacılığı kullanım süresi arttıkça masraflara itirazın da arttığını göstermektedir. Bu tespitler, bankaların, müşteri memnuniyetini ve komisyon gelirlerini artıracak internet bankacılığı hizmetleri fiyatlama stratejileri geliştirmelerine katkı verebilecektir.

Bankacılık, internet bankacılığı, fiyatlama
  • Al-Qeisi, K. Hegazy, A. (2015) Consumer online behaviour: A perspective on internet banking usage in three non-western countries. Procedia Economics and Finance, 23, 386 – 390.
  • Bankacılar Dergisi (2001). Ekonomik ve parasal birlik Avrupa Birliği'nde mali bütünleşme ve Türk bankacılık sektörü. Türkiye Bankalar Birliği Yayınları, Sayı 39, 2 – 6.Bapur, Ö. (2014). İnternet bankacılığında müşteri memnuniyeti. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Cheung, C. M. K. Zhu, L. Kwong, T. Chan, G. ve Limayem, M. (2003). Online customer behaviour: A review and agenda for future research. 16. Bled eCommerce Conference, Bled Slovenia, Haziran 9–11, http://aisel.aisnet.org/cgi/viewcontent.cgi?article=1112&context=bled2003 (09 Ağustos 2017).
  • Constantinides, E. (2014). Influencing the online consumer’s behaviour: The web experience. İnternet Research, 14 (2), 109 – 121.
  • Dange, U. Kumar, V.(2012). A study of factors affecting online buying behaviour: A conceptual model. 11 Aralık 2017 tarihinde https://papers.ssrn.com/sol3/Papers.cfm?abstract_id= 2285350 adresinden erişilmiştir.
  • Dziewanowska, K. (2015). Dimensions of real and virtual consumer experiences. University of Warsaw, Faculty of Management, Working Paper Series No 4/November. 1 – 55.
  • Gerrard, P. Cunningham. J. B. Devlin, J. F. (2006) Why consumers are not using internet banking: A qualitative study. Journal of Services Marketing, 20 (3): 160 – 168.
  • Keskin, S. (2017), İnternet bankacılığında tüketici motivasyonun davranışsal etkileri: Amprik bir çalışma. Doktora tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Nevşehir.
  • Lichtenstein, S. Williamson, K. (2006). Understanding consumer adoption of internet banking: an interpretive study in the Australian banking context. Journal of Electronic Commerce Research, 7 ( 2 ), 50 – 66.
  • Okumuş, A. Bozbay, Z. ve Dağlı, R. M. (2010). Banka müşterilerinin internet bankacılığına ilişkin tutumlarının incelenmesi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 36: 89-111.
  • Özer, L. Bozkurt, F. G. ve Sertoğlu, A. E. (2012). İnternet bankacılığında banka değiştirme niyetini etkileyen faktörler. İşletme Araştırma Dergisi, 4 (5), 141 – 156.
  • Yıldırım, F. (2011). Türkiye’de internet bankacılığı ürünleri üzerine pazar trend analizi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (19), 129-141.
  • Zhou, L. Dai, L. ve Zhang, D. (2007). Online shopping acceptance model – A critical survey of consumer factors in online shopping. Journal of Electronic Commerce Research 8 (1), 41 – 62.
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0001-8282-3358
Yazar: Serhan Keskin (Sorumlu Yazar)
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 31 Aralık 2018

Bibtex @araştırma makalesi { aeusbed457593, journal = {Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, issn = {2149-0767}, address = {}, publisher = {Ahi Evran Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {4}, pages = {197 - 205}, doi = {10.31592/aeusbed.457593}, title = {Bankaların İnternet Bankacılığı Hizmetlerinin Fiyatlandırılması Stratejilerine Katkı Vermeye Yönelik Bir Araştırma}, key = {cite}, author = {Keskin, Serhan} }
APA Keskin, S . (2018). Bankaların İnternet Bankacılığı Hizmetlerinin Fiyatlandırılması Stratejilerine Katkı Vermeye Yönelik Bir Araştırma. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 4 (2) , 197-205 . DOI: 10.31592/aeusbed.457593
MLA Keskin, S . "Bankaların İnternet Bankacılığı Hizmetlerinin Fiyatlandırılması Stratejilerine Katkı Vermeye Yönelik Bir Araştırma". Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 (2018 ): 197-205 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/aeusbed/issue/42007/457593>
Chicago Keskin, S . "Bankaların İnternet Bankacılığı Hizmetlerinin Fiyatlandırılması Stratejilerine Katkı Vermeye Yönelik Bir Araştırma". Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 (2018 ): 197-205
RIS TY - JOUR T1 - Bankaların İnternet Bankacılığı Hizmetlerinin Fiyatlandırılması Stratejilerine Katkı Vermeye Yönelik Bir Araştırma AU - Serhan Keskin Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.31592/aeusbed.457593 DO - 10.31592/aeusbed.457593 T2 - Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 197 EP - 205 VL - 4 IS - 2 SN - 2149-0767- M3 - doi: 10.31592/aeusbed.457593 UR - https://doi.org/10.31592/aeusbed.457593 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Bankaların İnternet Bankacılığı Hizmetlerinin Fiyatlandırılması Stratejilerine Katkı Vermeye Yönelik Bir Araştırma %A Serhan Keskin %T Bankaların İnternet Bankacılığı Hizmetlerinin Fiyatlandırılması Stratejilerine Katkı Vermeye Yönelik Bir Araştırma %D 2018 %J Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 2149-0767- %V 4 %N 2 %R doi: 10.31592/aeusbed.457593 %U 10.31592/aeusbed.457593
ISNAD Keskin, Serhan . "Bankaların İnternet Bankacılığı Hizmetlerinin Fiyatlandırılması Stratejilerine Katkı Vermeye Yönelik Bir Araştırma". Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 / 2 (Aralık 2019): 197-205 . https://doi.org/10.31592/aeusbed.457593
AMA Keskin S . Bankaların İnternet Bankacılığı Hizmetlerinin Fiyatlandırılması Stratejilerine Katkı Vermeye Yönelik Bir Araştırma. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 4(2): 197-205.
Vancouver Keskin S . Bankaların İnternet Bankacılığı Hizmetlerinin Fiyatlandırılması Stratejilerine Katkı Vermeye Yönelik Bir Araştırma. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 4(2): 205-197.