Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Sayı: 4, 33 - 54, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Akdoğu, Onur,Türk Musikisinde Türler ve Biçimler, Ege Üniversitesi Basımevi, 1996/ İzmir
  • Al Heloi, Saleem, La Musique Therique, Alhayat Matbaası, Beyrut,1972Behar, Cem, Saklı Mecmua, Yapı Kredi Yayınları, 2008, İstanbul,
  • Çerezcioğlu, Aykut, ( 2013 ) Popüler Müzik ve Gündelik Yaşam Deneyimi, Folklor/Edebiyat, Volume: 19, Issue: 75
  • Eken, Fikret Merve 19.Yüzyıldan Günümüze İstanbul Eğlence Hayatında Fasıl, İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ocak 2007
  • Es Sakka, Jamal, Es Sahih Fi El İka, Da’rül Askariyya Matbaası, Şam, 2005
  • Kerimov, Raif, Geleneksel Hint Müziğinin Yapısı, Avrasya İncelemeleri Dergisi (AVİD), II/2 (2013)
  • Markoff, Irene, Popular Culture, State Ideology and National Identity ın Turkey, New York .1994
  • Özkan, İsmail Hakkı, Türk Musikisi Nazariyatı ve Kudüm Velveleleri, Ötüken Neşriyatı, 1994/ İstanbul
  • Popescu-Judetz, Eugenia, Osmanlı’da Fasıl, Osmanlı Ansiklopedisi, Cilt:10, Yeni Türkiye Yayınları, 1999/Ankara
  • Rana, Shabir A., North, Adrian C. (2007). “The Role of Music in Everyday Life Among Pakistanis”,
  • Music Perception: An Interdisciplinary Journal, Vol. 25, No. 1,
  • Sınır İsmail, Karahasanoğlu, Songül, CURRENT SITUATION OF POPULAR MUSIC ARRANGING IN TURKEY, Electronic Journal of Social Sciences, Winter-2015 Volume:14 Issue:52
  • Tanrıkorur, Cinuçen, Osmanlı Dönemi Türk Musikisi, Dergah Yayınları, 2. Baskı, Haziran 2005 / İstanbul
  • Ungay, Hurşit, Türk Musikisinde Usuller ve Kudüm, Türk Musikisi Vakfı Yayınları

GÜNÜMÜZ POPÜLER MÜZİK TÜRLERİNDEN POP, ALATURKA VE ARABESK MÜZİKTE BASİT USÛLLERİN KULLANIMI

Yıl 2019, Sayı: 4, 33 - 54, 30.06.2019

Öz

Günümüzdeki
ana akım müzik türlerindeki ritim yapıları ile Türk makam müziğinde kullanılan
usül yapıları karşılaştırma yöntemi ile değerlendirilmiştir. Çalışmamızda ele
aldığımız problem, Türk makam müziğinin makam öğelerini kullanan pop müzik türündeki
ezgileri, günümüz ana akım müzik kültüründe fasıl müziği, alaturka müzik veya
klasik Türk müziği olarak da tanımlanabilen repertuar olarak konumlandırabileceğimiz
basit usullerde bestelenmiş şarkı formundaki makam müziği ezgileri, arabesk
müzik olarak nitelenen ezgiler gibi belirli türlerdeki usul kullanılışını
tanımlamaya yöneliktir ve rock müzik, blues, hiphop, R&B vb. farklı müzik kültürlerinin
bir parçası olan ve ana akım kültür içerisinde dinleyici kitlesine sahip türler
ile dini musiki türü çalışmaya dâhil edilmemiştir. Değerlendirme içerisinde
Türk Makam müziğinin büyük formdaki usulleri ele alınmayarak iki zamanlı
usullerden on zamanlı usullere kadar bir sınırlama yaptık ve bu sınır dâhilinde
iki, dört, sekiz ve on zamanlı usullerden bazılarını örnek göstererek ana akım
müzik kültürü içerisinde klasik Türk müziği, arabesk, pop vb. türler ele
alınarak, sınırladığımız ritim yapılarının nasıl icra edildiğini açıklamaya
çalıştık. Yöntem olarak sesli ve yazılı kaynak metin tarama, bu metinlerden
alıntılar yapma, analiz ve karşılıklı görüşme yöntemleri kullanılmıştır.  Elde edilen veriler
www.youtube.com paylaşım portalı üzerinden taranarak analiz edilmiş, bu
analizler araştırmamızın dayanacağı temel görüşleri saptamak ve değerlendirmek
amacıyla ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Akdoğu, Onur,Türk Musikisinde Türler ve Biçimler, Ege Üniversitesi Basımevi, 1996/ İzmir
  • Al Heloi, Saleem, La Musique Therique, Alhayat Matbaası, Beyrut,1972Behar, Cem, Saklı Mecmua, Yapı Kredi Yayınları, 2008, İstanbul,
  • Çerezcioğlu, Aykut, ( 2013 ) Popüler Müzik ve Gündelik Yaşam Deneyimi, Folklor/Edebiyat, Volume: 19, Issue: 75
  • Eken, Fikret Merve 19.Yüzyıldan Günümüze İstanbul Eğlence Hayatında Fasıl, İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ocak 2007
  • Es Sakka, Jamal, Es Sahih Fi El İka, Da’rül Askariyya Matbaası, Şam, 2005
  • Kerimov, Raif, Geleneksel Hint Müziğinin Yapısı, Avrasya İncelemeleri Dergisi (AVİD), II/2 (2013)
  • Markoff, Irene, Popular Culture, State Ideology and National Identity ın Turkey, New York .1994
  • Özkan, İsmail Hakkı, Türk Musikisi Nazariyatı ve Kudüm Velveleleri, Ötüken Neşriyatı, 1994/ İstanbul
  • Popescu-Judetz, Eugenia, Osmanlı’da Fasıl, Osmanlı Ansiklopedisi, Cilt:10, Yeni Türkiye Yayınları, 1999/Ankara
  • Rana, Shabir A., North, Adrian C. (2007). “The Role of Music in Everyday Life Among Pakistanis”,
  • Music Perception: An Interdisciplinary Journal, Vol. 25, No. 1,
  • Sınır İsmail, Karahasanoğlu, Songül, CURRENT SITUATION OF POPULAR MUSIC ARRANGING IN TURKEY, Electronic Journal of Social Sciences, Winter-2015 Volume:14 Issue:52
  • Tanrıkorur, Cinuçen, Osmanlı Dönemi Türk Musikisi, Dergah Yayınları, 2. Baskı, Haziran 2005 / İstanbul
  • Ungay, Hurşit, Türk Musikisinde Usuller ve Kudüm, Türk Musikisi Vakfı Yayınları
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erkan Kanat

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 23 Ocak 2019
Kabul Tarihi 3 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kanat, E. (2019). GÜNÜMÜZ POPÜLER MÜZİK TÜRLERİNDEN POP, ALATURKA VE ARABESK MÜZİKTE BASİT USÛLLERİN KULLANIMI. Ahenk Müzikoloji Dergisi(4), 33-54.