Slavery is a phenomenon that has existed since the creation of the world with those captured in wars, children sold by their parents, people enslaved in Exchange for debts, and has left its permanent mark on history. The role of this phenomenon of slavery in İslamic civilization is also great. However, although slavery has an unjust and unlawful system in other civilizations, in İslamic civilization, the most appropriate judicial-legal conditions were given duties in political, economic, social and cultural fields. In other civilizations, so to speak, slaves were not as valuable as non-human beings, while in İslamic civilization, the injustice between slaves and free people were tried to be eliminated. Although these judicial and legal conditions were distorted during the Umayyad period, it is possible to state that this situation was limited to some periods of the Umayyad period. The work of the author Dr. Ali Hatalmış is a source for a clearer understanding of the phenomenon of slavery in İslamic civilization in terms of determining the phenomenon of slavery in the historical process from the early periods of Islam to the last periods of the Umayyads.
Islamic History Slavery Concubine Islamic Civilization Umayyads
Kölelik, savaşlarda esir düşenler, ailesi tarafından satılan çocuklar, borçlar karşılığında köle kılınan insanlar ile dünyanın yaratılışından itibaren var olan ve tarihe kalıcı mührünü vuran bir olgudur. Bu kölelik olgusunun İslam medeniyetindeki rolü de büyüktür. Bununla birlikte kölelik diğer medeniyetlerde adaletsiz ve hukuksuz bir sistem taşımasına rağmen İslam medeniyetinde köleler için en uygun adli-hukuki şartlar oluşturulmuş ve kölelere siyasi, iktisadi, sosyal ve kültürel alanlarda görevler verilmiştir. Tabiri caizse diğer medeniyetlerde kölelerin insan dışı canlılar kadar değeri yokken İslam medeniyetinde kölelerin hür bir insan ile arasındaki haksızlık ve adaletsizlik giderilmeye çalışılmıştır. Emeviler döneminde bu adli ve hukuki şartlar her ne kadar tahrif edilmiş görülse de bu durumun Emeviler döneminin bazı zamanlarıyla sınırlı kaldığını ifade etmek mümkündür. Yazar Dr. Ali Hatalmış’ın eseri de İslam’ın ilk dönemlerinden Emeviler’in son dönemlerine kadar kölelik olgusunun tarihi süreç serencamında tespit edilmesi açısından İslam medeniyetindeki kölelik olgusunun daha net anlaşılmasına kaynaklık etmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
Bölüm | Kitap İncelemesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 3 |