Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Pandemisi Sürecinde Üniversite Tercihi Yapacak Öğrencilerin Koronafobi Düzeyleri ile Tercihleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2024, , 76 - 102, 31.07.2024
https://doi.org/10.46628/itbhssj.1469720

Öz

Covid-19 pandemisi, tüm dünyayı etkilediği gibi eğitim sistemini de derinden etkilemiştir. Bu süreçte üniversite tercihi yapacak öğrenciler, virüsün bulaşma riski, eğitimde yaşanacak kesintiler ve geleceğe dair belirsizlikler gibi birçok endişeyle karşı karşıya kalmışlardır. Bu endişeler, koronafobi olarak adlandırılan aşırı ve mantıksız korku şeklinde tezahür edebilmektedir. Bu araştırma, Covid-19 pandemi sürecinde üniversite tercihi yapacak öğrencilerin koronafobi düzeylerini belirlemeyi ve koronafobinin üniversite tercihlerine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler Google Anket aracılığıyla toplanmış ve 451 katılımcıya ulaşılmıştır. Google Anket aracılığıyla toplanan verilerde her bir sorunun cevaplanması gerekli kılındığından veri setinde kayıp veri olmadığı görülmüştür. Analizler gerçekleştirilmeden önce uç değer ve normallik varsayımlarına bakılmıştır. Ölçeklere ilişkin çarpıklık (Skewness) ve basıklık (Kurtosis) değerleri ilgili referans değer aralığında olduğundan ölçeklerin normal dağılım gösterdiği ve parametrik analize uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmamızda hipotezleri test etmek amacıyla Bağımsız T Testi, Regresyon Analizi ve Pearson Korelasyon Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmamızın bulgularında öğrencilerin koronafobik düşüncelere sahip olduğu, Covid-19 pandemi süreci sağlık kaygıları ve pandemi korkularının orta düzeyde olduğu, erkek öğrencilerin koronavirüs korkularının kadın öğrencilere göre daha fazla olduğu ve 18-25 yaş grubunda yer alan öğrencilerin diğer gruplara göre daha fazla koronavirüs korkusuna sahip olduğu görülmüştür. Araştırmada bağımsız değişken koronafobi toplam puanı ve bağımlı değişkenler üniversite tercih ölçeği alt boyutları arasındaki ilişki basit doğrusal regresyon analizi ile test edilmiştir. Üniversite tercihi alt boyutlarından bilgilendirme ve üniversitede eğitim alan öğrenciler alt boyutları dışında koronafobinin üniversite tercih ölçeği alt boyutlarını anlamlı ve pozitif yönde yordayıcısı olduğu ortaya konmuştur.

Etik Beyan

Bu makale “Covid-19 Pandemisi Sürecinde Üniversite Tercihi Yapacak Öğrencilerin Koronafobi Düzeyleri İle Tercihleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” konulu yüksek lisans tezinden üretilmiştir.

Kaynakça

  • Aaker, D. A., Kumar,V. ve Day, G. S.(2007). Marketing research (9. baskı). John Wiley & Sons.
  • Acar, Y. (2020). Yeni koronavirüs (covid-19) salgını ve turizm faaliyetlerine etkisi, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 7-21, s.10
  • Adams-Prassl, A., Boneva, T., Golin, M. ve Rauh, C. (2020). Inequality in the ımpact of the coronavirus shock: Evidence from real time surveys. Journal of Public Economics, 189, 104-245.
  • Apaydın, Ç. ve Kapucu, M. S. (2017). Üniversiteyi tercih etme, akademik itibar ve sosyal etkinlik arasındaki ilişki: Akdeniz ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesi lisans öğrencileri örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 23(2), 199-222.
  • Arora, A., Jha, A. K., Alat, P. ve Das, S. S. (2020). Understanding coronaphobia. Asian Journal of Psychiatry, 54, 102-384. https://doi.org/10.1016/j.ajp.2020.102384
  • Arpacı İ., Karataş, K., and Baloğlu, M., (2020). The Development And Initial Tests For The Psychometric Properties Of The Covid-19 Phobia Scale (C19p-S), Personality And Individual Differences, https://doi.org/10.1016/j.paid.2020.110108.
  • Artiga, S., Garfield, R., and Orgera, K. (2020). Communities of Color at Higher Risk for Health and Economic Challenges due to COVID-19. Kaiser Family Foundation. https://www.kff.org/coronavirus-covid-19/issue-brief/communities-of-color-at-higher-risk-for-health-and-economic-challenges-due-to-covid-19/
  • Bavel, J. J. V., Baicker, K. ve Boggio, P. S. (2020). Using social and behavioural science to support covıd-19 pandemic response. Nature Human Behaviour, 4(5), 460-471.
  • Bayram, F., Özkamalı, E. ve Çiftçi, S. (2021). Tercih sürecindeki üniversite adaylarının belirsizliğe tahammülsüzlük ve bilişsel esneklik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(77), 98-120. https://doi.org/10.17755/esosder.735689
  • Betz, N. E., ve Serling, D. A. (1993). Construct validity of fear of commitment as an indicator of career indecisiveness. Journal of Career Assessment, 1(1), 21–34. https://doi.org/10.1177/106907279300100104
  • Brooks, S. K., Webster, R. K., Smith, L. E., Woodland, L., Wessely, S. N., Greenberg, N. ve Rubin, G. J. (2020). The psychological impact of quarantine and how to reduce it: Rapid review of the evidence. The Lancet, 395(10227), 912-920.
  • Cénat, J. M., Rochette, C., Kokou-Kpolou, C. K., Noorishad, P. G., Mukunzi, J., McIntee, S. E., Dalexis, R. D., Goulet, M. ve Labelle, P. (2020). Prevalence of symptoms of depression, anxiety, insomnia, posttraumatic stress disorder, and psychological distress among populations affected by the covıd-19 pandemic: A systematic review and meta-analysis. Psychiatry Research, 295, 113-599.
  • Chakraborty, S. ve Chatterjee, L. (2020). Rationales of gender diversity management policies and practices in ındia: an exploratory empirical study in the ındian ıt/ıtes ındustry. equality, diversity and ınclusion, Equality, Diversity and Inclusion, Vol. 39 No. 6, pp. 667-688. https://doi.org/10.1108/EDI-04-2019-0124
  • Cresswell, J. W. (2012). Educational research (4. baskı). Pearson.
  • Çalışkan, M. (2020). Pazarlama iletişimi açısından covid-19 pandemisi sürecinde sosyal medyada içerik analizi: Havayolu işletmelerinden örnekler Yüksek Lisans Tezi İstanbul Gelişim Üniversitesi.
  • Çetinsaya, G. (2014). Büyüme, kalite, uluslararasılaşma: Türkiye yükseköğretimi için bir yol haritası. Yükseköğretim Kurulu Yayın No: 2014/2
  • Çokgezen, M. (2014). Determinants of university choice: A study on economics departments in Turkey. Journal of Higher Education, 4(1), 23–31.
  • Daniels, L. M., Stewart, T. L., Stupnisky, R. H., Perry, R. P., and LoVerso, T. (2011). Relieving career anxiety and indecision: The role of undergraduate students' perceived control and faculty affiliations. Social Psychology of Education: An International Journal, 14(3), 409–426. https://doi.org/10.1007/s11218-010-9151-x
  • Diener, E. ve Seligman, M. E. (2004). Beyond money: toward an economy of well-being. Psychological Science In The Public Interest, 5(1), 1-31. Domino S., vd., (2006) . "Higher Education Marketing Concerns: Factors Influence Students‟ Choice of Colleges", The Business Review. Vol.6, No.2, 2006, ss.101-108
  • Ekiz, T., Ilıman, E. ve Dönmez, E. (2020). Bireylerin sağlık anksiyetesi düzeyleri ile covid-19 salgını kontrol algısının karşılaştırılması. Usaysad Dergisi, 6(1), 139-154.
  • Feldman, F. L. (1957). A new look at the family and its money. Journal Of Home Economics, 49(10), 767-772.
  • Finer, K. R. (2003). Deadly diseases and epidemics: Tuberculosis. Philadelphia: Infobase Publishing.
  • Foskett, N., Roberts, D., and Maringe, F. (2006). Changing fee regimes and their impact on student attitudes to higher education. Southampton, England: University of Southampton.
  • Furnham, A., Argyle, M. (1998). The Psychology Of Money. Psychology Press.
  • Gencer, N. (2020). Pandemi Sürecinde Bireylerin Koronavirüs (Kovid-19) Korkusu: Çorum Örneği. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi 2(4), 1153-1173
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference. (17.0 Update, 10th ed.). Boston: Pearson.
  • Gualano, M.R. Lo Moro, G. Voglino, G. Bert, F. ve Siliquini, R. (2020). Effects of COVID-19 lockdown on mental health and sleep disturbances in Italy. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(13). 4774-4779
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., et al. (2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning. EDUCAUSE Review. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning.
  • Huang, Y. and Zhao, N. (2020). Generalized Anxiety Disorder, Depressive Symptoms and Sleep Quality During COVID-19 Epidemic in China: a Web-Based Cross-sectional Survey. Psychiatry Research 288(112954), 1-6.
  • Jiao, W. Y., Wang, L. N., Liu, J., Fang, S. F., Jiao, F. Y. ve Pettoello-Mantovani, M. (2020). Behavioral and emotional disorders in children during the COVID-19 epidemic. Journal-Pediatr, S0022-3476(20)30336-X. c.221,s.1, https://doi.org/10.1016/j.jpeds.2020.03.013
  • Jinhee, H. Seokjoo, K. K. Heeguk, C. Yun-Jung, C. Yun-Kyeung, L. Yu-Ri, et al. (2021). COVID-19 and risk factors of anxiety and depression in South Korea. Psychiatry Investigation, 9 (2021), pp. 801-808, 10.30773/pi.2021.0125
  • Löckenhoff, C. E., Ironson, G. H., O'Cleirigh, C., et al. (2020). Stress-Related Personality Traits and Coping in the Age of COVID-19: Developmental Trajectories and Implications for Older Adults. The Gerontologist, 61(2), 178-188.
  • Mahmoud, N., Zeid, W., Alsabahy, K., and Ezzeldeen, E. (2021). Fear of coronavirus disease (COVID-19) among Egyptian physicians. Suez Canal University Medical Journal, 24(2), 193-200.
  • Malhotra, N. K. (2004). Marketing research an applied orientation (4. Baskı). Pearson.
  • Malik, P., Patel, U., Mehta, D., Patel, N., Kelkar, R., Akrmah, M., Gabrilove, J. L. ve Sacks, H. (2021). Biomarkers and outcomes of COVID-19 hospitalisations: systematic review and meta-analysis. BMJ Evidence-Based Medicine, 26(3), 107-108. https://doi.org/10.1136/bmjebm-2020-111522
  • Mazzarol, T. ve Soutar, G. N. (2002). “Push-pull” factors influencing international student destination choice. International Journal of Educational Management, 16(2), 82–90.
  • McDonough, P. M. (1997). Choosing colleges: How social class and schools structure opportunity. New York, NY: SUNY Press National Health Comission Of The People’s Repubic of China (2020), Daily briefing on novel coronavirus cases in China. Erişim adresi: http://en.nhc.gov.cn/2022-12/24/c_86224.htm.
  • Odriozola-González, P., Planchuelo-Gómez, A., Irurtia, M.J. ve Luis-García, R.(2020). Psychological effects of the COVID-19 outbreak and lockdown among students and workers of a Spanish University. Psychiatry Resources, 290, 113108.
  • Özcan, H., (2015). Öğrencilerin Üniversite Tercihine Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma, Düzce Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Parıldar, H. (2020). Tarihte bulaşıcı hastalık salgınları. Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dergisi, 30(Ek Sayı), 19-26.
  • Paulsen, M. B. (1990). College choice: Understanding student enrollment behavior. ERIC Digest. Erişim adresi: http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED333855.pdf
  • Sağlık, K., (2020). Covid-19‎ pandemisi‎ sürecinde‎ tüketicilerin‎ seyahat ‎tercihlerine‎ etki‎ eden‎ faktörler [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Gelişim Üniversitesi.
  • Sarıkaya, T. ve Khorshıd, L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393-423. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26107/275067
  • Shen, K., Yang, Y., Wang, T., Zhao, D., Runming J., Zheng, Y., Xu, B., Xie, Z., Lin, L., Shang, Y., Lu, X., Shu, S., Bai, Y., Deng, J., Lu, M., Ye, L., Wang, X., Wang, Y. ve Gao. L., (2020). Diagnosis, treatment, and prevention of 2019 novel coronavirus infection in children: Experts’ consensus statement. World Journal of Pediatr, 16, 223–231. https://doi.org/10.1007/s12519-020-00343-7
  • Şıngır, H., Ayvaz, A. ve Tonga, B. (2021). Ergenlerde covid-19 süreci ve sosyal kaygı bozukluğu. ‎Uluslararası‎ Güncel‎ Eğitim‎ Araştırmaları‎ Dergisi‎,‎ 7‎(1), 99-100 https://dergipark.org.tr/en/pub/intjces/issue/64208/891844
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2012). Using multivariate statistics (6.baskı), Pearson.
  • Tanner, C. (2020). When coronaphobia turns into agoraphobia: ‘I struggle to even go out for a walk’. Erişim adresi: https://inews.co.uk/news/coronavirus-uk-latest-lockdown-restrictions-coronaphobia-agoraphobia-mental-health-434506.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2023), 06.02.2023 tarihli meta veriler. Erişim adresi: https://biruni.tuik.gov.tr/medas/?locale=tr. Ural, A. ve Kılıç, İ. (2011). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Detay Yayıncılık: Ankara.
  • Üngüren, E. ve Kaçmaz, Y. Y. (2022). Does COVID-19 pandemic trigger career anxiety in tourism students? Exploring the role of psychological resilience. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, 30, 100369. https://doi.org/10.1016/j.jhlste.2022.100369
  • Wang, Y., Di, Y., Ye, J. ve Wei, W. (2021). Study on the public psychological states and its related factors during the outbreak of coronavirus disease 2019 (COVID-19) in some regions of China. Psychology, Health and Medicine, 26(1), 13-22.
  • Wathelet, M. Duhem, Vavia, S., Baubet, S., Habran, T., Veerapa, E., Debien, E.C., Molenda, S., Molenda, M., Grandgenèvre, P., Notredame, C.E. ve D'Hondt, F. (2020). Factors associated with mental health disorders among university students in France Confined during the COVID-19 pandemic. JAMA Network, 3(10), 10.1001/jamanetworkopen.2020.25591
  • Willich, J., Buck, D., Heine, C. ve Sommer, D. (2011). Studienanfa¨nger im wintersemester 2009/10: Wege zum studium, studien- und hochschulwahl, situation bei studienbeginn [First-year students in the winter semester 2009/10: Avenues to study, choice of field of study and university, situation when starting to study]. Hannover: HIS Hochschul-Informations-System GmbH.
  • Wuhan Municipal Health Commission (2019). Report of clustering pneumonia of unknown etiology in Wuhan City. Wuhan, China: Wuhan Municipal Health Commission. http://en.nhc.gov.cn/DailyBriefing.html adresinden 30 Ocak 2020 tarihinde alınmıştır.
  • Xiong, J. O. Lipsitz, F. Nasri, L.M.W. Lui, H. Gill, ..., R.S. McIntyre (2020). Impact of COVID-19 pandemic on mental health in the general population: A systematic review Journal of Affective Disorders, 277, pp. 55-64
  • Yıldırım M, Geçer E, Akgül Ö. (2021), The impacts of vulnerability, perceived risk, and fear on preventive behaviours against COVID-19. Psychology, health and medicine. 2021, 26(1):35- 43.
  • Zikmund, W. G. (1997). Business research methods (5. Baskı). The Dryden Press.

Investigation of the Relationship Between Coronaphobia Levels and Preferences of Students Who Would Make University Preferences During the Covid-19 Pandemic

Yıl 2024, , 76 - 102, 31.07.2024
https://doi.org/10.46628/itbhssj.1469720

Öz

The Covid-19 pandemic has profoundly impacted the education system globally. Students choosing a university have faced numerous concerns, including virus transmission risk, educational interruptions, and future uncertainties. This research aims to determine the coronaphobia levels of university-bound students during the Covid-19 pandemic and examine its effect on university preferences. The relational scanning model was used in this study. Data was collected via Google Survey from 451 participants, ensuring no missing data as all questions required responses. Before analysis, extreme values and normality assumptions were checked. The Skewness and Kurtosis values fell within the acceptable range, indicating a normal distribution suitable for parametric analysis. The study employed Independent T Test, Regression Analysis, and Pearson Correlation Analysis to test the hypotheses. Findings indicate that students exhibited moderate levels of coronaphobia, health concerns, and pandemic fears. Male students displayed higher fear of coronavirus than female students, and students aged 18-25 showed greater fear compared to other age groups. The relationship between the independent variable, coronaphobia total score, and the dependent variables, university preference scale sub-dimensions, was tested using simple linear regression analysis. In summary, the study reveals that coronaphobia significantly affects students' university preferences during the Covid-19 pandemic, with notable differences in fear levels based on gender and age. It has been revealed that coronaphobia is a significant and positive predictor of the university preference scale sub-dimensions, except for the sub-dimensions of information and students studying at the university.

Etik Beyan

This article was produced from the master's thesis titled "Examining the Relationship Between Coronaphobia Levels and Preferences of Students Who Will Choose a University During the Covid-19 Pandemic".

Kaynakça

  • Aaker, D. A., Kumar,V. ve Day, G. S.(2007). Marketing research (9. baskı). John Wiley & Sons.
  • Acar, Y. (2020). Yeni koronavirüs (covid-19) salgını ve turizm faaliyetlerine etkisi, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 7-21, s.10
  • Adams-Prassl, A., Boneva, T., Golin, M. ve Rauh, C. (2020). Inequality in the ımpact of the coronavirus shock: Evidence from real time surveys. Journal of Public Economics, 189, 104-245.
  • Apaydın, Ç. ve Kapucu, M. S. (2017). Üniversiteyi tercih etme, akademik itibar ve sosyal etkinlik arasındaki ilişki: Akdeniz ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesi lisans öğrencileri örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 23(2), 199-222.
  • Arora, A., Jha, A. K., Alat, P. ve Das, S. S. (2020). Understanding coronaphobia. Asian Journal of Psychiatry, 54, 102-384. https://doi.org/10.1016/j.ajp.2020.102384
  • Arpacı İ., Karataş, K., and Baloğlu, M., (2020). The Development And Initial Tests For The Psychometric Properties Of The Covid-19 Phobia Scale (C19p-S), Personality And Individual Differences, https://doi.org/10.1016/j.paid.2020.110108.
  • Artiga, S., Garfield, R., and Orgera, K. (2020). Communities of Color at Higher Risk for Health and Economic Challenges due to COVID-19. Kaiser Family Foundation. https://www.kff.org/coronavirus-covid-19/issue-brief/communities-of-color-at-higher-risk-for-health-and-economic-challenges-due-to-covid-19/
  • Bavel, J. J. V., Baicker, K. ve Boggio, P. S. (2020). Using social and behavioural science to support covıd-19 pandemic response. Nature Human Behaviour, 4(5), 460-471.
  • Bayram, F., Özkamalı, E. ve Çiftçi, S. (2021). Tercih sürecindeki üniversite adaylarının belirsizliğe tahammülsüzlük ve bilişsel esneklik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(77), 98-120. https://doi.org/10.17755/esosder.735689
  • Betz, N. E., ve Serling, D. A. (1993). Construct validity of fear of commitment as an indicator of career indecisiveness. Journal of Career Assessment, 1(1), 21–34. https://doi.org/10.1177/106907279300100104
  • Brooks, S. K., Webster, R. K., Smith, L. E., Woodland, L., Wessely, S. N., Greenberg, N. ve Rubin, G. J. (2020). The psychological impact of quarantine and how to reduce it: Rapid review of the evidence. The Lancet, 395(10227), 912-920.
  • Cénat, J. M., Rochette, C., Kokou-Kpolou, C. K., Noorishad, P. G., Mukunzi, J., McIntee, S. E., Dalexis, R. D., Goulet, M. ve Labelle, P. (2020). Prevalence of symptoms of depression, anxiety, insomnia, posttraumatic stress disorder, and psychological distress among populations affected by the covıd-19 pandemic: A systematic review and meta-analysis. Psychiatry Research, 295, 113-599.
  • Chakraborty, S. ve Chatterjee, L. (2020). Rationales of gender diversity management policies and practices in ındia: an exploratory empirical study in the ındian ıt/ıtes ındustry. equality, diversity and ınclusion, Equality, Diversity and Inclusion, Vol. 39 No. 6, pp. 667-688. https://doi.org/10.1108/EDI-04-2019-0124
  • Cresswell, J. W. (2012). Educational research (4. baskı). Pearson.
  • Çalışkan, M. (2020). Pazarlama iletişimi açısından covid-19 pandemisi sürecinde sosyal medyada içerik analizi: Havayolu işletmelerinden örnekler Yüksek Lisans Tezi İstanbul Gelişim Üniversitesi.
  • Çetinsaya, G. (2014). Büyüme, kalite, uluslararasılaşma: Türkiye yükseköğretimi için bir yol haritası. Yükseköğretim Kurulu Yayın No: 2014/2
  • Çokgezen, M. (2014). Determinants of university choice: A study on economics departments in Turkey. Journal of Higher Education, 4(1), 23–31.
  • Daniels, L. M., Stewart, T. L., Stupnisky, R. H., Perry, R. P., and LoVerso, T. (2011). Relieving career anxiety and indecision: The role of undergraduate students' perceived control and faculty affiliations. Social Psychology of Education: An International Journal, 14(3), 409–426. https://doi.org/10.1007/s11218-010-9151-x
  • Diener, E. ve Seligman, M. E. (2004). Beyond money: toward an economy of well-being. Psychological Science In The Public Interest, 5(1), 1-31. Domino S., vd., (2006) . "Higher Education Marketing Concerns: Factors Influence Students‟ Choice of Colleges", The Business Review. Vol.6, No.2, 2006, ss.101-108
  • Ekiz, T., Ilıman, E. ve Dönmez, E. (2020). Bireylerin sağlık anksiyetesi düzeyleri ile covid-19 salgını kontrol algısının karşılaştırılması. Usaysad Dergisi, 6(1), 139-154.
  • Feldman, F. L. (1957). A new look at the family and its money. Journal Of Home Economics, 49(10), 767-772.
  • Finer, K. R. (2003). Deadly diseases and epidemics: Tuberculosis. Philadelphia: Infobase Publishing.
  • Foskett, N., Roberts, D., and Maringe, F. (2006). Changing fee regimes and their impact on student attitudes to higher education. Southampton, England: University of Southampton.
  • Furnham, A., Argyle, M. (1998). The Psychology Of Money. Psychology Press.
  • Gencer, N. (2020). Pandemi Sürecinde Bireylerin Koronavirüs (Kovid-19) Korkusu: Çorum Örneği. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi 2(4), 1153-1173
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference. (17.0 Update, 10th ed.). Boston: Pearson.
  • Gualano, M.R. Lo Moro, G. Voglino, G. Bert, F. ve Siliquini, R. (2020). Effects of COVID-19 lockdown on mental health and sleep disturbances in Italy. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(13). 4774-4779
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., et al. (2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning. EDUCAUSE Review. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning.
  • Huang, Y. and Zhao, N. (2020). Generalized Anxiety Disorder, Depressive Symptoms and Sleep Quality During COVID-19 Epidemic in China: a Web-Based Cross-sectional Survey. Psychiatry Research 288(112954), 1-6.
  • Jiao, W. Y., Wang, L. N., Liu, J., Fang, S. F., Jiao, F. Y. ve Pettoello-Mantovani, M. (2020). Behavioral and emotional disorders in children during the COVID-19 epidemic. Journal-Pediatr, S0022-3476(20)30336-X. c.221,s.1, https://doi.org/10.1016/j.jpeds.2020.03.013
  • Jinhee, H. Seokjoo, K. K. Heeguk, C. Yun-Jung, C. Yun-Kyeung, L. Yu-Ri, et al. (2021). COVID-19 and risk factors of anxiety and depression in South Korea. Psychiatry Investigation, 9 (2021), pp. 801-808, 10.30773/pi.2021.0125
  • Löckenhoff, C. E., Ironson, G. H., O'Cleirigh, C., et al. (2020). Stress-Related Personality Traits and Coping in the Age of COVID-19: Developmental Trajectories and Implications for Older Adults. The Gerontologist, 61(2), 178-188.
  • Mahmoud, N., Zeid, W., Alsabahy, K., and Ezzeldeen, E. (2021). Fear of coronavirus disease (COVID-19) among Egyptian physicians. Suez Canal University Medical Journal, 24(2), 193-200.
  • Malhotra, N. K. (2004). Marketing research an applied orientation (4. Baskı). Pearson.
  • Malik, P., Patel, U., Mehta, D., Patel, N., Kelkar, R., Akrmah, M., Gabrilove, J. L. ve Sacks, H. (2021). Biomarkers and outcomes of COVID-19 hospitalisations: systematic review and meta-analysis. BMJ Evidence-Based Medicine, 26(3), 107-108. https://doi.org/10.1136/bmjebm-2020-111522
  • Mazzarol, T. ve Soutar, G. N. (2002). “Push-pull” factors influencing international student destination choice. International Journal of Educational Management, 16(2), 82–90.
  • McDonough, P. M. (1997). Choosing colleges: How social class and schools structure opportunity. New York, NY: SUNY Press National Health Comission Of The People’s Repubic of China (2020), Daily briefing on novel coronavirus cases in China. Erişim adresi: http://en.nhc.gov.cn/2022-12/24/c_86224.htm.
  • Odriozola-González, P., Planchuelo-Gómez, A., Irurtia, M.J. ve Luis-García, R.(2020). Psychological effects of the COVID-19 outbreak and lockdown among students and workers of a Spanish University. Psychiatry Resources, 290, 113108.
  • Özcan, H., (2015). Öğrencilerin Üniversite Tercihine Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma, Düzce Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Parıldar, H. (2020). Tarihte bulaşıcı hastalık salgınları. Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dergisi, 30(Ek Sayı), 19-26.
  • Paulsen, M. B. (1990). College choice: Understanding student enrollment behavior. ERIC Digest. Erişim adresi: http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED333855.pdf
  • Sağlık, K., (2020). Covid-19‎ pandemisi‎ sürecinde‎ tüketicilerin‎ seyahat ‎tercihlerine‎ etki‎ eden‎ faktörler [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Gelişim Üniversitesi.
  • Sarıkaya, T. ve Khorshıd, L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393-423. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26107/275067
  • Shen, K., Yang, Y., Wang, T., Zhao, D., Runming J., Zheng, Y., Xu, B., Xie, Z., Lin, L., Shang, Y., Lu, X., Shu, S., Bai, Y., Deng, J., Lu, M., Ye, L., Wang, X., Wang, Y. ve Gao. L., (2020). Diagnosis, treatment, and prevention of 2019 novel coronavirus infection in children: Experts’ consensus statement. World Journal of Pediatr, 16, 223–231. https://doi.org/10.1007/s12519-020-00343-7
  • Şıngır, H., Ayvaz, A. ve Tonga, B. (2021). Ergenlerde covid-19 süreci ve sosyal kaygı bozukluğu. ‎Uluslararası‎ Güncel‎ Eğitim‎ Araştırmaları‎ Dergisi‎,‎ 7‎(1), 99-100 https://dergipark.org.tr/en/pub/intjces/issue/64208/891844
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2012). Using multivariate statistics (6.baskı), Pearson.
  • Tanner, C. (2020). When coronaphobia turns into agoraphobia: ‘I struggle to even go out for a walk’. Erişim adresi: https://inews.co.uk/news/coronavirus-uk-latest-lockdown-restrictions-coronaphobia-agoraphobia-mental-health-434506.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2023), 06.02.2023 tarihli meta veriler. Erişim adresi: https://biruni.tuik.gov.tr/medas/?locale=tr. Ural, A. ve Kılıç, İ. (2011). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi. Detay Yayıncılık: Ankara.
  • Üngüren, E. ve Kaçmaz, Y. Y. (2022). Does COVID-19 pandemic trigger career anxiety in tourism students? Exploring the role of psychological resilience. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, 30, 100369. https://doi.org/10.1016/j.jhlste.2022.100369
  • Wang, Y., Di, Y., Ye, J. ve Wei, W. (2021). Study on the public psychological states and its related factors during the outbreak of coronavirus disease 2019 (COVID-19) in some regions of China. Psychology, Health and Medicine, 26(1), 13-22.
  • Wathelet, M. Duhem, Vavia, S., Baubet, S., Habran, T., Veerapa, E., Debien, E.C., Molenda, S., Molenda, M., Grandgenèvre, P., Notredame, C.E. ve D'Hondt, F. (2020). Factors associated with mental health disorders among university students in France Confined during the COVID-19 pandemic. JAMA Network, 3(10), 10.1001/jamanetworkopen.2020.25591
  • Willich, J., Buck, D., Heine, C. ve Sommer, D. (2011). Studienanfa¨nger im wintersemester 2009/10: Wege zum studium, studien- und hochschulwahl, situation bei studienbeginn [First-year students in the winter semester 2009/10: Avenues to study, choice of field of study and university, situation when starting to study]. Hannover: HIS Hochschul-Informations-System GmbH.
  • Wuhan Municipal Health Commission (2019). Report of clustering pneumonia of unknown etiology in Wuhan City. Wuhan, China: Wuhan Municipal Health Commission. http://en.nhc.gov.cn/DailyBriefing.html adresinden 30 Ocak 2020 tarihinde alınmıştır.
  • Xiong, J. O. Lipsitz, F. Nasri, L.M.W. Lui, H. Gill, ..., R.S. McIntyre (2020). Impact of COVID-19 pandemic on mental health in the general population: A systematic review Journal of Affective Disorders, 277, pp. 55-64
  • Yıldırım M, Geçer E, Akgül Ö. (2021), The impacts of vulnerability, perceived risk, and fear on preventive behaviours against COVID-19. Psychology, health and medicine. 2021, 26(1):35- 43.
  • Zikmund, W. G. (1997). Business research methods (5. Baskı). The Dryden Press.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Karar Verme, Sosyal Psikoloji
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Niyazi Şahin 0000-0003-3233-4964

Erken Görünüm Tarihi 31 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 17 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 18 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Şahin, M. N. (2024). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Üniversite Tercihi Yapacak Öğrencilerin Koronafobi Düzeyleri ile Tercihleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Artuklu Humanities(16), 76-102. https://doi.org/10.46628/itbhssj.1469720