Günümüzde işletmelerin maddi
olmayan varlıklarını oluşturan markalar, ürün satın alımlarında ve hizmet
tercihlerinde önemli bir araçtır. Yüksek rekabet ortamında işletmelerin,
varlıklarını devam ettirebilmeleri için tüm işletme faaliyetlerini uzun vadede
planlayarak gerçekleştirmelidir. Dolayısıyla sektörde sürdürülebilir başarı
sağlamak ve rakiplerinden farklı olmak, işletmelerin uzun dönemde var olmasını
sağlamaktadır.
David
Aaker’in marka denkliği modeli içerisinde yer alan marka farkındalığı, marka
çağrışımı, marka sadakati ve algılanan kalite unsurları çalışmamızın
metodolojisini oluşturmaktadır. Marka denkliği unsurlarının, tüketicilerin
satın alma kararlarını nasıl etkilediğinin anlaşılması havayolu hizmet
sektöründe oldukça önemlidir. Bununla beraber firmanın satışları dolayısıyla
firmanın performansı üzerinde de çok önemli etkileri bulunmaktadır. Marka
denkliğinin bağımlı değişkenleri olan satın alma niyeti, tavsiye etme ve
müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisinin belirlenmesi, bu çalışmanın temel
amacını oluşturmaktadır. Satın alma niyeti, tavsiye etme ve müşteri memnuniyeti
gibi duygusal ve zihinsel boyutlar da çalışmaya dahil edilerek araştırma
yapılması oldukça önem arz etmektedir. Geçerliliği ve güvenirliliği sınanan
anket formu tesadüfi olmayan örneklem yöntemi ile seçilen daha önce havayolu
ile yolculuk yapmış 220 kişi üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen veriler
araştırma modelini sınamak üzere istatistiksel analizlere
tabi tutulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |