Bu çalışmada, Farklılaştırılmış Öğretim tekniklerinden Kademelendirilmiş Etkinlik temele alınarak hazırlanmış bir eylem planının dokuzuncu sınıf seçmeli Bilgisayar Bilimi dersinde öğrencilerin programlamaya yönelik tutumlarına, güdülenme düzeylerine ve program yazma becerilerine nasıl katkı sağladığı incelenmektedir. İşbirlikli eylem araştırması türünde olan çalışma, karma yöntem desenlerinden yakınsak desen ile yürütülmüş, Manisa’daki bir Anadolu Lisesi’nde öğrenim gören 30 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmacılar tarafından hazırlanan eylem planı sekiz hafta boyunca uygulanmış, veri toplamada Öğrencilerin Programlamaya Yönelik Tutumunun Belirlenmesi Ölçeği, Akademik Güdülenme Ölçeği, ders video kayıtları, görüşmeler, elektronik ürün değerlendirmeleri ve öğrenci günlükleri kullanılmıştır. Bu araçlar aracılığıyla toplanan nicel veriler üzerinde ANOVA, nitel veriler üzerinde ise içerik analizi yapılmıştır. Nicel ve nitel bulgular birleştirildiğinde, uygulanan eylem planının öğrencilerin programlamaya yönelik tutumlarında olumlu bir değişiklik oluşturabildiği görülmektedir. Başlangıç ve ileri seviyedeki grupların hazırladıkları elektronik ürünlerin (yazılımların) daha yüksek puan aldığı görülmüş, orta ve ileri seviyedeki grupların tasarladığı elektronik ürünlerin (yazılımlarının) aldığı puanlar arasında da anlamlı farka rastlanmıştır. Nicel bulgular öğrencilerin akademik güdülenme düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark göstermese de, nitel bulgular verilen görevden fazlasını yapmak istediklerini ve birçok grubun görevlerini gerçekleştirmek için teneffüslerde bile sınıfta kalmayı tercih ettiğini göstermektedir. Bu sonuçlar Farklılaştırılmış Öğretim tekniklerinden biri olan Kademelendirilmiş Etkinlik yoluyla programlama öğretiminin, lise öğrencilerine olumlu katkıları olabileceğini düşündürmektedir.
Bilgi İşlemsel Düşünme Bilgisayar Bilimi Dersi Farklılaştırılmış Öğretim Kademelendirilmiş Etkinlik Programlama Öğretimi
This study examines how the ninth-grade elective Computer Science course, which is prepared based on the Tiered Activities from Differentiated Instructional techniques, contributes to students' attitudes towards programming, motivation levels and programming skills. The study, which is the type of cooperative action research, was conducted with the convergent design that one of the mixed methods design and was carried out with 30 students at an Anatolian High School in Manisa. Attitude Scale Towards Computer Programming, Academic Motivation Scale, course video records, interviews, tiered software rubrics, and student diaries were used for data collection. ANOVA was performed on the quantitative data collected through these tools, and content analysis was used on the qualitative data. The combined quantitative and qualitative findings show that the implemented action plan can make a positive change in students' attitudes towards programming. It is seen that electronic products (softwares) prepared by beginner and advanced groups get higher scores and a significant difference was found between the scores of the softwares of the intermediate and advanced groups. Although quantitative findings do not show a statistically significant difference in students' academic motivation levels, qualitative findings revealed that students want to do more than the task given and that many groups prefer to stay in class even during their recess. These results suggested that programming instruction through one of the Differentiated Teaching techniques, Tiered Activities, can make positive contributions to high school students.
Computational Thinking Computer Science course Differentiate Instruction Teaching Programming Tiered Instruction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.