Bu çalışmada, bilgisayar destekli iş birlikli iş süreçleri modelleme cBPM etkinliklerinin çevrimiçi olarak desteklenmesi sürecinde kısıtlamalar ve kolaylıkları ortaya koymak amacıyla farklı Bilgisayar Destekli İşbirliği Çalışma CSCW ortamlarının karşılaştırmalı bir değerlendirmesi yapılmıştır. Bu amaçla, etkileşim tasarım özellikleri açısından farklılık gösteren iki CSCW sistemi ile ortak çalışmayı destekleyen iki durum çalışması yürütülmüştür. Katılımcıların dikkatlerini cBPM görevleri sırasında paylaşılan çalışma alanına nasıl odakladıklarını gözlemlemek için ikili göz izleme yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar tarafından sohbet mesajları ile gönderilen iletişimsel içerik ve paylaşılan çalışma alanındaki aktiviteler üzerinde koordinasyon, iletişim, farkındalık, grup olarak karar verebilme ve takım oluşturma boyutları ışığında bir etkileşim analizi gerçekleştirilmiştir. Etkileşim analizi, sistem tasarımlarının katılımcıların performansını ve etkileşim kalitesini cBPM boyunca önemli ölçüde etkilediğini göstermiştir. Ayrıca, farklı etkileşim tasarım metodolojilerinin İş Süreçleri Modelleme BP Modelleme aşamaları olan ortaya çıkarma, biçimlendirme, geçerleme ve doğrulama üzerine etkilerini belirlemek için bir içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Sistemlerin etkileşim tasarım özelliklerinin, BP Modelleme aşamalarının organizasyonunu önemli ölçüde etkilediği bulunmuştur. Bulgulara dayanarak, cBPM uygulamalarında işbirliği etkinliğini artırmak için bazı tasarım önerileri yapılmıştır. Çalışma sonuçlarının, sistem tasarımcılarının etkin bir eş zamanlı cBPM aracı tasarlamaları ve son kullanıcıların eş zamanlı cBPM uygulamaları için sistem seçimlerinde bir kılavuz görevi görmesi beklenmektedir.
İş süreci modelleme iş birlikli iş süreci modelleme bilgisayar destekli modelleme grup etkileşimi
In this study, a comparative evaluation of different Computer-Supported Collaborative Work CSCW environments was conducted to reveal their constraints and affordances for supporting synchronous collaborative business process modeling cBPM activities online. For this purpose, two case studies were carried out with two CSCW systems that differ in terms of their interaction design features for supporting joint work. The dual-eye tracking method was employed to monitor how the participants focused their attention on the shared workspace during cBPM tasks. An interaction analysis was performed on the communicational content exchanged by the participants in chat messages and activities performed on the shared working area in light of the coordination, communication, awareness, group decision-making and team-building aspects of collaboration. The interaction analysis suggested that the design of the systems significantly affected the participants’ performance and the interaction quality throughout cBPM. In addition, a content analysis was conducted to determine the effects of different interaction design methodologies on the formation of the Business Process Modeling BP Modeling phases namely elicitation, formalization, validation and verification. The interaction design features of the systems were found to significantly affect the organization of the BP Modeling phases. Based on the findings, some design suggestions were made to enhance the efficiency of collaboration in cBPM practices. It is expected that the results of the study will serve as a guideline for system designers in designing an effective synchronous cBPM tool, and for end users in choosing a system for their synchronous cBPM practices.
Business process modeling collaborative business process modeling computer supported modeling group interaction
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
0216 355 56 19 WhatsApp numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.