Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Alternative Event Managament Tool for Public Relations: The Case of Eventbrite

Yıl 2018, , 69 - 76, 01.07.2018
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.3.003.x

Öz

Event management in public relations could be described as planing, organization and evaluation process of the events with different purposes –publicity, creating awareness, celebration etc.- for the aims of a person, instution or organization. In this direction purpose of this study is presenting digital agora as an alternative event management tool for public relations. In this direction related literature and the case study for digital agora will be examined in terms of event management feature of public relations. Digital agoras take an important role in spreading events rapidly, growing the attention and sustain the effects systematically for the event management process. The importance of this study is the alternative and accessible event management tool revealed especially for independent organizations.

Kaynakça

  • Anık, C. (2015). Meşruiyetin Sosyal Psikolojisi, İstanbul. Kaknüs Yayınları.
  • Alikılıç, Ö. A. (2011). Public Relations 2.0 New Stakeholders and New Techniques in Social Media. Ankara: Efil Publisher.
  • Atabek N. & Erdal D. (1998). Public Opinion and Communication. Eskişehir: Anadolu University Press.
  • Bennett, S. & Marton, K. (2010). “Beyond the ‘Digital Natives Debate: Towards a More Nuanced Understanding of Students’ Technology Experiences”. Journal of Computer Assisted Learning. 26: 321-331.
  • Bumin, K. (2010). City in the Quest for Democracy. Konya: Çizgi Publisher.
  • Diani, M. (2001). “Social Movement Analysis and Voluntary Action Analysis: An İdiosyncratic View”. Paper for the Conference. The Third Sector from a European Perspective. University Trento. Italian. 15-16 December.
  • Işık, M. (2012). Kitle İletişim Teorilerine Giriş. Eğitim Yayınevi.
  • Keskin, O. B. ve Büyükçağlar S. (2012). İnternet ve Demokrasi. inet-tr’12 17. Türkiye’de İnternet Konferansı Tam Metin Kitapçığı, 7-9 Kasım 2012, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Eskişehir.
  • Melen, M. (1997). Democracy. New Turkey Journal, Issue: 17. September-October.
  • Shone, A. & Parry B. (2010). Successful Event Management. Andover: Cengage Learning EMEA.
  • Solis, B. (2008). The essential guide to social media. Available in url http://www. scribd.com/doc/3283966/The-Essential-Guide-to-Social-Media. Publication read, 20, 2010.
  • Tekinalp, Ş. (2013). Gerçek Dijital Uçurum: Tüketiciye Karşı Vatandaş. İstanbul Arel Üniversitesi

Halkla İlişkilerde Alternatif Bir Etkinlik Yönetimi Aracı: Eventbrite Örneği

Yıl 2018, , 69 - 76, 01.07.2018
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.3.003.x

Öz

Halkla ilişkilerde etkinlik yönetimi kişi, kurum ya da kuruluşun amaçları doğrultusunda farklı hedefleri bulunan –tanıtım, farkındalık oluşturma, kutlama vd.- etkinliklerin planlama, organizasyon ve ölçümleme süreçlerinin tümünü içeren bir uygulama alanıdır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı iletişim teknolojilerindeki gelişimlerle birlikte sanal ortamlarda kendisine yer bulan dijital agoraların, halkla ilişkilerde etkinlik yönetimi süreci içerisinde kurumların kullanabileceği alternatif bir araç olarak önerilmesidir. Bu doğrultuda ilgili literatür taranmış ve seçilen bir dijital agora örneği üzerinden halkla ilişkilerin uygulama alanlarından biri olan etkinlik yönetimi incelenmiştir. Araştırma sonucunda dijital agoraların etkinliklerin hızlı bir şekilde yayılması, ilginin büyümesi ve etkilerin sürdürülmesinin sistematik bir hale getirilmesinde yolunda önemli bir rol oynadığı görülmüştür. Bu çalışma özellikle bağımsız organizasyonların kullanabileceği ulaşılabilir ve alternatif bir etkinlik yönetim aracı sunması açısından da önemlidir.

Kaynakça

  • Anık, C. (2015). Meşruiyetin Sosyal Psikolojisi, İstanbul. Kaknüs Yayınları.
  • Alikılıç, Ö. A. (2011). Public Relations 2.0 New Stakeholders and New Techniques in Social Media. Ankara: Efil Publisher.
  • Atabek N. & Erdal D. (1998). Public Opinion and Communication. Eskişehir: Anadolu University Press.
  • Bennett, S. & Marton, K. (2010). “Beyond the ‘Digital Natives Debate: Towards a More Nuanced Understanding of Students’ Technology Experiences”. Journal of Computer Assisted Learning. 26: 321-331.
  • Bumin, K. (2010). City in the Quest for Democracy. Konya: Çizgi Publisher.
  • Diani, M. (2001). “Social Movement Analysis and Voluntary Action Analysis: An İdiosyncratic View”. Paper for the Conference. The Third Sector from a European Perspective. University Trento. Italian. 15-16 December.
  • Işık, M. (2012). Kitle İletişim Teorilerine Giriş. Eğitim Yayınevi.
  • Keskin, O. B. ve Büyükçağlar S. (2012). İnternet ve Demokrasi. inet-tr’12 17. Türkiye’de İnternet Konferansı Tam Metin Kitapçığı, 7-9 Kasım 2012, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Eskişehir.
  • Melen, M. (1997). Democracy. New Turkey Journal, Issue: 17. September-October.
  • Shone, A. & Parry B. (2010). Successful Event Management. Andover: Cengage Learning EMEA.
  • Solis, B. (2008). The essential guide to social media. Available in url http://www. scribd.com/doc/3283966/The-Essential-Guide-to-Social-Media. Publication read, 20, 2010.
  • Tekinalp, Ş. (2013). Gerçek Dijital Uçurum: Tüketiciye Karşı Vatandaş. İstanbul Arel Üniversitesi
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Simge Ünlü Kurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Ünlü Kurt, S. (2018). Halkla İlişkilerde Alternatif Bir Etkinlik Yönetimi Aracı: Eventbrite Örneği. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 9(33), 69-76. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.3.003.x