Yeni medya normları teknoloji tarafından belirlenmektedir. Transmedya ve sosyal medya uygulamalarıyla yeni formlar, yeni çoklu medya normları yaratmaktadır. Bir yazınsal eserin basitçe başka bir medyaya uyarlanmasının ötesinde; öykünün basılı, elektronik/dijital çapraz medya ortamlarında parça parça yayınlanması, zihinsel ilişkiler ağını genişletmektedir. Transmedya uygulamalarının gelişimiyle, öyküye yeni katmanlar ilave edilmekte, öykü anlatıcılığı daha genişmekte ve derinleşmektedir. Bu gelişmeyle insan hayal dünyasının nasıl etkilendiğini göz önünde bulundurmak gerekmektedir: Hayal dünyası genişlemekte midir, daralmakta mıdır? Bu sanallığa mı gerçekliğe mi yöneliktir? Bu öngörülemeyen medya ortamında hayal dünyasına nasıl yol gösterilebilir? Bu teorik çalışmada, bu sorulara tatmin edici cevaplar önermek ve konunun iç yüzünü kavramak üzere olası cevaplar incelenemiştir.
Yeni İletişim Teknolojileri Yeni Medya Hayal Dünyası Transmedya Transmedya Öykü Anlatıcılığı Metinlerarasılık
New media norms are determined by technology. New forms create multiple media norms with transmedia and social media applications. Publishing and/or broadcasting parts of a story in electronic/digital cross-media broadens the network of mental engagement more compared to mere adaptations of a literary work to another medium. With developments in transmedia outlets, new layers are added to the story and storytelling is further broadened and deepened. It is then necessary to consider how the human imagination will be affected by new progresses: Will it expand or narrow? Will it be virtuality or reality oriented? How can we guide imagination in this unpredictable media environment? In this theoretical study, possible answers are examined in order to propose satisfactory responses and to gain insight into the nature of the subject.
New Media New Communication Technologies Imagination Transmedia Transmedia Storytelling Adaptation Intertextuality
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
0216 355 56 19 WhatsApp numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.