Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2014 Cumhurbaşkanlığı Seçiminde Adayların Twitter’daki Söylemlerinin Değerler Açısından Analizi

Yıl 2015, , 7 - 26, 01.07.2015
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2015.3.001.x

Öz

Siyasal iletişim süreci teknolojiyle birlikte yön değiştirmiş, Siyasi aktörler kampanyalarında günlük duygu, düşünce ve faaliyetlerini aktarmalarının yanı sıra seçim kampanyalarının içerik ve boyutları yeni şartlara göre değişmiştir. Siyasi aktörlerin yanı sıra özellikle liderler, geleneksel medyanın yanı sıra sosyal medyada kullanılan iletişim yöntemleriyle birlikte kendilerinin “marka kişilik” olarak sunulması konusunda profesyonel çalışanlardan ve imaj tasarımcılarından yararlanmaktadırlar. Bunun nedeni Türkiye’de liderlerin siyasette en önemli figür olmaları gerçeğidir. Türk siyasal yaşamında milletvekili seçimlerinin yanı sıra 10 Ağustos 2014 yılında Türkiye’de ilk defa halkoylamasıyla yapılan Cumhurbaşkanlığı seçiminde de adaylar sosyal medyayı yoğun olarak kullanmışlardır. Cumhurbaşkanı adayları Recep Tayyip Erdoğan, Ekmeleddin İhsanoğlu ve Selahattin Demirtaş özellikle Twitter aracılığıyla seçime yönelik iletilerinde bir takım değerleri kullanarak kişisel imaj tasarlamaya çalışmış, seçmenlerine güvenilir, dürüst, demokrat, barışçıl v.s. bir cumhurbaşkanı olacakları yönünde iletiler sunmuşlardır.

Kaynakça

  • Akdağ, M. (2004).”İnternetin Siyasal İletişimdeki Yeri ve Önemi”, Özkan, Abdullah (Edt). Siyasetin İletişimi.1. Baskı. İstanbul: Tasam Yayınları.
  • Anık, C. (2000). Siyasal İkna, 1. Baskı, Ankara: Vadi Yayınları.
  • Bolat, A. (2014). “Yeni Türkiye’de Yeni Vesayete Hayır ”, www.sde.org.tr
  • Çankaya, E. (2008). İktidar Bu Kapağın Altındadır, İstanbul: Boyut Kitapları.
  • Çelebi, M.B. (2015). “Anayasal Dönemlere Göre Türkiye’de Cumhurbaşkanlığı Seçimleri ve Seçilen Cumhurbaşkanları”. Temel, Faruk & Önürmen, Onur (Edt). Cumhurbaşkanlığı Seçimi ve Medya. (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 103- 154.
  • Damlapınar, Z. & Balcı, Ş. (2014). Seçimler, Adaylar, İmajlar, Konya: Literatürk Yayınları.
  • Jowett, G.S &O’Donnell, V. (2012). Propaganda And Persuation, Los Angeles: Sage Publications.
  • Kalender, A. (2000). Siyasal İletişim, Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Köse, A. & Yılmaz, M. (2012). Seçimler ve Değerler, 1.Baskı, Trabzon: Serander Yayınevi.
  • Lau, R.R.&Pomper, G.M. (2002). “Effectiveness of Negative Campaigning in U.S. Senate Elections”, American Journal of Political Science, Vol. 46, No. 1, pp. 47- 66, https://www.tcd.ie
  • Lilleker, D, G. (2013). Siyasal İletişim: Temel Kavramlar, Devran, Yusuf, Nas, Alparslan, Ekşi, Betül&Göksun, Yenal (Edt). 1.Baskı, İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • McNair, B. (2011). An Introduction To Political Communication, 5.Edition. Routlenge, London, https://teddykw2.files.wordpress.com
  • Norris, P. (2004). “Political Communications”, Harvard University, http://www.hks.harvard.edu/
  • Schwartz, S.H.(1994). “Are There Universal Aspects in the Structure and Contents of Human Values?”, Journal of Social Issues, Vol.50, No.4, pp.19- 45, http://onlinelibrary.wiley.com/
  • Yıldız, N. (2002). Liderler imajlar Medya, 1. Baskı, Ankara: Phoenix Yayınları.
  • Tavaş, H.İ.(2007). “Türk Anayasalarında Cumhurbaşkanı Seçimi”, www.yasader.org.
  • Temel, F. (2015). “Cumhurbaşkanı Adaylarının Siyaset Dili: 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerinde TRT Propaganda Konuşmalarının Analizi ”. Temel, Faruk &Önürmen, Onur (Edt). Cumhurbaşkanlığı Seçimi ve Medya. (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 155-200.
  • Tuncer, E. (2007). 22 Temmuz 2007 Milletvekili Genel Seçimleri Sayısal ve Siyasal Değerlendirme, 1. Baskı, Ankara: TESAV Yayınları.
  • Tuncer, E. (2013). 1923’ten Günümüze Cumhurbaşkanlığı Seçimleri, 1. Baskı, Ankara: TESAV Yayınları.
  • Uztuğ, F. (2007). Siyasal İletişim Yönetimi,3. Baskı, İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Yavaşgel, E. (2004). Siyasal İletişim Kavramlar ve Ardındakiler, 1. Baskı, Ankara: Babil Yayıncılık.
  • Sayılı Resmi Gazete; 31 Ekim 2007. http://ysk.gov.tr
  • https://twitter.com/RT_Erdogan
  • https://twitter.com/profdrihsanoglu
  • https://twitter.com/hdpdemirtas

An Analysis of The Candidates Remarks on Twitter in 2014 Presidency Election in Terms of Values

Yıl 2015, , 7 - 26, 01.07.2015
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2015.3.001.x

Öz

Political communication process has taken a different position with the aid of technology. Political actors, besides revealing daily feelings, emotions, and activities in their campaigns, have updated their content and the size of their election campaigns according to the new conditions. Political actors especially leaders have received support from professionals in the field and image designers to present themselves as “brand personality” thereby making use of social media communication methods as well as traditional methods. The main reason for this is their being the most primary figure in Turkish politics. In Turkish political environment, besides deputy elections, candidates have used socia media heavily in August 14,2014 presidency elections which is done initially by plebiscite. Presidency candidates Recep Tayyip Erdoğan, Ekmeleddin İhsanoğlu, and Selahattin Demirtaş in twitter have tried to design a personal image in the election messages through making use of certain values. They have delivered such messages that they will be a trustworthy, honest, democrat, peacemaker president.

Kaynakça

  • Akdağ, M. (2004).”İnternetin Siyasal İletişimdeki Yeri ve Önemi”, Özkan, Abdullah (Edt). Siyasetin İletişimi.1. Baskı. İstanbul: Tasam Yayınları.
  • Anık, C. (2000). Siyasal İkna, 1. Baskı, Ankara: Vadi Yayınları.
  • Bolat, A. (2014). “Yeni Türkiye’de Yeni Vesayete Hayır ”, www.sde.org.tr
  • Çankaya, E. (2008). İktidar Bu Kapağın Altındadır, İstanbul: Boyut Kitapları.
  • Çelebi, M.B. (2015). “Anayasal Dönemlere Göre Türkiye’de Cumhurbaşkanlığı Seçimleri ve Seçilen Cumhurbaşkanları”. Temel, Faruk & Önürmen, Onur (Edt). Cumhurbaşkanlığı Seçimi ve Medya. (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 103- 154.
  • Damlapınar, Z. & Balcı, Ş. (2014). Seçimler, Adaylar, İmajlar, Konya: Literatürk Yayınları.
  • Jowett, G.S &O’Donnell, V. (2012). Propaganda And Persuation, Los Angeles: Sage Publications.
  • Kalender, A. (2000). Siyasal İletişim, Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Köse, A. & Yılmaz, M. (2012). Seçimler ve Değerler, 1.Baskı, Trabzon: Serander Yayınevi.
  • Lau, R.R.&Pomper, G.M. (2002). “Effectiveness of Negative Campaigning in U.S. Senate Elections”, American Journal of Political Science, Vol. 46, No. 1, pp. 47- 66, https://www.tcd.ie
  • Lilleker, D, G. (2013). Siyasal İletişim: Temel Kavramlar, Devran, Yusuf, Nas, Alparslan, Ekşi, Betül&Göksun, Yenal (Edt). 1.Baskı, İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • McNair, B. (2011). An Introduction To Political Communication, 5.Edition. Routlenge, London, https://teddykw2.files.wordpress.com
  • Norris, P. (2004). “Political Communications”, Harvard University, http://www.hks.harvard.edu/
  • Schwartz, S.H.(1994). “Are There Universal Aspects in the Structure and Contents of Human Values?”, Journal of Social Issues, Vol.50, No.4, pp.19- 45, http://onlinelibrary.wiley.com/
  • Yıldız, N. (2002). Liderler imajlar Medya, 1. Baskı, Ankara: Phoenix Yayınları.
  • Tavaş, H.İ.(2007). “Türk Anayasalarında Cumhurbaşkanı Seçimi”, www.yasader.org.
  • Temel, F. (2015). “Cumhurbaşkanı Adaylarının Siyaset Dili: 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerinde TRT Propaganda Konuşmalarının Analizi ”. Temel, Faruk &Önürmen, Onur (Edt). Cumhurbaşkanlığı Seçimi ve Medya. (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları, 155-200.
  • Tuncer, E. (2007). 22 Temmuz 2007 Milletvekili Genel Seçimleri Sayısal ve Siyasal Değerlendirme, 1. Baskı, Ankara: TESAV Yayınları.
  • Tuncer, E. (2013). 1923’ten Günümüze Cumhurbaşkanlığı Seçimleri, 1. Baskı, Ankara: TESAV Yayınları.
  • Uztuğ, F. (2007). Siyasal İletişim Yönetimi,3. Baskı, İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Yavaşgel, E. (2004). Siyasal İletişim Kavramlar ve Ardındakiler, 1. Baskı, Ankara: Babil Yayıncılık.
  • Sayılı Resmi Gazete; 31 Ekim 2007. http://ysk.gov.tr
  • https://twitter.com/RT_Erdogan
  • https://twitter.com/profdrihsanoglu
  • https://twitter.com/hdpdemirtas
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İhsan Karlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2015
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Karlı, İ. (2015). 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçiminde Adayların Twitter’daki Söylemlerinin Değerler Açısından Analizi. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 6(20), 7-26. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2015.3.001.x