Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Giyim Sektöründeki Kurumların İletişim Uygulamalarının Sosyal Medya Yansımaları “Nike, Puma, Adidas Örnekleri”

Yıl 2014, , 37 - 59, 01.01.2014
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2014.1.003.x

Öz

Sosyal medyaya yönelik ilginin bireysel düzeyde artmasıyla birlikte, kurumlar da bu platformları tanıtım açısından etkin birer mecra olarak görmeye başlamıştır. Bu durum, başka bir deyişle; kurum ya da kuruluşların hedef kitleleri ile iletişime geçerken farklı iletişim uygulamaları geliştirmesini sağlamıştır. Bu makalede yeni iletişim aracı olarak sosyal medya ele alınarak sosyal medyanın kurumlara sunduğu yeni iletişim stratejileri, farklı uygulama, örnekleri ile desteklenmektedir. Ayrıca makalede sosyal medyada pazarlama iletişimi karmasının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının da hedef kitlelerle iletişim ve etkileşiminde ne gibi çalışmalarla yürütüldüğü incelenmektedir. Makalenin araştırma kısmında, sosyal medya kullanıcılarının tutum ve davranışları kullanımlar ve doyumlar kuramı çerçevesinde değerlendirilmektedir. Kullanıcıların kanaatlerinin değişimine hitap etmede, ilgi uyandırma, ihtiyaç yaratma ve kullanıcı ile içselleştirme örneklerine değinilmektedir. Araştırmanın sınırlılıkları kapsamında iletişim uygulamalarının özellikle spor giyim sektöründeki kurumlarda nasıl yansıdığı ayrıntıları ile irdelenmektedir.. Yapılan literatür taramasında örnek uygulamalar olarak spor giyim sektöründe başı çeken Nike, Adidas, Puma’nın uygulamaları analiz edilmektedir.

Kaynakça

  • Aşman Alikılıç, Ö. (2011). Hakla İlişkiler 2.0, Ankara: Efil Yayınları.
  • Ataman Yengin, D. (2012). “Dijital Ortamda Marka İletişimi: Tekstil Sektörünce Moda Bloglarının Tüketici Üzerindeki Etkisi”, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, Volume:2, issue:3.
  • Baym, N. ve Boyd, D.(2012). “Socially Mediated publicness: An introduction”, Journal of Broadcasting & Electronic Media, Vol. 56 Issue 3, p320-329, 10p; DOI: 10.1080/08838151.2012.705200
  • Bulunmaz, B. (2011). “Otomotiv Sektöründe Sosyal Medyanın Kullanımı ve Fiyat Örneği”, Yeditepe Üniversitesi, Global Media Journal, Cilt:2, Sayı:3.
  • Dilmen, N. (2012).“Sosyal paylaşım ağlarının reklam ve pazarlama disiplinleri içerisinde Kullanımı”, İstanbul: Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları.
  • Dominic Yeo, T.E. (2012). “Social-Media Early Adopters Don't Count”, Journal of Advertising Research, Vol. 52 Issue 3, p291-308, 12p, 4 Diagrams, 4 Charts; DOI: 10.2501/JAR-52-3-297-308
  • Ewart, J. Ve Snowden, C. (2012) “The media’s Role in Social İnclusion and Exclusion”, Media International Australia (8/1/07-current), Issue 142.
  • Gönenli G. ve Hürmeriç, P. (2012). “Sosyal Medya: Bir Alan Çalışması Olarak Facebook”, Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Güçdemir, Y. (2012). Sanal Ortamda İletişim, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Kara, T. (2012). “Sosyal medya kobiler için bir fırsat mı? Facebook ve LinkedIn üzerinden bir araştırma, Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Khang, H. ve Ki, Eyun-Jung, (2012). Ye, Lan. “Social Media Research in Advertising, Communication, Marketing, and Public Relations”, Journalism & Mass Communication Quarterly, Vol. 89 Issue 2, p279-298, 20p; DOI: 10.1177/107769901243985
  • Lester, Deborah H. (2012). “Social Media: Changing Advertising Education”, Online Journal of Communication & Media Technologies, Vol. 2 Issue 1.
  • Lis B. ve Berz, J. (2011). “Using Social Media for Branding in Publishing” Online Journal of Communication & Media Technologies, Vol. 1 Issue 4.
  • Marwick, A. ve Ellison, Nicole B. (2012). “There Isn't Wifi in Heaven ” Negotiating Visibility on Facebook Memorial Pages”, Journal of Broadcasting & Electronic Media, Vol. 56 Issue 3, p378- 400, 23p; DOI: 10.1080/08838151.2012.705197
  • Törenli. N. ( 2004). Enformasyon Toplumu ve Küreselleşme Sürecinde Türkiye, Ankara: Bilim Sanat Yayınları.
  • Onat F. Ve Aşman Alikılıç, Ö. (2008). “Sosyal Ağ Sitelerinin reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi”,Yaşar Üniversitesi Journal of Yaşar University, 3(9)
  • Pathak S. (2012). “Nike Ambushed The Olimpicz with This Neon Shoe” Advertising Age, Vol. 83 Issue 30.
  • Yeygel Çakır, S. (2011). Web Siteleri ve İkna, Konya: Tablet Yayınları, Konya, 2011. İnternet
  • http://nikesocialmedia.tumblr.com/post/21083798678/nike-n-turkiyedeki-onemli-sosyal-medya- aktiviteleri, (03.02.2013)
  • http://nikesocialmedia.tumblr.com/post/21125620773/sosyal-medyadaki-diger-uygulamalar, (03.02.2013)
  • http://nikesocialmedia.tumblr.com/post/21126433396/rekabet-nike-vs-adidas, (03.02.2013)
  • http://socialcards.puma.com/ (11.03.2013)
  • http://sosyalmedya.co/nike-sosyal-medya-ayakkabilari/, (03.02.2013)
  • http://sosyalmedyacalismalari.blogspot.com/2012/06/kampanya-iletisimini-farkli-mecralara.html, (24.06.2012)
  • http://sosyalmedya-tr.com/sosyalmedya/puma-the-worlds-fastest-purchase.html, (03.02.2013)
  • http://www.coloribus.com/adsarchive/online/adidas-originals-womens-lookbook-battle-14349105/, (15.08.2013)
  • http://www.puma.com/events/puma, (12.07.2013)
  • http://www.radioadidasoriginals.com/, 15.08.2013)
  • http://www.sosyalmedyahaber.com/puma-t7-ceket-tasarlayanlar-kazaniyor. (07.02.2013)
  • http://www.talenthouse.com/adidas-gozluk-tasarim-yarismasi#submissions, (17.02.2013)
  • http://www.tasarimyarismalari.com/adidas-gozluk-tasarim-yarismasi/, 11.07.2013)
  • https://www.facebook.com/Puma/app_220315468088395,(06.06.2013)
  • www.advertiser-in-arabia.blogspot.com, (09.08.2013)
  • www.fcnblog.com, (09.08.2013)
  • www.heartinghartley.wordpress.com, (09.08.2013)
  • www.tapuz.co.il, (09.08.2013) www.theoriginalwinger.com, (09.08.2013)

The Social Media Reflections of Communication Applications of Entities Operating in Sportswear Sector “Examples of Nike, Puma and Adidas”

Yıl 2014, , 37 - 59, 01.01.2014
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2014.1.003.x

Öz

In accordance with the increasing interest on social media at an individual basis, the entities have started to view these platforms as an effective channel of promotion. This fact, in other words, has led the entities or institutions to develop different communication applications for communication with various target groups. In this article, social media has been considered as to be a new communication tool and the new communication strategies it provides have been supported by various applications and examples. Furthermore, in this article, the studies for the mix of marketing communication in social media in terms of public relations and advertising applications in the communication and interaction with target groups have been examined. In the research section of the article, the attitudes and behaviors of the social media users have been analyzed with the framework of uses and gratification approach. In order to be compliant with changes in the users’ satisfaction, the examples of arouse interest, need arousal, and internalization with the user. The reflections of communication applications especially in the entities operating in sportswear sector, within the scope of limitations of the research, have been studied in detailed. Leading the sportswear sector, the applications of Nike, Adidas and Puma have been examined as application examples in the review of literature.

Kaynakça

  • Aşman Alikılıç, Ö. (2011). Hakla İlişkiler 2.0, Ankara: Efil Yayınları.
  • Ataman Yengin, D. (2012). “Dijital Ortamda Marka İletişimi: Tekstil Sektörünce Moda Bloglarının Tüketici Üzerindeki Etkisi”, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, Volume:2, issue:3.
  • Baym, N. ve Boyd, D.(2012). “Socially Mediated publicness: An introduction”, Journal of Broadcasting & Electronic Media, Vol. 56 Issue 3, p320-329, 10p; DOI: 10.1080/08838151.2012.705200
  • Bulunmaz, B. (2011). “Otomotiv Sektöründe Sosyal Medyanın Kullanımı ve Fiyat Örneği”, Yeditepe Üniversitesi, Global Media Journal, Cilt:2, Sayı:3.
  • Dilmen, N. (2012).“Sosyal paylaşım ağlarının reklam ve pazarlama disiplinleri içerisinde Kullanımı”, İstanbul: Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları.
  • Dominic Yeo, T.E. (2012). “Social-Media Early Adopters Don't Count”, Journal of Advertising Research, Vol. 52 Issue 3, p291-308, 12p, 4 Diagrams, 4 Charts; DOI: 10.2501/JAR-52-3-297-308
  • Ewart, J. Ve Snowden, C. (2012) “The media’s Role in Social İnclusion and Exclusion”, Media International Australia (8/1/07-current), Issue 142.
  • Gönenli G. ve Hürmeriç, P. (2012). “Sosyal Medya: Bir Alan Çalışması Olarak Facebook”, Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Güçdemir, Y. (2012). Sanal Ortamda İletişim, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Kara, T. (2012). “Sosyal medya kobiler için bir fırsat mı? Facebook ve LinkedIn üzerinden bir araştırma, Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Khang, H. ve Ki, Eyun-Jung, (2012). Ye, Lan. “Social Media Research in Advertising, Communication, Marketing, and Public Relations”, Journalism & Mass Communication Quarterly, Vol. 89 Issue 2, p279-298, 20p; DOI: 10.1177/107769901243985
  • Lester, Deborah H. (2012). “Social Media: Changing Advertising Education”, Online Journal of Communication & Media Technologies, Vol. 2 Issue 1.
  • Lis B. ve Berz, J. (2011). “Using Social Media for Branding in Publishing” Online Journal of Communication & Media Technologies, Vol. 1 Issue 4.
  • Marwick, A. ve Ellison, Nicole B. (2012). “There Isn't Wifi in Heaven ” Negotiating Visibility on Facebook Memorial Pages”, Journal of Broadcasting & Electronic Media, Vol. 56 Issue 3, p378- 400, 23p; DOI: 10.1080/08838151.2012.705197
  • Törenli. N. ( 2004). Enformasyon Toplumu ve Küreselleşme Sürecinde Türkiye, Ankara: Bilim Sanat Yayınları.
  • Onat F. Ve Aşman Alikılıç, Ö. (2008). “Sosyal Ağ Sitelerinin reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi”,Yaşar Üniversitesi Journal of Yaşar University, 3(9)
  • Pathak S. (2012). “Nike Ambushed The Olimpicz with This Neon Shoe” Advertising Age, Vol. 83 Issue 30.
  • Yeygel Çakır, S. (2011). Web Siteleri ve İkna, Konya: Tablet Yayınları, Konya, 2011. İnternet
  • http://nikesocialmedia.tumblr.com/post/21083798678/nike-n-turkiyedeki-onemli-sosyal-medya- aktiviteleri, (03.02.2013)
  • http://nikesocialmedia.tumblr.com/post/21125620773/sosyal-medyadaki-diger-uygulamalar, (03.02.2013)
  • http://nikesocialmedia.tumblr.com/post/21126433396/rekabet-nike-vs-adidas, (03.02.2013)
  • http://socialcards.puma.com/ (11.03.2013)
  • http://sosyalmedya.co/nike-sosyal-medya-ayakkabilari/, (03.02.2013)
  • http://sosyalmedyacalismalari.blogspot.com/2012/06/kampanya-iletisimini-farkli-mecralara.html, (24.06.2012)
  • http://sosyalmedya-tr.com/sosyalmedya/puma-the-worlds-fastest-purchase.html, (03.02.2013)
  • http://www.coloribus.com/adsarchive/online/adidas-originals-womens-lookbook-battle-14349105/, (15.08.2013)
  • http://www.puma.com/events/puma, (12.07.2013)
  • http://www.radioadidasoriginals.com/, 15.08.2013)
  • http://www.sosyalmedyahaber.com/puma-t7-ceket-tasarlayanlar-kazaniyor. (07.02.2013)
  • http://www.talenthouse.com/adidas-gozluk-tasarim-yarismasi#submissions, (17.02.2013)
  • http://www.tasarimyarismalari.com/adidas-gozluk-tasarim-yarismasi/, 11.07.2013)
  • https://www.facebook.com/Puma/app_220315468088395,(06.06.2013)
  • www.advertiser-in-arabia.blogspot.com, (09.08.2013)
  • www.fcnblog.com, (09.08.2013)
  • www.heartinghartley.wordpress.com, (09.08.2013)
  • www.tapuz.co.il, (09.08.2013) www.theoriginalwinger.com, (09.08.2013)
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yeliz Kuşay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2014
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Kuşay, Y. (2014). Spor Giyim Sektöründeki Kurumların İletişim Uygulamalarının Sosyal Medya Yansımaları “Nike, Puma, Adidas Örnekleri”. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 5(14), 37-59. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2014.1.003.x