Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Critical Perspective on Image Formation, Narcissism and Self-Consumption Through A 'Selfie' in Viral Advertisements

Yıl 2021, , 68 - 82, 28.08.2021
https://doi.org/10.5824/ajite.2021.03.004.x

Öz

In the digitalized World of today, image has become the primary consumption parameter. Within the scope of this study, examples of successful and pioneering campaigns that have gone viral will be examined within the framework of image creation and narcissism while some academic findings on the use of selfies in advertising campaigns will be analyzed. In this respect, the relationship between advertising and self-consumption will be scrutinized from the scope of "Selfie". In the study, besides the comprehensive literature review on the subject, a semiotic analysis method will be applied on the examples of two national /international viral advertising campaigns with a "selfie "hashtag (#)”, which have high number of clicks and are exemplified by well-known social media analysis companies in the sector.

Kaynakça

  • Adanır, O. (2008). Simülasyon Kuramı Üzerine Notlar ve Söyleşiler. İstanbul: Hayal Et Kitap
  • Baudrillard, J. (2016). Simülakrlar ve Simülasyon (çev. Oğuz Adanır). Ankara: Doğu Batı Yayınları
  • Benjamin, W. (2015). Teknik Olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Yapıtı (çev.Gökhan Sarı). İstanbul: Zeplin Yayınları.
  • Bergman, S. M., Fearrington, M. E., Davenport, S. W., & Bergman, J. Z. (2011). Millennials, narcissism, and social networking: What narcissists do on social networking sites and why. Personality and Individual Differences, 50, 706–711.
  • Bansal, A., Garg, C., Pakhare, A., & Gupta, S. (2018). Selfies: A boon or bane?. Journal of family medicine and primary care, 7(4), 828–831. https://doi.org/10.4103/jfmpc.jfmpc_109_18
  • Castells, M. (2016). İletişim Gücü (çev.: Ebru Kılıç). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Cheviron, N.T (2014). Televizyon ve İçimizdeki Şiddet. İstanbul: Ekslibris Yayıncılık
  • Diefenbach, S. & Christoforakos, L. (2017). The Selfie Paradox: Nobody Seems to Like Them Yet Everyone Has Reasons to Take Them. An Exploration of Psychological Functions of Selfies in Self-Presentation. Front Psychology Journal. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.00007 (07.01.2021)
  • Hess, A. (2015). The Selfie Assemblage. International Journal of Communication. No:9. 1629–1646
  • Hjorth, L., & Pink, S. (2014). New visualities and the digital wayfarer: Reconceptualizing camera phone photography and locative media. Mobile Media & Communication Journal, 2, 40–57.
  • Kaya, T. (2017). Uluslararası Reklamcılıkta Kültürel Farklılıklar ve Toplumsal Cinsiyet Rolleri. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt:10. Sayı:1, 32-50
  • McLean S. A., Paxton S. J., Wertheim E. H., Masters J. (2015). Photoshopping the selfie: self photo editing and photo investment are associated with body dissatisfaction in adolescent girls. International Journal Eating Disorders. 48. 1132–1140
  • NASA, Global Selfie Project: http://www.gigapan.com/gigapans/155294 (Erişim: 16.01.2021)
  • Niedzviecki, H. (2010). Dikizleme Günlüğü: Kendimizi ve Komşularımızı Gözetlemeyi Niçin Bu Kadar Sevdik? Gökçe Gündüç (Çev.). İstanbul: Ayrıntı.
  • Özdemir, Z. (2015). Sosyal Medyada Kimlik İnşasında Yeni Akım: Özçekim Kullanımı. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi · Bahar · 2(1).
  • Vanderwees, C. (2017). Ego Portrait: Self-Photography as Symptom In Contemporary Technoculture. Lacunae, Issue:15, 95-111

Viral Reklamlarda ‘Selfie’ Aracılığıyla İmaj Oluşumu, Narsizm ve Öz-Tüketime Eleştirel Bir Bakış

Yıl 2021, , 68 - 82, 28.08.2021
https://doi.org/10.5824/ajite.2021.03.004.x

Öz

Dijital dünyada gün geçtikçe daha da fazla imaja dayandırılan tüketim, çalışma kapsamında mercek altına yatırılacak ve reklam kampanyalarında gözlemlenen ‘Selfie’ kullanımı ve sosyal medya sitelerinden Instagram’ın filtrelerime yönelik reklam örneklerine yer verilirken, viralleşmiş en başarılı ve öncü kampanya örnekleri, imaj yaratma ve narsizm çerçevesinde incelenecek; reklamın öz-tüketim ile ilişkisi “selfie” penceresinden mercek altına alınacaktır. Selfie ile imajlaşan bireyin tüketimde nasıl nesneler arasında yer aldığı sorgulanırken, konuya ilişkin kapsamlı literatür taramasının yanında tıklanma ile görülme sayıları yüksek olan ve sektöründe tanınan sosyal media analiz şirketlerince örnek gösterilen ‘özçekim-selfie’ konulu, ulusal ve uluslararası olmak üzere iki viral reklam kampanyası örneği üzerinde göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak bir inceleme yapılmıştır.

Kaynakça

  • Adanır, O. (2008). Simülasyon Kuramı Üzerine Notlar ve Söyleşiler. İstanbul: Hayal Et Kitap
  • Baudrillard, J. (2016). Simülakrlar ve Simülasyon (çev. Oğuz Adanır). Ankara: Doğu Batı Yayınları
  • Benjamin, W. (2015). Teknik Olarak Yeniden Üretilebilirlik Çağında Sanat Yapıtı (çev.Gökhan Sarı). İstanbul: Zeplin Yayınları.
  • Bergman, S. M., Fearrington, M. E., Davenport, S. W., & Bergman, J. Z. (2011). Millennials, narcissism, and social networking: What narcissists do on social networking sites and why. Personality and Individual Differences, 50, 706–711.
  • Bansal, A., Garg, C., Pakhare, A., & Gupta, S. (2018). Selfies: A boon or bane?. Journal of family medicine and primary care, 7(4), 828–831. https://doi.org/10.4103/jfmpc.jfmpc_109_18
  • Castells, M. (2016). İletişim Gücü (çev.: Ebru Kılıç). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Cheviron, N.T (2014). Televizyon ve İçimizdeki Şiddet. İstanbul: Ekslibris Yayıncılık
  • Diefenbach, S. & Christoforakos, L. (2017). The Selfie Paradox: Nobody Seems to Like Them Yet Everyone Has Reasons to Take Them. An Exploration of Psychological Functions of Selfies in Self-Presentation. Front Psychology Journal. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.00007 (07.01.2021)
  • Hess, A. (2015). The Selfie Assemblage. International Journal of Communication. No:9. 1629–1646
  • Hjorth, L., & Pink, S. (2014). New visualities and the digital wayfarer: Reconceptualizing camera phone photography and locative media. Mobile Media & Communication Journal, 2, 40–57.
  • Kaya, T. (2017). Uluslararası Reklamcılıkta Kültürel Farklılıklar ve Toplumsal Cinsiyet Rolleri. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt:10. Sayı:1, 32-50
  • McLean S. A., Paxton S. J., Wertheim E. H., Masters J. (2015). Photoshopping the selfie: self photo editing and photo investment are associated with body dissatisfaction in adolescent girls. International Journal Eating Disorders. 48. 1132–1140
  • NASA, Global Selfie Project: http://www.gigapan.com/gigapans/155294 (Erişim: 16.01.2021)
  • Niedzviecki, H. (2010). Dikizleme Günlüğü: Kendimizi ve Komşularımızı Gözetlemeyi Niçin Bu Kadar Sevdik? Gökçe Gündüç (Çev.). İstanbul: Ayrıntı.
  • Özdemir, Z. (2015). Sosyal Medyada Kimlik İnşasında Yeni Akım: Özçekim Kullanımı. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi · Bahar · 2(1).
  • Vanderwees, C. (2017). Ego Portrait: Self-Photography as Symptom In Contemporary Technoculture. Lacunae, Issue:15, 95-111
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sinem Güdüm 0000-0003-2488-3445

Yayımlanma Tarihi 28 Ağustos 2021
Gönderilme Tarihi 18 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Güdüm, S. (2021). Viral Reklamlarda ‘Selfie’ Aracılığıyla İmaj Oluşumu, Narsizm ve Öz-Tüketime Eleştirel Bir Bakış. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 12(46), 68-82. https://doi.org/10.5824/ajite.2021.03.004.x