Bilgi ve iletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler sonucunda hayatımıza giren sosyal medya, pazarlama çalışmalarında da yeni bir takım uygulamalara neden olmaktadır. Bunlardan biri de gittikçe daha fazla karşımıza çıkan YouTuber’lardır. Milyonlara varan takipçi sayıları ile YouTuber’lar takipçileri üzerindeki etkileri nedeniyle markaların dikkatlerini çekmeyi başarmışlardır. Bu amaç doğrultusunda 2017 Kasım- Aralık ayları içinde Türkiye’de Kastamonu Üniversitesi öğrencisi olan 257 öğrenciye yüz yüze anket yapılmıştır. Araştırma sonucunda kullanıcıların markaların mobil uygulamalarına yönelik algıları -kolaylaştırma, alışveriş isteği yaratma, kişiselleştirme ve satış sonrası güven- faktörleri altında toplanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların algıları YouTuber video algısı, içerik paylaşımı, algılanan fayda ve satın alım kararına etki olmak üzere dört boyut olarak ortaya çıkmıştır.
YouTuber ekleyici pazarlama tüketici davranışları pazarlama iletişimi sosyal medya
Bilgi ve iletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler sonucunda hayatımıza giren sosyal medya, pazarlama çalışmalarında da yeni bir takım uygulamalara neden olmaktadır. Bunlardan biri de gittikçe daha fazla karşımıza çıkan YouTuber’lardır. Milyonlara varan takipçi sayıları ile YouTuber’lar takipçileri üzerindeki etkileri nedeniyle markaların dikkatlerini çekmeyi başarmışlardır. Bu amaç doğrultusunda 2017 Kasım- Aralık ayları içinde Türkiye’de Kastamonu Üniversitesi öğrencisi olan 257 öğrenciye yüz yüze anket yapılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların algıları YouTuber video algısı, içerik paylaşımı, algılanan fayda ve satın alım kararına etki olmak üzere dört boyut olarak ortaya çıkmıştır.
YouTuber Influencer Marketing Consumer Behavior Marketing Communications Social Media
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 32 |
0216 355 56 19 WhatsApp numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.