Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medya ve Değişim: Bloglar Aracılığıyla Anneliğin Evrimi Üzerine Netnografik Bir Analiz

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 32, 39 - 54, 01.04.2018
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.2.003.x

Öz

Sosyal medya, bireylerin kendi aralarında ve topluluk halinde kuracakları iletişimler için son derece önemli bir mecradır. Sosyal medya ile gerçekleştirilen iletişimler, kişilerin diğerleri ile etkileşimleri ve fikirler üzerinde yaratacakları etki açısından önem taşımaktadır. Sosyal medya araçları arasında yer alan bloglar da bir web günlüğü olarak takipçilerin kanaatleri üzerinde belirleyici olabilmektedir. Sosyal medyanın gelişimi ile sanal ortamda oluşan grupların kendilerine özel yapılarını öğrenme gereksinimleri de araştırmacılar, pazarlama çevreleri ya da sosyal alanlarda ortaya çıkmış ve bu maksatla sanal grupların etnografik özelliklerini tanımlamaya yardımcı olacak netnografi yöntemi geliştirilmiştir. Bu araştırma bloglar vasıtasıyla annelik kavramının nasıl değiştiğini, yeni annelik kavramının bloglar üzerinden nasıl inşa edildiğini, bloggerların anneler üzerindeki etkisini ortaya koyabilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma neticesinde, blogger annelerin çocuk eğitimi, çocukla kurulacak duygusal bağ, annenin hangi doğum yöntemini kullanacağı, yeni nesil annelik fikrinin benimsetilmesi gibi konularda anneler üzerinde etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aşman Alikılıç, Ö. (2011). Halkla İlişkiler 2.0: Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar, Yeni Teknikler. Ankara: Efil.
  • Baym, N. K., & Boyd, D. (2012). Socially Mediated Publicness: An Introduction. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 320-329.
  • Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T., Doğu, B., İslamoğlu, G., & Telli Aydemir, A. (2012, Mart 7). Sosyal Medyada 2011 Genel Seçimleri: Nitel- Nicel Arayüzey İncelemesi. Selçuk İletişim, 5-29.
  • Belkin, L. (2011, Şubat 23). Queen of the Mommy Bloggers. www.newyorktimes. com: http://www.nytimes.com/2011/02/27/magazine/27armstrong-t.html adresinden alındı
  • Casey, S. (2017, Ocak 17). 2016 Nielsen Social Media Report. Nielsen. adresinden alındı
  • Cooper, C. E., McLanahan, S. S., Meadows, S. O., & Brooks Gunn, J. (2009). Family Structure Transitions and Maternal Parenting Stress. Journal of Marriage and Family, 71(3), 558-574.
  • Economist, T. (2006, Nisan 20). It's The Links, Stupid. The Economist: http://www.economist.com/node/6794172 adresinden alındı
  • Feinberg, J. (2010, Mayıs 4). Modern Moms Connect by Writing and Reading Blogs. The Patriot
  • Ledger: http://www.patriotledger.com/x1042479950/Modern-moms-connect-by-writingand-reading-blogs adresinden alındı
  • Fuchs, C. (2014). Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş. (İ. Kalaycı, & D. Saraçoğlu, Çev.) Ankara: NotaBene.
  • http://www.markahocam.com/en-iyi-anne-cocuk-kadin-bloglari.html. (tarih yok).
  • Johnson, Z. (2016). State Of The Blogging World 2016 [Infographic And Stats]. Blogging.org: https://blogging.org/blog/state-of-the-blogging-world-2016/ adresinden alındı
  • Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of The World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons, 59-68.
  • Livingstone, S. (2002). Young People and New Media. London: SAGE.
  • Lopez, L. K. (2009). The Radical Act of ‘mommy blogging’: Redefining Motherhood Through The Blogosphere. New media & Society, 729-747.
  • Mangold, W. G., & Faulds, D. J. (2009). Social Media: The New Hybrid Element of The Promotion Mix. Business Horizons, 357-365.
  • Mayfield, A. (2008, Ağustos 1). What is Social Media? http://www.icrossing.com/uk/sites/default/files_uk/insight_pdf_files/What%20is%20Socia l%20Media_iCrossing_ebook.pdf adresinden alındı
  • McDaniel, B. T., Coyne, S. M., & Holmes, E. K. (2012). New Mothers and Media Use: Associations Between Blogging, Social Networking, and Maternal Well- Being. Maternal and Child Health Journal, 1509-1517.
  • Nielsen. (2012, Ağustos 03). Buzz in The Blogsphere: Millions More Bloggers and Blog Readers.
  • Nielsen: http://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2012/buzz-in-the-blogospheremillions-more-bloggers-and-blog-readers.html adresinden alındı
  • OECD. (2007). Participative Web and User-Created Content; Web 2.0, Wikis and Social Networking. Paris.
  • Öz, E., & Turancı, E. (2016, Nisan 20). Sağlık İletişimi Açısından “Blogger Anne”lerin Kişisel Blogları Üzerine Bir İnceleme. Esra Öz İle Sağlık Gündemi: http://fesraoz.blogspot.com.tr/2017/04/saglik-iletisimi-acisindan-blogger.html adresinden alındı
  • Özbölük, T., & Dursun, Y. (2015). Pazarlama Araştırmalarında Paradigmal Dönüşüm ve Etnografinin Dijitale Evrimi Netnografi. Erciyes Üniversitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 46 , 227-249.
  • Perren, S., Von Wyl, A., Bürgin, D., Simoni, H., & Von Klitzing, K. (2005). Depressive symptoms and psychosocial stress across the transition to parenthood: Associations with parental psycho-pathology and child difficulty. Journal of Psychosomatic Obstetrics and Gynecology, 26(3), 173-183.
  • Powell, R. (2010). Good Mothers, Bad Mothers and Mommy Bloggers: Rhetorical Resistance and Fluid Subjectivities. An Online Feminist Journal, 37-50.
  • Rideout, V. J., Foehr, U. G., & Roberts, D. F. (2010, Ekim 25). Generation M2: Media in the Lives of 8- to 18-Year-Olds. www.kff.org: https://kaiserfamilyfoundation.files.wordpress.com/2013/04/8010.pdf adresinden alındı
  • Sysomos. (2010, Haziran). Inside Blogger Demographics: Data by Gender, Age, etc. Sysomos: https://sysomos.com/reports/blogger-demographics/ adresinden alındı
  • The Economist. (2006, Nisan 20). It's The Links, Stupid: Blogging is Just Another Word for Having Conversations. The Economist: http://www.economist.com/node/6794172 adresinden alındı
  • Van Dijk, J. (2006). The Network Society. London: SAGE.
  • Varnalı, K. (2013). Dijital Kabilelerin İzinde. İstanbul: MediaCat.
  • Vodaco Agency, & Pazarlamadunyasi.com. (2009, Aralık 23). Vodaco Agency. blog.vodacoagency: http://blog.vodacoagency.com/en-cok-msn-kullaniyoruz/ adresinden alındı
  • Webb, L. M., & Lee, B. S. (2011). Mommy Blogs: The Centrality of Community in The Performance of Online Maternity. M. Moravec içinde, Motherhood Online (s. 244-257). Newcastle: Cambridge Scholars Publishing.
  • Yelsalı Parmaksız, P. M. (2012). Digital Opportunities for Social Transition: Blogosphere. Fe Dergisi, 123-134

Social Media and Change: A Netnographic Analysis on The Evolution of Motherhood via Blogs

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 32, 39 - 54, 01.04.2018
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.2.003.x

Öz

Social media is a highly important medium for communications to be established by individuals both among themselves and in masses. Communications that are established through social media are important in terms of interactions of individuals with others and their possible effect on opinions. Being among social media tools blogs may also determine the opinions of followers as a web diary. The need for groups that have emerged in the virtual environment with the development of social media to learn their distinctive structures has been observed in researchers, marketing environments or social areas and for that purpose, netnography method has been developed for the purpose of defining the ethnographic characteristics of virtual groups. This study has been conducted for revealing how the concept of motherhood has been altered via blogs, how the concept of new motherhood is constructed on the basis of blogs and how bloggers affect mothers. As a result of the study, it has been concluded that blogger mothers affect mothers on some subjects like child education, emotional bond to be established with the child, mother’s choice of delivery method and adoption of the idea of new generation motherhood.

Kaynakça

  • Aşman Alikılıç, Ö. (2011). Halkla İlişkiler 2.0: Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar, Yeni Teknikler. Ankara: Efil.
  • Baym, N. K., & Boyd, D. (2012). Socially Mediated Publicness: An Introduction. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 320-329.
  • Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T., Doğu, B., İslamoğlu, G., & Telli Aydemir, A. (2012, Mart 7). Sosyal Medyada 2011 Genel Seçimleri: Nitel- Nicel Arayüzey İncelemesi. Selçuk İletişim, 5-29.
  • Belkin, L. (2011, Şubat 23). Queen of the Mommy Bloggers. www.newyorktimes. com: http://www.nytimes.com/2011/02/27/magazine/27armstrong-t.html adresinden alındı
  • Casey, S. (2017, Ocak 17). 2016 Nielsen Social Media Report. Nielsen. adresinden alındı
  • Cooper, C. E., McLanahan, S. S., Meadows, S. O., & Brooks Gunn, J. (2009). Family Structure Transitions and Maternal Parenting Stress. Journal of Marriage and Family, 71(3), 558-574.
  • Economist, T. (2006, Nisan 20). It's The Links, Stupid. The Economist: http://www.economist.com/node/6794172 adresinden alındı
  • Feinberg, J. (2010, Mayıs 4). Modern Moms Connect by Writing and Reading Blogs. The Patriot
  • Ledger: http://www.patriotledger.com/x1042479950/Modern-moms-connect-by-writingand-reading-blogs adresinden alındı
  • Fuchs, C. (2014). Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş. (İ. Kalaycı, & D. Saraçoğlu, Çev.) Ankara: NotaBene.
  • http://www.markahocam.com/en-iyi-anne-cocuk-kadin-bloglari.html. (tarih yok).
  • Johnson, Z. (2016). State Of The Blogging World 2016 [Infographic And Stats]. Blogging.org: https://blogging.org/blog/state-of-the-blogging-world-2016/ adresinden alındı
  • Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of The World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons, 59-68.
  • Livingstone, S. (2002). Young People and New Media. London: SAGE.
  • Lopez, L. K. (2009). The Radical Act of ‘mommy blogging’: Redefining Motherhood Through The Blogosphere. New media & Society, 729-747.
  • Mangold, W. G., & Faulds, D. J. (2009). Social Media: The New Hybrid Element of The Promotion Mix. Business Horizons, 357-365.
  • Mayfield, A. (2008, Ağustos 1). What is Social Media? http://www.icrossing.com/uk/sites/default/files_uk/insight_pdf_files/What%20is%20Socia l%20Media_iCrossing_ebook.pdf adresinden alındı
  • McDaniel, B. T., Coyne, S. M., & Holmes, E. K. (2012). New Mothers and Media Use: Associations Between Blogging, Social Networking, and Maternal Well- Being. Maternal and Child Health Journal, 1509-1517.
  • Nielsen. (2012, Ağustos 03). Buzz in The Blogsphere: Millions More Bloggers and Blog Readers.
  • Nielsen: http://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2012/buzz-in-the-blogospheremillions-more-bloggers-and-blog-readers.html adresinden alındı
  • OECD. (2007). Participative Web and User-Created Content; Web 2.0, Wikis and Social Networking. Paris.
  • Öz, E., & Turancı, E. (2016, Nisan 20). Sağlık İletişimi Açısından “Blogger Anne”lerin Kişisel Blogları Üzerine Bir İnceleme. Esra Öz İle Sağlık Gündemi: http://fesraoz.blogspot.com.tr/2017/04/saglik-iletisimi-acisindan-blogger.html adresinden alındı
  • Özbölük, T., & Dursun, Y. (2015). Pazarlama Araştırmalarında Paradigmal Dönüşüm ve Etnografinin Dijitale Evrimi Netnografi. Erciyes Üniversitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 46 , 227-249.
  • Perren, S., Von Wyl, A., Bürgin, D., Simoni, H., & Von Klitzing, K. (2005). Depressive symptoms and psychosocial stress across the transition to parenthood: Associations with parental psycho-pathology and child difficulty. Journal of Psychosomatic Obstetrics and Gynecology, 26(3), 173-183.
  • Powell, R. (2010). Good Mothers, Bad Mothers and Mommy Bloggers: Rhetorical Resistance and Fluid Subjectivities. An Online Feminist Journal, 37-50.
  • Rideout, V. J., Foehr, U. G., & Roberts, D. F. (2010, Ekim 25). Generation M2: Media in the Lives of 8- to 18-Year-Olds. www.kff.org: https://kaiserfamilyfoundation.files.wordpress.com/2013/04/8010.pdf adresinden alındı
  • Sysomos. (2010, Haziran). Inside Blogger Demographics: Data by Gender, Age, etc. Sysomos: https://sysomos.com/reports/blogger-demographics/ adresinden alındı
  • The Economist. (2006, Nisan 20). It's The Links, Stupid: Blogging is Just Another Word for Having Conversations. The Economist: http://www.economist.com/node/6794172 adresinden alındı
  • Van Dijk, J. (2006). The Network Society. London: SAGE.
  • Varnalı, K. (2013). Dijital Kabilelerin İzinde. İstanbul: MediaCat.
  • Vodaco Agency, & Pazarlamadunyasi.com. (2009, Aralık 23). Vodaco Agency. blog.vodacoagency: http://blog.vodacoagency.com/en-cok-msn-kullaniyoruz/ adresinden alındı
  • Webb, L. M., & Lee, B. S. (2011). Mommy Blogs: The Centrality of Community in The Performance of Online Maternity. M. Moravec içinde, Motherhood Online (s. 244-257). Newcastle: Cambridge Scholars Publishing.
  • Yelsalı Parmaksız, P. M. (2012). Digital Opportunities for Social Transition: Blogosphere. Fe Dergisi, 123-134
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ercan Aktan Bu kişi benim

Hasan Hüseyin Kayış Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Aktan, E., & Kayış, H. H. (2018). Sosyal Medya ve Değişim: Bloglar Aracılığıyla Anneliğin Evrimi Üzerine Netnografik Bir Analiz. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 9(32), 39-54. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.2.003.x