The rapid developments in communication technologies take effect on the basis of individual as well as a marketing applications. Accordingly, a person benefit from an advetising practices on the point of she / he provide to awareness and theyself introduce to target group as ideally. A personal advertisements has seen to newspapers in the past, with developing of Internet and social networking sites at today. One of the most important of social networking is Facebook. It give to an opportunity of usage at the heart of interactivite to the whole visual, auditory and literary tools to its user as a different from traditional media. Individuals can introduce as effectively to other persons with via user profile and wall on the Facebook. In connection with, individuals can self advertised as online persons at the virtual world. Accordingly, a person is more active for own online advertisement different from other media. “The Facebook As a Tool of Online Personal Advertisement: The Case of Turkey” with an article entitled aim to show up “ Facebook has an important role as a online personal advertisement tool”. For this purpose, at this study used to content analysis method who creating by Jothi et. al. in 2011.
İletişim teknolojilerinde meydana gelen hızlı gelişmeler etkisini toplumsal ve bireysel ilişkiler temelinde de göstermektedir. Buna göre, birey toplumsallaşmasını gerçek hayattaki aile, okul, arkadaş yada grup çevresinde sağladığı gibi, gelişmiş teknolojinin sunduğu sosyal ağlar da onun bu evresini sanal bir dünyada gerçekleştirmesinde yardımcı olabilmektedir. Öyle ki, bu sanal dünya ona gerçek dünyadaki yüz yüze konuşmayı interaktif iletişim yapısı karşılıklı, görüntülü ya da sesli konuşma , arkadaş edinme, bir gruba ait olma gibi olanaklarıyla sağlamasına imkan vermektedir. Kişisel ilişkiler temelinde ise birey kendi kimliğini, isteklerini, beğenilerini, isyanlarını, tepkilerini de belki gerçek dünyada olmadığı kadar hızlı ve net bir biçimde gerçekleştirebilmektedir. Dolayısıyla bu, bireye özellikle sosyal ağ üzerinde görsel, yazınsal ve işitsel düzeyde kendi reklamını yapma imkanı vermektedir. Bu doğrultuda kendi bireysel reklamının oluşumunda birey diğer geleneksel mecralarda olmadığı kadar aktif hale gelmektedir. “The Facebook As a Tool of Online Personal Advertisement: The Case of Turkey” başlıklı makalede Facebook’un bireysel reklam aracı olarak da güçlü bir rolü olduğu içerik analizi yöntemi kullanılarak Facebook Türkiye kullanıcıları üzerinden açığa çıkarılması amaçlanmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 6 |
0216 355 56 19 WhatsApp numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.