This study aims to evaluate the current situation in this field and shed light on future research by bringing together the findings of academic studies that address visual arts education and technology integration in different aspects. Thus, it will be possible to make inferences on how technology can be used effectively in visual arts courses and how this use can add value to education. This systematic literature review study aims to understand the trends, gaps and suggestions in the field by analysing existing scientific studies in line with certain themes. The population of the study consisted of scientific publications on the use of technology in visual arts education. The sample of the study consists of a total of 18 research articles published between 2015 and 2024, within the scope of SSCI, SCI, ACHI, ESCI and accessed with the keywords ‘visual arts’, ‘education’, ‘e-learning’, ‘technology’, ‘web 2.0’, ‘digital technologies’, ‘digital material’, ‘educational technologies’, ‘distance learning’, ‘virtual reality’.
In the research, it was determined how innovative technologies such as augmented reality, virtual reality, hologram technology, digital curation tools and mobile devices are used in educational processes and how this use has positive effects on student achievement, motivation and creativity. In this process, teachers' technological competences are an important factor. The findings reveal that the integration of technology into visual arts education facilitates students' understanding of abstract concepts and improves their critical thinking and creativity skills. However, technical infrastructure deficiencies, differences in teachers' competence levels and pedagogical difficulties are among the factors that limit the effective use of technology.
This study reveals that innovative approaches at the intersection of technology and arts have the potential to make educational processes more effective and enriching. However, in order for this potential to become sustainable, strategic steps should be taken and the use of technology should be considered in a broader framework. In addition, in order to strengthen the role of technology in education, teachers should be supported with professional development programmes and technology infrastructure should be improved. In this context, studies and policies to be made for the effective integration of technology in visual arts education will be a guide.
Visual Arts Education Instructional Technologies Augmented Reality Digital Curation Creativity in Education Technological Pedagogy
Bu çalışma, görsel sanatlar eğitimi ve teknoloji entegrasyonunu farklı açılardan ele alan akademik çalışmaların bulgularını bir araya getirerek bu alandaki mevcut durumu değerlendirmeyi ve gelecekteki araştırmalara ışık tutmayı amaçlamaktadır. Böylece, teknolojinin görsel sanatlar derslerinde nasıl etkili bir şekilde kullanılabileceği ve bu kullanımın eğitime nasıl değer katabileceği konusunda çıkarımlarda bulunmak mümkün olacaktır. Bu sistematik literatür taraması çalışması, belirli temalar doğrultusunda mevcut bilimsel çalışmaları analiz ederek alandaki eğilimleri, boşlukları ve önerileri anlamayı amaçlamaktadır. Çalışmanın evrenini görsel sanatlar eğitiminde teknoloji kullanımına ilişkin bilimsel yayınlar oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise görsel sanatlar eğitimi ve eğitim teknolojileri alanında son 10 yılda (2015-2024) yayınlanmış, SSCI, SCI, ACHI, ESCI kapsamında yer alan 18 araştırma makalesi oluşturmaktadır.
Araştırma, artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, hologram teknolojisi, dijital kürasyon araçları ve mobil cihazlar gibi yenilikçi teknolojilerin eğitim süreçlerinde nasıl kullanıldığını ve bu kullanımın öğrenci başarısı, motivasyonu, yaratıcılığı ve öğretmen yeterlilikleri üzerindeki etkilerini analiz etmektedir. Elde edilen bulgular, teknolojinin görsel sanatlar eğitimine entegrasyonunun öğrencilerin soyut kavramları anlamalarını kolaylaştırdığını, eleştirel düşünme ve yaratıcılık becerilerini geliştirdiğini ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, teknik altyapı eksiklikleri, öğretmenlerin yeterlilik düzeyindeki farklılıklar ve pedagojik zorluklar, teknolojinin tam anlamıyla etkin kullanılmasını sınırlayan faktörler arasında yer almaktadır. Çalışma, teknolojinin eğitimdeki rolünü güçlendirmek için öğretmenlerin mesleki gelişim programlarıyla desteklenmesi ve teknoloji altyapısının iyileştirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu çalışma, teknoloji ve sanatın kesiştiği noktada yenilikçi yaklaşımların eğitim süreçlerini daha etkili ve zenginleştirici hale getirme potansiyeline sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Ancak bu potansiyelin sürdürülebilir hale gelmesi için stratejik adımlar atılmalı ve teknoloji kullanımı daha geniş bir çerçevede ele alınmalıdır. Bu bağlamda teknolojinin görsel sanatlar eğitimine etkili bir şekilde entegre edilmesi için yapılacak çalışmalar ve politikalar yol gösterici olacaktır.
Görsel Sanatlar Eğitimi Öğretim Teknolojileri Artırılmış Gerçeklik Dijital Kürasyon Eğitimde Yaratıcılık Teknolojik Pedagoji
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2025 |
| Kabul Tarihi | 25 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 4 |
0216 355 56 19 numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.