Ders kitaplarında öğrencilere sunulan bilgi ve kavramlar salt metinler yerine çeşitli resim, tablo ve grafiklerle birlikte verilmektedir Öğrencilerin ders kitaplarına olan ilgilerini arttırmak ve öğrencilerin birden fazla duyusuna hitap ederek bilgi ve kavramları kalıcı öğrenmelerine yardımcı olmak amacıyla artık ders kitapları resim, tablo ve grafiklerle zenginleştirilmektedir. Bilgi ve kavramların tablo ve grafiklerle sunulması grafik okuryazarlığı isimli bir okuryazarlık türünün oluşmasına sebep olmuştur. Türkçe dersi öğretim programında grafik okuryazarlığı ile ilgili kazanımlara yer verildiğinden bu araştırmada Türkçe ders kitaplarında yer alan etkinliklerin grafik okuryazarlık becerisini karşılama düzeyleri tespit edilmiştir. Araştırmada 2019-2020 eğitim öğretim yılında kullanılan Türkçe ders kitapları incelenmiştir. İncelenen Türkçe ders kitaplarında tespit edilebilen grafik okuryazarlık becerisi ili ilgili etkinliklerin genel olarak yetersiz olduğu ve temaların çoğunda grafik okuryazarlığı ile ilgili etkinliklerin hiç yer almadığı ve temalarda dengesiz bir dağılım olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Grafik Okuryazarlığı Okuryazarlık Türkçe Ders Kitapları Grafik
The knowledge and concepts presented to students in textbooks are given with a variety of paintings, tables and graphics instead of texts, and textbooks are now enriched with pictures, paintings and graphics to increase their interest in textbooks and to help students learn information and concepts permanently by addressing multiple senses. Presenting information and concepts with tables and graphics has led to the formation of a type of literacy called graphic literacy. Since the turkish course curriculum includes gains related to graphic literacy, the levels of meeting the graphic literacy skills of the activities in turkish textbooks have been determined in this study. In the study, turkish textbooks used in the 2019 2020 academic year were examined the graphic literacy skills that can be determined in the turkish textbooks examined were generally inadequate, some themes were never included in the activities related to graphic literacy skills and generally unbalanced distribution was concluded.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |