When referring to religious officials, the roles of Imam Hatip and Muezzin-Kayyım are typically implied. In addition to their formal duties, they face various challenges in meeting the expectations of mosque communities with differing educational backgrounds and perspectives. This study aims to conduct a content analysis of research including the terms “Religious Official” and “Competency” in their titles, found in YÖK Thesis Center, TR Dizin, DergiPark, and ISAM databases. A total of 29 academic studies were examined. The analysis revealed that 5 of them were presented at conferences, 17 were quantitative, 7 qualitative, and 5 used mixed methods. The findings were tabulated and evaluated, and suggestions were provided in the conclusion. The methods used in the studies and their distribution were found to be appropriate. This research is expected to contribute to the existing literature and offer insights for all stakeholders interested in the topic of “Competencies of Religious Officials.”
Religious Education Competencies of Religious Officials Content Analysis
Din görevlileri denildiğinde genellikle İmam Hatip ve Müezzin Kayyımlar akla gelmektedir. Resmî görevleri yanında, eğitim seviyeleri ve anlayışları birbirinden farklı olan cami cemaatinin beklentilerine de cevap vermeye gayret gösteren din görevlilerinin üstlendiği görevin bazı zorlukları bulunmaktadır. Bu çalışma, YÖK Tez Tarama, TR Dizin, Dergi Park ve İSAM veri tabanlarında “Din Görevli” ve “Yeterli” ifadelerini bir şekilde konu başlığında bulunduran araştırmaların içerik analizi yöntemiyle incelenmesini amaçlayan nitel bir araştırmadır. Çalışma kapsamında “Din Görevlilerinin Yeterlikleri” konusuna yoğunlaşmış 29 bilimsel araştırma; belirledikleri amaç, yöntem, çalışma grupları ve verileri analiz etmede kullandıkları teknikler bakımından analiz edilmiştir. Araştırmada bazı bulgular tablolaştırılmış, sonuç kısmında değerlendirme ve önerilerde bulunulmuştur. Çalışmalardan 5’inin kongrelerde sunulmuş bildiri niteliğinde olduğu, 17’sinin nicel, 7’sinin nitel 5’inin karma yöntemlerle hazırlandığı anlaşılmıştır. Araştırmaların kullandığı yöntem tercih dağılımları makul görülmüştür. Konuyla ilgili bilimsel tüm araştırmaların ve bu araştırmanın “Din Görevlilerinin Yeterlikleri” konusuyla ilgilenen tüm paydaşlara çeşitli katkılar sunması beklenmektedir.
Araştırma Nitel (literatür Taraması ve içerik analizi) olduğundan Etik Kurul İzni gerekmemektedir. Bu sebeple sisteme yüklenememiştir. Çalışma Bilimsel Yayın Etiği Kurallarına titizlikle riayet edilerek hazırlanmıştır. Genel benzerlik kendi taramamızda % 8 olarak tespit ettik. Dergimizin sayfasında BAŞLIK SAYFASI olarak istediğiniz Word belgesini bulamadığım için Makale Başlığı sayfasını imkan dahilinde kendim hazırlayıp doldurdum. Makaleyi yazım kurallarına göre uyarlarken ya da istenen belgeler yüklenirken bir eksiğimiz hatamız olduysa düzeltebilir, tamamlayabilirim. Saygılar sunar kolaylıklar dilerim.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Çeviri ve Yorum Çalışmaları, Basılı Kültür, Türk İslam Edebiyatı, Edebi Çalışmalar (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2025 |
| Kabul Tarihi | 2 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 2 |