BibTex RIS Kaynak Göster

Video Oyunlarda Arayüz Tasarımı

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 46 - 55, 15.08.2016

Öz

2010’ lu yıllarda toplum içerisinde taşınabilir aygıtların yaygınlığından ve çeşitliliğinden de anlaşılabileceği gibi insan ve bilgisayar etkileşimi son yıllarda bir gereklilik haline gelmiştir. Etkileşimli çoklu ortamın ilk örneklerinden olan video oyunlar günümüzde popüler kültürü zenginleştiren bir medyum olarak görülmektedir. Video oyun sektörü grafik tasarımcının en doğal çalışma alanlarından biridir. Grafik tasarımcı açısından oyun tasarımının çözümlenmesi için öncelikle kavramsal çerçevenin ve teknik terimlerin doğru tanımlanması gerekir. Bunun yanı sıra tasarım öncesi hazırlıklar da çalışmanın başarısına doğrudan etki etmektedir. Tasarımcının takım çantası diyebileceğimiz buton, metin, renk, vb. araçların kullanımı büyük önem taşımaktadır. Tasarım aşamasındaki tüm ürünlerde olduğu gibi oyun arayüz tasarımlarında da temel tasarım ilkelerinin farkında olmak bir zorunluluktur. 

Video Oyunlarda Arayüz Tasarımları adlı bu çalışmada, grafik tasarım açısından oyun arayüzleri ele alınmış, önemli kavram ve terimler açıklanmış, tasarım öncesi süreç ve tipografi, renk, yerleşim gibi tasarım araçlarının etkin kullanımına yönelik yaklaşımlara değinilmiş, temel tasarım ilkeleri ışığında örneklerle çözümlemeler yapılmaya çalışılmıştır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Atila Işık

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Işık, A. (2016). Video Oyunlarda Arayüz Tasarımı. Akademik Sanat, 1(2), 46-55.
AMA Işık A. Video Oyunlarda Arayüz Tasarımı. Akademik Sanat. Ağustos 2016;1(2):46-55.
Chicago Işık, Atila. “Video Oyunlarda Arayüz Tasarımı”. Akademik Sanat 1, sy. 2 (Ağustos 2016): 46-55.
EndNote Işık A (01 Ağustos 2016) Video Oyunlarda Arayüz Tasarımı. Akademik Sanat 1 2 46–55.
IEEE A. Işık, “Video Oyunlarda Arayüz Tasarımı”, Akademik Sanat, c. 1, sy. 2, ss. 46–55, 2016.
ISNAD Işık, Atila. “Video Oyunlarda Arayüz Tasarımı”. Akademik Sanat 1/2 (Ağustos 2016), 46-55.
JAMA Işık A. Video Oyunlarda Arayüz Tasarımı. Akademik Sanat. 2016;1:46–55.
MLA Işık, Atila. “Video Oyunlarda Arayüz Tasarımı”. Akademik Sanat, c. 1, sy. 2, 2016, ss. 46-55.
Vancouver Işık A. Video Oyunlarda Arayüz Tasarımı. Akademik Sanat. 2016;1(2):46-55.

 1654816583165452217022223