BibTex RIS Kaynak Göster

TASARIM EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERİN GÖRSEL SANATLARA İLİŞKİN İLGİLERİ VE DENEYİMLERİNİN GÖRSEL ALGI BECERİLERİNİN GELİŞİM SÜRECİNE YANSIMASININ İNCELENMESİ

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 20 - 25, 15.08.2016

Öz

Çalışmanın amacı, temel tasarım eğitiminde öğrencilerin görsel algı becerilerinin gelişim düzeyi ile görsel sanatlara ilişkin ilgi ve geçmiş deneyimleri arasında ilişki olup olmadığının sorgulanmasıdır. Çalışmada bu amaçla Gazi Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümünde temel tasarım dersini ilk kez alan 33 öğrenciye uygulanan (23’ü kız 8’i erkek) öğrencilerin görsel sanatlara ilişkin ilgi ve deneyimlerini tespit etmeyi amaçlayan anket sonuçları ile temel tasarım dersinde iki boyutlu çalışmalarda ve görsel algı anketinde sergiledikleri başarı düzeyleri arasındaki ilişkiler karşılaştırmalı olarak incelenmektedir. Çalışmanın başlıca bulgusu, temel tasarım eğitimi öncesinde görsel sanatlara ilgi ve deneyimi olan öğrencilerin olmayanlara oranla görsel algı ve ifade gelişim süreçlerinin daha olumlu olduğu ve temel tasarım eğitimi ile görsel algının geliştirilebileceği yönündedir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Tekel

Nilgün Görer Tamer

Nihan Oya Memlük

Aybike Ceylan Kızıltaş

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tekel, A., Görer Tamer, N., Memlük, N. O., Kızıltaş, A. C. (2016). TASARIM EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERİN GÖRSEL SANATLARA İLİŞKİN İLGİLERİ VE DENEYİMLERİNİN GÖRSEL ALGI BECERİLERİNİN GELİŞİM SÜRECİNE YANSIMASININ İNCELENMESİ. Akademik Sanat, 1(2), 20-25.
AMA Tekel A, Görer Tamer N, Memlük NO, Kızıltaş AC. TASARIM EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERİN GÖRSEL SANATLARA İLİŞKİN İLGİLERİ VE DENEYİMLERİNİN GÖRSEL ALGI BECERİLERİNİN GELİŞİM SÜRECİNE YANSIMASININ İNCELENMESİ. Akademik Sanat. Ağustos 2016;1(2):20-25.
Chicago Tekel, Ayşe, Nilgün Görer Tamer, Nihan Oya Memlük, ve Aybike Ceylan Kızıltaş. “TASARIM EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERİN GÖRSEL SANATLARA İLİŞKİN İLGİLERİ VE DENEYİMLERİNİN GÖRSEL ALGI BECERİLERİNİN GELİŞİM SÜRECİNE YANSIMASININ İNCELENMESİ”. Akademik Sanat 1, sy. 2 (Ağustos 2016): 20-25.
EndNote Tekel A, Görer Tamer N, Memlük NO, Kızıltaş AC (01 Ağustos 2016) TASARIM EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERİN GÖRSEL SANATLARA İLİŞKİN İLGİLERİ VE DENEYİMLERİNİN GÖRSEL ALGI BECERİLERİNİN GELİŞİM SÜRECİNE YANSIMASININ İNCELENMESİ. Akademik Sanat 1 2 20–25.
IEEE A. Tekel, N. Görer Tamer, N. O. Memlük, ve A. C. Kızıltaş, “TASARIM EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERİN GÖRSEL SANATLARA İLİŞKİN İLGİLERİ VE DENEYİMLERİNİN GÖRSEL ALGI BECERİLERİNİN GELİŞİM SÜRECİNE YANSIMASININ İNCELENMESİ”, Akademik Sanat, c. 1, sy. 2, ss. 20–25, 2016.
ISNAD Tekel, Ayşe vd. “TASARIM EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERİN GÖRSEL SANATLARA İLİŞKİN İLGİLERİ VE DENEYİMLERİNİN GÖRSEL ALGI BECERİLERİNİN GELİŞİM SÜRECİNE YANSIMASININ İNCELENMESİ”. Akademik Sanat 1/2 (Ağustos 2016), 20-25.
JAMA Tekel A, Görer Tamer N, Memlük NO, Kızıltaş AC. TASARIM EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERİN GÖRSEL SANATLARA İLİŞKİN İLGİLERİ VE DENEYİMLERİNİN GÖRSEL ALGI BECERİLERİNİN GELİŞİM SÜRECİNE YANSIMASININ İNCELENMESİ. Akademik Sanat. 2016;1:20–25.
MLA Tekel, Ayşe vd. “TASARIM EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERİN GÖRSEL SANATLARA İLİŞKİN İLGİLERİ VE DENEYİMLERİNİN GÖRSEL ALGI BECERİLERİNİN GELİŞİM SÜRECİNE YANSIMASININ İNCELENMESİ”. Akademik Sanat, c. 1, sy. 2, 2016, ss. 20-25.
Vancouver Tekel A, Görer Tamer N, Memlük NO, Kızıltaş AC. TASARIM EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİLERİN GÖRSEL SANATLARA İLİŞKİN İLGİLERİ VE DENEYİMLERİNİN GÖRSEL ALGI BECERİLERİNİN GELİŞİM SÜRECİNE YANSIMASININ İNCELENMESİ. Akademik Sanat. 2016;1(2):20-5.

 1654816583165452217022223