Müzecilik, Halı Müzesi ve marka konusunun incelendiği bu çalışmada müzecilik konusundaki
gelişmeler, değişimler, yeni yaklaşımlar ve markalaşma deneyimleri, Halı Müzesi örneğinden
hareketle irdelenmektedir. Tarih boyunca kültürel mirasa çok önemli katkılarda bulunan
müzecilik anlayışı, 21. yüzyıl dünyasında önemli bir eğitim ve iletişim kurumu olarak karşımıza
çıkmaktadır. Müzeler, günümüzün modern yaşam merkezleri gibi kentlerin en önemli sosyal
çekim alanlarından biri olmuş durumdadırlar.
Bir tarafta kültüre ait kurumların en üst sırasında yer alan müzecilik anlayışı, diğer tarafta
piyasa odaklı, sektörel bir terim olan markayı bir araya getirmek çok kolay olmasa da dünyada
başarılı örnekleri görüldüğünden, Halı Müzesi ülkemizde çağdaş müzecilik anlamında
gelişmeye açık bir konumdadır.
Bu çalışmada, Halı Müzesi’nin çağdaş müzecilik anlayışıyla değerlendirilmesi için pazarlama
faaliyetleri ve uygulama önerileri sunulması amaçlanmaktadır. Müzelerdeki değişim iyi
kurgulanmalıdır, günümüzde ülkelerin kültürel anlamdaki güçlü konumunu belirlemek,
sürekliliğini göstermek açısından müzecilikte bir inovasyon mutfağı yaratmak; araştırma
geliştirme ekipleri oluşturmak, hediyelik eşya bölümünden youtube kanalına uzanan bir
yelpazede yeni tasarımlar, yeni fikirler üretmek gerekmektedir. Bir müze için uygulanan her
bir pazarlama faaliyeti zaman içinde etkisini gösterecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Kültür Varlıklarını Koruma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 5 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 5 |