Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 5, 10 - 25, 22.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Aslanapa, O. (2015). Türk Halı Sanatının Bin Yılı. (Birinci Baskı). İstanbul: İnkılap Kitapevi.
  • Bayraktaroğlu, S. ve Özçelik, S. (Editörler). (2007). Halı Müzesi ile Kilim ve Dokuma Yaygılar Müzesi Kataloğu, Ankara.
  • Bayraktaroğlu, S. (1998). Vakıflar Genel Müdürlüğünün Halıcılık Çalışmaları ve Karşılaşılan Sorunlar. Halıcılık Semineri Türk El Halıcılığının Sorunları ve Çözüm Yolları. Ankara: Türkiye Kalkınma Vakfı.
  • Batı, U. (2017). Marketink ya da Farkettink Deneyimsel Pazarlama ya da Duyusal Markalama. (Birinci Baskı). İstanbul: Sena Ofset.
  • Baraz, Y. (2010). Sanat Müzeleri. (Birinci Baskı). İstanbul: Galeri Baraz Yayınları.
  • Balfour, L. K. (2014). Nasıl Cool Kalınır?. (Birinci Baskı) Marka Konferansı 2014’de sunuldu. İstanbul: Yürekli Yayınları.
  • Cezar, M. (1995). Sanatta Batı’ya Açılış ve Osman Hamdi. İstanbul: Anadolu Sanat Yayınları.
  • Dokak, H. (2009, Mayıs). Müze İşletmeciliği Hakkında. 27. Müzeler Haftası Geçmişten Geleceğe Türkiye’de Müzecilik II Sempozyum. Ankara: Vehbi Koç ve Ankara Araştırmaları Merkezi Yayınları.
  • Erbay, F ve Maktal Canko, D. (2014). “Müzecilik Anlayışında Değişenler”, Müzeler, Oyunlar, Oyuncaklar ve Çocuklar. (Birinci Baskı). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları.
  • Gerçek, F. (1999). Türk Müzeciliği. (Birinci Baskı). Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Gürel, E. (2009, Mayıs). Müzelerde Pazarlama ve Halkla İlişkiler. 27. Müzeler Haftası Geçmişten Geleceğe Türkiye’de Müzecilik II Sempozyum. Ankara: Vehbi Koç ve Ankara Araştırmaları Merkezi Yayınları.
  • Önder, M. (1999) Türkiye Müzeleri. (Beşinci Baskı). Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Özçelik, S. (2014) . İstanbul Halı Müzesi -Geçmişten Bugüne Halı ile Tarihi Bir Yolculuk. Vakıflar Dergisi. Sayı 41.
  • Özcan, S. (2017) İstanbul Vakıflar Halı Müzesinin Markalaşma Süreci. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Ries Al, T. J. (2008). Pazarlamanın 22 Kuralı. (çev. M. Yaz). İstanbul: MediaCat Yayınları. (Eserin orijinali 1993’de yayınlandı).
  • Shaw, M. K. W. (2004) Osmanlı Müzeciliği. (Birinci Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Sullivan, L. (2002). Satan Reklam Yaratmak. (çev. S. Yaman). İstanbul: MediaCat Yayınları. ( Eserin orijinali 1998’de yayınlandı).
  • Tosun Babür, N. (2014) Marka Yönetimi. (İkinci Baskı). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Uralman, H. ve Maktal Canko, D. (2014). “Güçlü Bir Müze İletişimi Yaratmak”. Müzeler, Oyunlar, Oyuncaklar ve Çocuklar. (Birinci Baskı). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları.
  • Yetkin, Ş. (1974) Türk Halı Sanatı. (Birinci Baskı). Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Westerman, G., Bonnet, D., McAfee, A., (2015) Leading Digital, (çev. Ü. Şensoy). İstanbul, Türk Hava Yolları Yayınları. ( Eserin orijinali 2014’de yayınlandı).
  • http://icom.museum/the-vision/museum-definition/ adresinden 14 Mart 2017’de alınmıştır.

İSTANBUL VAKIFLAR HALI MÜZESİNİN MARKALAŞMA SÜRECİ ÜZERİNE ÖNERİLER

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 5, 10 - 25, 22.06.2018

Öz

Müzecilik, Halı Müzesi ve marka konusunun incelendiği bu çalışmada müzecilik konusundaki
gelişmeler, değişimler, yeni yaklaşımlar ve markalaşma deneyimleri, Halı Müzesi örneğinden
hareketle irdelenmektedir. Tarih boyunca kültürel mirasa çok önemli katkılarda bulunan
müzecilik anlayışı, 21. yüzyıl dünyasında önemli bir eğitim ve iletişim kurumu olarak karşımıza
çıkmaktadır. Müzeler, günümüzün modern yaşam merkezleri gibi kentlerin en önemli sosyal
çekim alanlarından biri olmuş durumdadırlar.
Bir tarafta kültüre ait kurumların en üst sırasında yer alan müzecilik anlayışı, diğer tarafta
piyasa odaklı, sektörel bir terim olan markayı bir araya getirmek çok kolay olmasa da dünyada
başarılı örnekleri görüldüğünden, Halı Müzesi ülkemizde çağdaş müzecilik anlamında
gelişmeye açık bir konumdadır.
Bu çalışmada, Halı Müzesi’nin çağdaş müzecilik anlayışıyla değerlendirilmesi için pazarlama
faaliyetleri ve uygulama önerileri sunulması amaçlanmaktadır. Müzelerdeki değişim iyi
kurgulanmalıdır, günümüzde ülkelerin kültürel anlamdaki güçlü konumunu belirlemek,
sürekliliğini göstermek açısından müzecilikte bir inovasyon mutfağı yaratmak; araştırma
geliştirme ekipleri oluşturmak, hediyelik eşya bölümünden youtube kanalına uzanan bir
yelpazede yeni tasarımlar, yeni fikirler üretmek gerekmektedir. Bir müze için uygulanan her
bir pazarlama faaliyeti zaman içinde etkisini gösterecektir.

Kaynakça

  • Aslanapa, O. (2015). Türk Halı Sanatının Bin Yılı. (Birinci Baskı). İstanbul: İnkılap Kitapevi.
  • Bayraktaroğlu, S. ve Özçelik, S. (Editörler). (2007). Halı Müzesi ile Kilim ve Dokuma Yaygılar Müzesi Kataloğu, Ankara.
  • Bayraktaroğlu, S. (1998). Vakıflar Genel Müdürlüğünün Halıcılık Çalışmaları ve Karşılaşılan Sorunlar. Halıcılık Semineri Türk El Halıcılığının Sorunları ve Çözüm Yolları. Ankara: Türkiye Kalkınma Vakfı.
  • Batı, U. (2017). Marketink ya da Farkettink Deneyimsel Pazarlama ya da Duyusal Markalama. (Birinci Baskı). İstanbul: Sena Ofset.
  • Baraz, Y. (2010). Sanat Müzeleri. (Birinci Baskı). İstanbul: Galeri Baraz Yayınları.
  • Balfour, L. K. (2014). Nasıl Cool Kalınır?. (Birinci Baskı) Marka Konferansı 2014’de sunuldu. İstanbul: Yürekli Yayınları.
  • Cezar, M. (1995). Sanatta Batı’ya Açılış ve Osman Hamdi. İstanbul: Anadolu Sanat Yayınları.
  • Dokak, H. (2009, Mayıs). Müze İşletmeciliği Hakkında. 27. Müzeler Haftası Geçmişten Geleceğe Türkiye’de Müzecilik II Sempozyum. Ankara: Vehbi Koç ve Ankara Araştırmaları Merkezi Yayınları.
  • Erbay, F ve Maktal Canko, D. (2014). “Müzecilik Anlayışında Değişenler”, Müzeler, Oyunlar, Oyuncaklar ve Çocuklar. (Birinci Baskı). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları.
  • Gerçek, F. (1999). Türk Müzeciliği. (Birinci Baskı). Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Gürel, E. (2009, Mayıs). Müzelerde Pazarlama ve Halkla İlişkiler. 27. Müzeler Haftası Geçmişten Geleceğe Türkiye’de Müzecilik II Sempozyum. Ankara: Vehbi Koç ve Ankara Araştırmaları Merkezi Yayınları.
  • Önder, M. (1999) Türkiye Müzeleri. (Beşinci Baskı). Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Özçelik, S. (2014) . İstanbul Halı Müzesi -Geçmişten Bugüne Halı ile Tarihi Bir Yolculuk. Vakıflar Dergisi. Sayı 41.
  • Özcan, S. (2017) İstanbul Vakıflar Halı Müzesinin Markalaşma Süreci. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Ries Al, T. J. (2008). Pazarlamanın 22 Kuralı. (çev. M. Yaz). İstanbul: MediaCat Yayınları. (Eserin orijinali 1993’de yayınlandı).
  • Shaw, M. K. W. (2004) Osmanlı Müzeciliği. (Birinci Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Sullivan, L. (2002). Satan Reklam Yaratmak. (çev. S. Yaman). İstanbul: MediaCat Yayınları. ( Eserin orijinali 1998’de yayınlandı).
  • Tosun Babür, N. (2014) Marka Yönetimi. (İkinci Baskı). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Uralman, H. ve Maktal Canko, D. (2014). “Güçlü Bir Müze İletişimi Yaratmak”. Müzeler, Oyunlar, Oyuncaklar ve Çocuklar. (Birinci Baskı). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları.
  • Yetkin, Ş. (1974) Türk Halı Sanatı. (Birinci Baskı). Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Westerman, G., Bonnet, D., McAfee, A., (2015) Leading Digital, (çev. Ü. Şensoy). İstanbul, Türk Hava Yolları Yayınları. ( Eserin orijinali 2014’de yayınlandı).
  • http://icom.museum/the-vision/museum-definition/ adresinden 14 Mart 2017’de alınmıştır.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kültür Varlıklarını Koruma
Yazarlar

Seval Özcan

Levent Çinko Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2018
Kabul Tarihi 5 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Özcan, S., & Çinko, L. (2018). İSTANBUL VAKIFLAR HALI MÜZESİNİN MARKALAŞMA SÜRECİ ÜZERİNE ÖNERİLER. Akademik Sanat, 3(5), 10-25.
AMA Özcan S, Çinko L. İSTANBUL VAKIFLAR HALI MÜZESİNİN MARKALAŞMA SÜRECİ ÜZERİNE ÖNERİLER. Akademik Sanat. Haziran 2018;3(5):10-25.
Chicago Özcan, Seval, ve Levent Çinko. “İSTANBUL VAKIFLAR HALI MÜZESİNİN MARKALAŞMA SÜRECİ ÜZERİNE ÖNERİLER”. Akademik Sanat 3, sy. 5 (Haziran 2018): 10-25.
EndNote Özcan S, Çinko L (01 Haziran 2018) İSTANBUL VAKIFLAR HALI MÜZESİNİN MARKALAŞMA SÜRECİ ÜZERİNE ÖNERİLER. Akademik Sanat 3 5 10–25.
IEEE S. Özcan ve L. Çinko, “İSTANBUL VAKIFLAR HALI MÜZESİNİN MARKALAŞMA SÜRECİ ÜZERİNE ÖNERİLER”, Akademik Sanat, c. 3, sy. 5, ss. 10–25, 2018.
ISNAD Özcan, Seval - Çinko, Levent. “İSTANBUL VAKIFLAR HALI MÜZESİNİN MARKALAŞMA SÜRECİ ÜZERİNE ÖNERİLER”. Akademik Sanat 3/5 (Haziran 2018), 10-25.
JAMA Özcan S, Çinko L. İSTANBUL VAKIFLAR HALI MÜZESİNİN MARKALAŞMA SÜRECİ ÜZERİNE ÖNERİLER. Akademik Sanat. 2018;3:10–25.
MLA Özcan, Seval ve Levent Çinko. “İSTANBUL VAKIFLAR HALI MÜZESİNİN MARKALAŞMA SÜRECİ ÜZERİNE ÖNERİLER”. Akademik Sanat, c. 3, sy. 5, 2018, ss. 10-25.
Vancouver Özcan S, Çinko L. İSTANBUL VAKIFLAR HALI MÜZESİNİN MARKALAŞMA SÜRECİ ÜZERİNE ÖNERİLER. Akademik Sanat. 2018;3(5):10-25.

 1654816583165452217022223