1980’lerin
başında hızlı bir şekilde ticarileşmeye başlayan oyun endüstrisi günümüzde
geniş bant internettin sağladığı olanaklarla milyonlarca kişiye ulaşan bir
dünya haline gelmiştir. Dijital
oyunlar bireylerin ilgilerini, tercihlerini, tutum ve davranışlarını sosyolojik
ve psikolojik tüm argümanları kullanarak yönlendirmektedir. Bu sanal dünya,
kullanıcıların benlik sunumu ve etki yönetimi için benzersiz araçlar sunmaktadır.
RPG (Role Playing Game) tarzı oyunlarda her oyuncu bir karakterle bağ kurarak
sanal bir kimliğe bürünmektedir. Oyuncular günlük yaşamlarındaki sosyal ve
psikolojik gereksinimlerini oyun içeriğine yansıtarak bir doyuma ulaşmaktadır. Milyonlarca
kişiye hitap eden geleneksel medya ortamları gibi
video oyunlarının da kişilerin düşünce ve davranışları üzerinde yönlendirici etkisi olup
olmadığına yönelik çeşitli metodolojiler
ve veri kaynaklarını içine alan birçok
araştırma bulunmaktadır.
Bu çalışmada popüler dijital oyun
karakterlerinin görsel unsurlarının oyuncular üstündeki etkilerini
incelenmektedir. Araştırma kapsamında dört bölümden oluşan bir çevrimiçi anket
formu kullanılmıştır. Öğrencilerin dijital oyun karakterler tercihlerinin
incelendiği bu çalışmaya 18-25 yaş aralığında 130 öğrenci katılmıştır. Anket
sonuçlarına göre elde edilen puan ortalamaları yaş, cinsiyet, kişilik
özellikleri, oyun tercihleri ve dijital oyun karakter özelliklerine göre
anlamlı düzeyde değişimin olup olmadığı ilişkisel olarak incelenmiştir.
Dijital oyunlar görsel tasarım karakter tasarımı oyun tasarımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 9 |