Düzeltme
BibTex RIS Kaynak Göster

Düzeltme: MODERN SANATTAN GÜNÜMÜZE RESİMDE MASA VE ANLATIMLARI – II

Yıl 2023, Sayı: 20, 167 - 167, 31.12.2023
Bu makalenin ilk hali 28 Aralık 2021 tarihinde yayımlandı. https://dergipark.org.tr/tr/pub/akademiksanat/issue/67882/931022

Düzeltme Notu

Dergimizin 2021 yılı 14. Sayısında yayınlanan “Görenek, G. (2021). Modern Dönem’den Günümüze Resim Sanatında Masa – II. Akademik Sanat (14):12-26, DOI: 10.34189/asd.2021.14.002” referanslı makalede sorumlu yazar tarafından yapılan geri dönüş üzerine aşağıdaki şekilde düzeltme yapılmıştır. Makale Linki: https://dergipark.org.tr/tr/pub/akademiksanat/issue/67882/931022 Makale Başlığı: Dergipark makale sayfasında Türkçe “Modern Dönem’den Günümüze Resim Sanatında Masa – II”, makale metninde Türkçe “MODERN DÖNEMDEN GÜNÜMÜZE RESİM SANATINDA MASA ve ANLATIMLARI – II” ve İngilizce “Table And Its Expressıons In Painting From The Modern Period To The Present – II” olan makale başlığı, Türkçe “MODERN SANATTAN GÜNÜMÜZE RESİMDE MASA VE ANLATIMLARI – II” ve İngilizce “In Painting From Modern Art to the Present Table and Explanations – II” olarak değiştirilmiştir. Özet: Özette yer alan dönem ifadesi makale başlığına uygun bir şekilde sanata çevrilerek şu şekilde düzeltilmiştir “… Çalışma, Rönesans’tan Modern sanata ve Modern sanattan Günümüz sanatına olmak üzere resim sanatında masa, iki ayrı makaleden oluşmaktadır. İkincisi olan bu çalışma, Modern sanattan Günümüz sanatına Batı resim sanatına yön veren ve masa objesinin gündelik kullanımındaki bir objeden kendi başına var olan bir sanat objesine dönüşüm sürecine katkı sağlayan sanatçı ve eserleri seçilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.” Abstract: İngilizce özet de başlığa uygun şekilde değiştirilmiştir. “… The study consists of two separate articles on painting, from the Renaissance to Modern art and from Modern art to contemporary art. In this second study, the artists and their works that shaped Western painting from Modern art to Contemporary art and contributed to the transformation process of the table object from an object in daily use to an art object that exists on its own were selected. Qualitative research method was used in the research.” Sonuç: Sonuç bölümünün 2. Ve 3. Cümleleri “Masa objesinin resim yüzeyindeki varoluş biçimi, Modern Dönemden günümüze kadar akım ya da sanatçı üsluplarına dair önemli ip uçları vermiştir. Bu bağlamda sanatta Modern Dönem ile gelen sanat için sanat söylemi, Renoir’ın “Moulin de la Galette’de Dans” resminde de izlenmeye devam edilmiştir.” başlıkla uyumlu olarak şu şekilde değiştirilmiştir. “Modern sanattan Günümüz sanatına olan süreçte akımlar ya da sanatçı üsluplarına dair önemli ip uçları vermiştir. Bu bağlamda sanatta Modern sanat ile gelen sanat için sanat söylemi, Renoir’ın “Moulin de la Galette’de Dans” resminde de izlenmeye devam edilmiştir.”

Öz

Rönesans’tan günümüze Batı resim sanatı tarihi boyunca kompozisyonların önemli bir bileşeni olan masa objesinin yüzeydeki varoluş biçimi, resimlendiği dönemlerin üslûbuna önemli göndermeler içermektedir. Gerek etrafını saran toplulukların gerekse üzerinde bulunan nesnelerin çeşitliliği, resmin yapıldığı yılların sosyo-ekonomik ve kültürel yaşantısına dair önemli veriler sunmaktadır. Sanattaki hâkimiyet kiliseden saraya saraydan burjuvaziye geçtikçe masa çevresinde toplanan figürler ve üzerinde yer alan objeler, değişimin geçerli bir anlamına sahip olmuştur. Bu durum Sanayi Devrimi’yle gelen Modern Dönem için de geçerlidir. Çünkü sanat için sanat söylemi bu dönemdeki sanat yaklaşımlarında örneğin Renoir’ın “Moulin de la Galette’de Dans” resminde de izlenebilir. Sanatçı, devrimin getirdiği tüm çelişkilerden uzak, toplumun farklı sınıfındaki insanları, eğlence içinde masaların çevresine yerleştirirken; Van Gogh “Patates Yiyenler” resminde, modern resmin çok azında izleneceği üzere, kırsalın yoksul bir ailesini “gerçek hareketi” gösterme adına loş bir ışık altında patates yer, kahve içerken bir araya getirmiştir. Günümüze yaklaştıkça çağdaş sanat içinde farklı arayışlar, sanattaki masa olgusunu da değiştirmiştir. Çağdaş sanatta masa, diğer kullanımları dışında yalnızca kendi biçim ve anlamına işaret eden ana bir unsur olarak çalışmalarda görülmektedir.
Sürüp giden hayat kaygılarının yanında evimizde sıradan bir eşya olan masa, günlük hayatın en işlevsel nesnesiyken iş hayatında, pratik kullanım dışında bir kariyer göstergesi, kimi zaman ise uğruna birçok fedakârlıkların yapıldığı hatta hakkını vermenin bir erdem olduğu sembolik anlama sahiptir. Akıl, kararlılık, çaba, yetenek ve gayretle sahip olunması gereken masanın hemen yanında sahip olunana karşı kıskançlık, haksız elde edildiyse kibir sıklıkla durur. Siyasette ise masa, kalıplaşmış çeşitli ifadelerle sıradanlığının ötesinde anlamlar içermektedir.
Rönesans’tan Modern Dönem’e ve Modern Dönem’den günümüze olmak üzere resim sanatında masa, iki ayrı makaleden oluşmaktadır. Bu çalışmada, Modern Dönem’den günümüze Batı resim sanatına yön veren ve masa objesinin gündelik kullanımındaki bir objeden kendi başına var olan bir sanat objesine dönüşüm sürecine katkı sağlayan sanatçı ve eserleri seçilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.

Destekleyen Kurum

Çanakkale Osekiz Mart Üniversitesi

Proje Numarası

Bağımsız Araştırma Projesi olarak 2878 Proje ID ve SBA-2019-2878 Proje Kodu

Teşekkür

Çanakkale Osekiz Mart Üniversitesi Bağımsız Araştırma Projesi olarak 2878 Proje ID ve SBA-2019-2878 Proje Kodu, desteği için teşekkürler

Kaynakça

  • Alex J., Taylor, “Richard Artschwager 1923–2013 Table and Chair 1963–4,” . (tarih yok). Mart 1, 2021 tarihinde https://www.tate.org.uk/research/publications/performance-at-tate/perspectives/richard-artschwager. adresinden alındı
  • Altuğ, E. (2017, Aralık 4). Dikkat, kırılır: Ai Weiwei,” Unlimited . Mart 6, 2021 tarihinde https://www.unlimitedrag.com/post/dikkat-kirilir-ai-weiwei. adresinden alındı
  • Antmen, A. (2014). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyılın Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Batur, E. (2002). Yeni Dünya’yı İnşa Etme Tasarısı: Konstrüktivizm. E. Batur içinde, Modernizmin Serüveni Bir Temel Metinler Seçkisi 1840-1990 (s. 194-195). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Chaim Soutine. (tarih yok). Şubat 8, 2021 tarihinde http://www.artnet.com/artists/cha%C3%AFm-soutine/. adresinden alındı
  • Chaim Soutine. (2021, Subat 8). http://www.artnet.com/artists/cha%C3%AFm-soutine/. adresinden alındı
  • Dale Hickey Blue Table 1992. (tarih yok). Mart 8, 2021 tarihinde https://www.charlesnodrumgallery.com.au/artists/dale-hickey/blue-table-2/. adresinden alındı
  • Dance at Le Moulin de la Galette by Pierre-Auguste Renoir. (tarih yok). Aralık 12, 2020 tarihinde https://www.tripimprover.com/blog/category/renoir. adresinden alındı
  • Dirk W Lachenmeier, D. N.-M.-P. (tarih yok). Absinthe, Absinthism and Thujone – New Insight into the Spirit's Impact on Public Health”, The Open Addiction Journal (January 2010): 33,. Nisan 3, 2021 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/228492325_Absinthe_Absinthism_. adresinden alındı
  • Gogh, V. V. (2001). Theo’ ya Mektuplar. (P. Kür, Çev.) İstanbul: Yapı Kredi.
  • Greenberg, C. ( 2002). Modernist Resim. E. Batur içinde, Modernizmin Serüveni Bir “Temel Metinler” Seçkisi 1840-1990 (s. 357). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Halil İbrahim Türker ve Benan Çokokumuş. (2014, Haziran). Gerçeküstücülük, Rene Magritte’den JerrryUelsmann’a. doi:DOI:10.18603/std.52990
  • https://www.musee-orsay.fr/en/collections/works. (tarih yok). Aralık 27, 2020 tarihinde alındı
  • İnce, Ö. (tarih yok). Edip Cansever: Yani O Kendine Sürgün Olan. Nisan 11, 2020 tarihinde https://core.ac.uk/download/pdf/95044551.pdf. adresinden alındı
  • Jo, Nahmad, “About Dubuffet Series of Tables,. (tarih yok). Şubat 24, 2021 tarihinde alındı
  • Kleiner, F. S. (tarih yok). Gardner's Art through the Ages: A Global History. Mayıs 22, 2020 tarihinde https://books.google.com.tr/books?id=epax6iGGj2cC&pg=PT832&lpg=PT832&dq=Monet+and+His+Muse:+Camille+Monet+in+the+Artist%27s+Life+pdf&source=bl&ots=deUwAExILF&sig=ACfU3U0kE415TV395fI_nwDLO4fpO7H1jA&hl=tr&sa=X&ved=2ahUKEwjwsLLe5cfpAhUUDWMBHZE2AkMQ6AEwHXoECB. adresinden alındı
  • Margolin, V. (1997). The Struggle for Utopia: Rodchenko, Lissitzky, Moholy-Nagy, 1917-1946. Chicago and London: The University of Chicago Press.
  • Matisse Henri 1869-1954 Red Room (Harmony in Red). (tarih yok). Aralık 16, 2020 tarihinde https://www.hermitagemuseum.org/wps/portal/hermitage/digital-collection/01.+paintings/28389. adresinden alındı
  • Read, H. (1960). Sanatın Anlamı. (G. İ. Asgari, Çev.) İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Richard Artschwager Table and Chair 1963–4. (tarih yok). Şubat 24, 2021 tarihinde https://www.tate.org.uk/art/artworks/artschwager-table-and-chair-t03793. adresinden alındı
  • Rivers, N. U. (2003). Conservation of Furniture. Oxford: Linacre House.
  • Schjeldahl, P. (tarih yok). The Vulnerable Ferocity of Chaim Soutine,” The Art World 14 Mayıs 2018. Şubat 8, 2021 tarihinde https://www.newyorker.com/magazine/2018/05/14/the-vulnerable-ferocity-of-chaim-soutine. adresinden alındı
  • Sérullaz, M. (1991). Empresyonizm Sanat Ansiklopedisi. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • The Suitor 1893. (tarih yok). Aralık 27, 2020 tarihinde https://www.theartstory.org/artist/vuillard-edouard/artworks/. adresinden alındı
  • Victor Brauner . (tarih yok). Mart 25, 2021 tarihinde https://www.guggenheim.org/artwork/artist/victor-brauner. adresinden alındı
  • Yılmaz, N. (tarih yok). Chagall’ın Fantastik Dünyası. Ocak 14, 2021 tarihinde http://lebriz.com/pages/lsd.aspx?lang=TR&sectionID=1&articleID=451&bhcp=1. adresinden alındı

Düzeltme:

Yıl 2023, Sayı: 20, 167 - 167, 31.12.2023
Bu makalenin ilk hali 28 Aralık 2021 tarihinde yayımlandı. https://dergipark.org.tr/tr/pub/akademiksanat/issue/67882/931022

Düzeltme Notu

Öz

Proje Numarası

Bağımsız Araştırma Projesi olarak 2878 Proje ID ve SBA-2019-2878 Proje Kodu

Kaynakça

  • Alex J., Taylor, “Richard Artschwager 1923–2013 Table and Chair 1963–4,” . (tarih yok). Mart 1, 2021 tarihinde https://www.tate.org.uk/research/publications/performance-at-tate/perspectives/richard-artschwager. adresinden alındı
  • Altuğ, E. (2017, Aralık 4). Dikkat, kırılır: Ai Weiwei,” Unlimited . Mart 6, 2021 tarihinde https://www.unlimitedrag.com/post/dikkat-kirilir-ai-weiwei. adresinden alındı
  • Antmen, A. (2014). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyılın Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Batur, E. (2002). Yeni Dünya’yı İnşa Etme Tasarısı: Konstrüktivizm. E. Batur içinde, Modernizmin Serüveni Bir Temel Metinler Seçkisi 1840-1990 (s. 194-195). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Chaim Soutine. (tarih yok). Şubat 8, 2021 tarihinde http://www.artnet.com/artists/cha%C3%AFm-soutine/. adresinden alındı
  • Chaim Soutine. (2021, Subat 8). http://www.artnet.com/artists/cha%C3%AFm-soutine/. adresinden alındı
  • Dale Hickey Blue Table 1992. (tarih yok). Mart 8, 2021 tarihinde https://www.charlesnodrumgallery.com.au/artists/dale-hickey/blue-table-2/. adresinden alındı
  • Dance at Le Moulin de la Galette by Pierre-Auguste Renoir. (tarih yok). Aralık 12, 2020 tarihinde https://www.tripimprover.com/blog/category/renoir. adresinden alındı
  • Dirk W Lachenmeier, D. N.-M.-P. (tarih yok). Absinthe, Absinthism and Thujone – New Insight into the Spirit's Impact on Public Health”, The Open Addiction Journal (January 2010): 33,. Nisan 3, 2021 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/228492325_Absinthe_Absinthism_. adresinden alındı
  • Gogh, V. V. (2001). Theo’ ya Mektuplar. (P. Kür, Çev.) İstanbul: Yapı Kredi.
  • Greenberg, C. ( 2002). Modernist Resim. E. Batur içinde, Modernizmin Serüveni Bir “Temel Metinler” Seçkisi 1840-1990 (s. 357). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Halil İbrahim Türker ve Benan Çokokumuş. (2014, Haziran). Gerçeküstücülük, Rene Magritte’den JerrryUelsmann’a. doi:DOI:10.18603/std.52990
  • https://www.musee-orsay.fr/en/collections/works. (tarih yok). Aralık 27, 2020 tarihinde alındı
  • İnce, Ö. (tarih yok). Edip Cansever: Yani O Kendine Sürgün Olan. Nisan 11, 2020 tarihinde https://core.ac.uk/download/pdf/95044551.pdf. adresinden alındı
  • Jo, Nahmad, “About Dubuffet Series of Tables,. (tarih yok). Şubat 24, 2021 tarihinde alındı
  • Kleiner, F. S. (tarih yok). Gardner's Art through the Ages: A Global History. Mayıs 22, 2020 tarihinde https://books.google.com.tr/books?id=epax6iGGj2cC&pg=PT832&lpg=PT832&dq=Monet+and+His+Muse:+Camille+Monet+in+the+Artist%27s+Life+pdf&source=bl&ots=deUwAExILF&sig=ACfU3U0kE415TV395fI_nwDLO4fpO7H1jA&hl=tr&sa=X&ved=2ahUKEwjwsLLe5cfpAhUUDWMBHZE2AkMQ6AEwHXoECB. adresinden alındı
  • Margolin, V. (1997). The Struggle for Utopia: Rodchenko, Lissitzky, Moholy-Nagy, 1917-1946. Chicago and London: The University of Chicago Press.
  • Matisse Henri 1869-1954 Red Room (Harmony in Red). (tarih yok). Aralık 16, 2020 tarihinde https://www.hermitagemuseum.org/wps/portal/hermitage/digital-collection/01.+paintings/28389. adresinden alındı
  • Read, H. (1960). Sanatın Anlamı. (G. İ. Asgari, Çev.) İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Richard Artschwager Table and Chair 1963–4. (tarih yok). Şubat 24, 2021 tarihinde https://www.tate.org.uk/art/artworks/artschwager-table-and-chair-t03793. adresinden alındı
  • Rivers, N. U. (2003). Conservation of Furniture. Oxford: Linacre House.
  • Schjeldahl, P. (tarih yok). The Vulnerable Ferocity of Chaim Soutine,” The Art World 14 Mayıs 2018. Şubat 8, 2021 tarihinde https://www.newyorker.com/magazine/2018/05/14/the-vulnerable-ferocity-of-chaim-soutine. adresinden alındı
  • Sérullaz, M. (1991). Empresyonizm Sanat Ansiklopedisi. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • The Suitor 1893. (tarih yok). Aralık 27, 2020 tarihinde https://www.theartstory.org/artist/vuillard-edouard/artworks/. adresinden alındı
  • Victor Brauner . (tarih yok). Mart 25, 2021 tarihinde https://www.guggenheim.org/artwork/artist/victor-brauner. adresinden alındı
  • Yılmaz, N. (tarih yok). Chagall’ın Fantastik Dünyası. Ocak 14, 2021 tarihinde http://lebriz.com/pages/lsd.aspx?lang=TR&sectionID=1&articleID=451&bhcp=1. adresinden alındı
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Resim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülderen Görenek 0000-0002-9561-1925

Proje Numarası Bağımsız Araştırma Projesi olarak 2878 Proje ID ve SBA-2019-2878 Proje Kodu
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Görenek, G. (2023). MODERN SANATTAN GÜNÜMÜZE RESİMDE MASA VE ANLATIMLARI – II. Akademik Sanat(20), 167-167.
AMA Görenek G. MODERN SANATTAN GÜNÜMÜZE RESİMDE MASA VE ANLATIMLARI – II. Akademik Sanat. Aralık 2023;(20):167-167.
Chicago Görenek, Gülderen. “MODERN SANATTAN GÜNÜMÜZE RESİMDE MASA VE ANLATIMLARI – II”. Akademik Sanat, sy. 20 (Aralık 2023): 167-67.
EndNote Görenek G (01 Aralık 2023) MODERN SANATTAN GÜNÜMÜZE RESİMDE MASA VE ANLATIMLARI – II. Akademik Sanat 20 167–167.
IEEE G. Görenek, “MODERN SANATTAN GÜNÜMÜZE RESİMDE MASA VE ANLATIMLARI – II”, Akademik Sanat, sy. 20, ss. 167–167, Aralık 2023.
ISNAD Görenek, Gülderen. “MODERN SANATTAN GÜNÜMÜZE RESİMDE MASA VE ANLATIMLARI – II”. Akademik Sanat 20 (Aralık 2023), 167-167.
JAMA Görenek G. MODERN SANATTAN GÜNÜMÜZE RESİMDE MASA VE ANLATIMLARI – II. Akademik Sanat. 2023;:167–167.
MLA Görenek, Gülderen. “MODERN SANATTAN GÜNÜMÜZE RESİMDE MASA VE ANLATIMLARI – II”. Akademik Sanat, sy. 20, 2023, ss. 167-.
Vancouver Görenek G. MODERN SANATTAN GÜNÜMÜZE RESİMDE MASA VE ANLATIMLARI – II. Akademik Sanat. 2023(20):167-.

 16548   16583   16545   22170   22223