The holy Qur’an is sent to be understood, get
lessons and implemented to the life. In our country, the memorization of Qur’an
is mainly made focusing on utterance without comprehending the meaning. In this
paper, we discuss possibility of a memorization system which enables to have
knowledge on the theme and meaning. Therefore, we will deal with the
implementation of that system not only in Qur’an coursed but also Imam-Hatip
high schools and faculties of theology.
Holy Qur’an memorization qur’an course Imam-Hatip high school faculty of theology
Kur’an-ı Kerim, anlaşılmak, ibret alınmak ve hayata tatbik edilmek için nâzil
olmuştur. Ülkemizde hafızlık, anlamdan yoksun ve konularına vakıf
olmadan sadece lafzını ezberlemeye yönelik bir şekilde yapılmaktadır. Bu
yazıda Kur’an-ı Kerim’in konularına ve anlamına hâkim olabilecek bir
hafızlık sisteminin imkânını irdeleyeceğiz. Ayrıca bu hafızlık sisteminin
sadece Kur’an kurslarında değil İmam Hatip Liseleri ve İlahiyat
Fakültelerinde de uygulanabilirliğini ele alacağız.
Kur'an-ı Kerim Hafızlık Kur’an kursu İmam hatip lisesi İlahiyat fakültesi
Konular | Din Araştırmaları |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Akademik-Us Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.