Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A DIFFERENT APPROACH TO MEMORIZATION OF DIVINE WORD

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 39 - 48, 01.06.2017

Öz



The holy Qur’an is sent to be understood, get
lessons and implemented to the life. In our country, the memorization of Qur’an
is mainly made focusing on utterance without comprehending the meaning. In this
paper, we discuss possibility of a memorization system which enables to have
knowledge on the theme and meaning. Therefore, we will deal with the
implementation of that system not only in Qur’an coursed but also Imam-Hatip
high schools and faculties of theology.




Kaynakça

  • KAYNAKÇA Ahmed b. Hanbel, Ebu Abdullah eş-Şeybani, Müsned, I-VI, Müessesetü Kurtuba, Kahire, ty. Buhari, Ebu Abdullah Muhammed ibn İsmail, el-Camiu’s-Sahih, I-IV, Daru’l-Kütübi’l-Ilmiyye, Beyrut, 1419. Dârimî, Ebu Muhammed Abdullah b. Abdirrahman b. el-Fadl b. Behram, Sünen, I-II, Daru’I-Kütübi'l-İlmiyye, Beyrut, ty.Hatice Şahin, İslam Kültür Geleneğinde ‘Kur’ân Hıfzı’ Geleneği ve Günümüzdeki Uygulama Biçimleri, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Basılmamış Doktora Tezi, 2011, Ankara. İbn Mace, Ebu Abdillah Muhammed b. Yezid el-Kazvini; Sünen, I-II, M.F.A. Baki Neşri, Beyrut, ty. Kurtubî, Ebû Bekr Muhammed b. Ahmed, el-Câmi li Ahkâmi’l-Kur’ân, Dâru’ş-Şü’ûb, Kahire 1372. Mehmet Paçacı, Kur’an’a Giriş, İsam Yayınları, İstanbul, 2008. Muhammed Hamidullah, Kur’an’ı Kerim Tarihi, çev. Salih Tuğ, İfav Yay., İstanbul, 1993. Nebi Bozkurt, “Dâru’l-Kurra”, DİA, VIII, 543. _________ “Hâfız”, DİA, XV, 75. Ömer Menekşe, ‘Satırlardan Sadırlara... Hafızlık’, Diyanet Aylık Dergi, Sayı, 222, İstanbul, 2009. Suat Cebeci, Bilal Ünsal, ‘Hafızlık Eğitimi ve Sorunları’, Değerler Eğitimi Dergisi, 4/11, 2006. Suat Cebeci, “Kur’an Öğretim Geleneği Olarak Hafızlık Eğitimi”, Diyanet İlmi Dergi Kur’an Özel Sayısı, Ankara, 2012. Tirmizî, Muhammed b. İsa, Sünen, el-Mektebetü’sSelefiyye, Medine, 1964. Ziya Kazıcı, Anahatlarıyla İslam Eğitim Tarihi, İfav Yay., İstanbul, 2012.

İlahî Kelamın Muhafazasına Farklı Bir Yaklaşım Konu ve Anlam Merkezli Hafızlık Önerisi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 39 - 48, 01.06.2017

Öz



Kur’an-ı Kerim, anlaşılmak, ibret alınmak ve hayata tatbik edilmek için nâzil
olmuştur. Ülkemizde hafızlık, anlamdan yoksun ve konularına vakıf
olmadan sadece lafzını ezberlemeye yönelik bir şekilde yapılmaktadır. Bu
yazıda Kur’an-ı Kerim’in konularına ve anlamına hâkim olabilecek bir
hafızlık sisteminin imkânını irdeleyeceğiz. Ayrıca bu hafızlık sisteminin
sadece Kur’an kurslarında değil İmam Hatip Liseleri ve İlahiyat
Fakültelerinde de uygulanabilirliğini ele alacağız.  

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Ahmed b. Hanbel, Ebu Abdullah eş-Şeybani, Müsned, I-VI, Müessesetü Kurtuba, Kahire, ty. Buhari, Ebu Abdullah Muhammed ibn İsmail, el-Camiu’s-Sahih, I-IV, Daru’l-Kütübi’l-Ilmiyye, Beyrut, 1419. Dârimî, Ebu Muhammed Abdullah b. Abdirrahman b. el-Fadl b. Behram, Sünen, I-II, Daru’I-Kütübi'l-İlmiyye, Beyrut, ty.Hatice Şahin, İslam Kültür Geleneğinde ‘Kur’ân Hıfzı’ Geleneği ve Günümüzdeki Uygulama Biçimleri, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Basılmamış Doktora Tezi, 2011, Ankara. İbn Mace, Ebu Abdillah Muhammed b. Yezid el-Kazvini; Sünen, I-II, M.F.A. Baki Neşri, Beyrut, ty. Kurtubî, Ebû Bekr Muhammed b. Ahmed, el-Câmi li Ahkâmi’l-Kur’ân, Dâru’ş-Şü’ûb, Kahire 1372. Mehmet Paçacı, Kur’an’a Giriş, İsam Yayınları, İstanbul, 2008. Muhammed Hamidullah, Kur’an’ı Kerim Tarihi, çev. Salih Tuğ, İfav Yay., İstanbul, 1993. Nebi Bozkurt, “Dâru’l-Kurra”, DİA, VIII, 543. _________ “Hâfız”, DİA, XV, 75. Ömer Menekşe, ‘Satırlardan Sadırlara... Hafızlık’, Diyanet Aylık Dergi, Sayı, 222, İstanbul, 2009. Suat Cebeci, Bilal Ünsal, ‘Hafızlık Eğitimi ve Sorunları’, Değerler Eğitimi Dergisi, 4/11, 2006. Suat Cebeci, “Kur’an Öğretim Geleneği Olarak Hafızlık Eğitimi”, Diyanet İlmi Dergi Kur’an Özel Sayısı, Ankara, 2012. Tirmizî, Muhammed b. İsa, Sünen, el-Mektebetü’sSelefiyye, Medine, 1964. Ziya Kazıcı, Anahatlarıyla İslam Eğitim Tarihi, İfav Yay., İstanbul, 2012.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Din Araştırmaları
Bölüm Makale
Yazarlar

Muhammet Karaosman

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 11 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Karaosman, Muhammet. “A DIFFERENT APPROACH TO MEMORIZATION OF DIVINE WORD”. Akademik-Us 1/1 (Haziran 2017), 39-48.

Akademik-Us Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.