Hicrî birinci asır, İslam’ın sınırlarının hızla genişlediği bir asır
olmanın yanında, Müslümanlar üzerinde etkilerinin halen devam ettiği birçok
siyasî olay ve tartışmalı konuların gündeme geldiği önemli bir dönemdir. Bu
dönemin en önemli aktörleri şüphesiz sahâbîlerdir. O dönemin sayâsî olaylarına
şahit olmuş sahâbîleri ve sergiledikleri tavırlarını bilmek dönemi daha iyi
anlamaya yaşananları daha doğru analiz etmenin yanında Kur’an ve Sünnet’i de
doğru anlamaya katkı sağlayacaktır.
Câbir b. Abdullâh, Medine’li ilk Müslümanlardan biri olmanın yanında
Resûlullah’ın (s.a.s.) vefatından sonra da uzun bir ömür yaşamış ve ilmiyle de kendi
isminden söz ettirmiş sahâbenin önde gelenlerinden biridir.
Bu çalışmada, Hicrî birinci asrın ilk üççeyreğinde
yaşanan siyasî hadiselere tanık olan bu sahâbînin, siyasî kişiliği ve o dönemde
ortaya çıkan büyük günah ve şefaat, kader, ihticâb ve Allah’ın kelâm sıfatı
gibi tartışmalı konular karşısındaki tutumu ortaya konmaya çalışılmıştır.
The Hijri first century is an important period in which many political events and controversial issues that are still continuing to affect Muslims are on the rise, as well as being a century of rapid expansion of the borders of Islam. The most important actors of this period are undoubtedly sahaba. The most important actors of this period are undoubtedly sahaba. Knowing the attitudes of sahaba who witnessed the political events in thier term contributes us to understand and analyze correctly the social and political events in this period.
Cabir b. Abdullah who accepted the ıslam early and lived a long time after the Prophet (p.b.u.h.) was e leading person in islamic knowledge among the Companions.
In this study was tried to describe the personality of Cabir who lived in first three quarters of the first hijri century and his approach to controversial things like great sins, ihticab, destiny, Allah’s Word adjective, intercession.
شه القه ا ال ال جه ت س اّ عههكبي ا ه اي دهل وه ال لها الاعه، اا اههب شه
اث اي ن الو اث الس بع ا القضبيب الخ،د ا التهل سهلا آثبرههب سهته ا ة دهل
و بة الهسله نا دض، ي عن ا نّ ب ش ت س اّ عكبي ع يكبي دل وه الاعه، الحه ا أا أهههع عصب هه سلههح اله ولهها ههه الصههحب.ا ا ك دهها اّلهها الصههحب.ا الهه ين
ش ا الو اث الس بع ا دل سلح الفت ة ع س ع دل د ع الق آا الك يع السص اا على
و ع اّءا التحل ل ال ل للأو اث الس بع ا ا جتهبع ا آن اك
ا جب. .ن ع اللها ع، ة على ا نّه هن أ الهل الهسهله ن دهل اله يصها الهصه رّةا
ه ن الصحب.ا ال هك ا ه ين ا ة ط يّلا .ك دبة الص لً لى الله عل هه عهلاعا هن
أه ا ع الصحب.ا الهك د ن .كله ع .
ل وب ل ت ه ه ال راعا الكشا عن لّا ه ا الصحب. ا ل ال ت اهبا شهبه ا ي علهى
الحبلهها الس بعهه ا دههل سلههح الفتهه ة .هههب اههبا يكت ي ههب ههن لضههبيب ب،د هها ههن ل ههل
سكب الك ة الشفبعا الق ر ا وتجبب رؤيا الله
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Akademik-Us Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.