After meeting his master, Abdulhakîm Arvasi, Necip Fazıl come in Sufism line both practically and theoretically. Sufism became a turning point in Necip Fazıl's thought, and after that he preferred a life of asceticism full of suffering and struggle. However, he was never a disciple sitting in a lodge, he presented a social project called the Great East to the Muslims and pursued the cause of its embroidery to the community. At the same time, he shined mystical principles with his works. With the advice of his mentor, he turns to Imam-i Rabbani. He greatly benefited from his ideas as well as the spirituality of that elder, published selected parts of the work "Letters" in Büyük Doğu magazines and then published them into a book. Let's add that Necip Fazıl experienced an "intellectual crisis" like Imam Ghazali, whom he references a lot in his works, and both of them settled on Sufism. As described in this article, he dealt with mysticism in the togetherness of the outward and the inward and worked in the ideology of the Great East with its theoretical and practical aspects.
It is declared that scientific and ethical principles have been followed while carrying out and writing this study and that all the sources used have been properly cited.
The author(s) acknowledge that they received no external funding in support of this research.
Necip Fazıl, mürşidi Abdülhakîm Arvâsî Hazretleriyle tanıştıktan sonra tasavvuf yoluna girmiş, hem amelî hem nazarî cepheden tasavvuftan beslenmiştir. Tasavvuf, Necip Fazıl’ın fikriyatında dönüm noktası olmuş, ondan sonra çile ve mücadele dolu bir zühd hayatını tercih etmiştir. Onun seyr ü sülükü Büyük Doğu dergilerini çıkarma ile başlamış, bu uğurda baskılara göğüs germiş, öte yandan nefs muhasebesi ve iç oluşuna dair bir aşama yaşamıştır. Başta O ve Ben olmak üzere bir çok eserinde onun tasavvuf kaynaklı hayat hikayesini görmemiz mümkündür. Ancak o, tekkede oturan bir mürid olmamış, müslümanlara Büyük Doğu ismiyle bir toplum projesi sunmuş ve bunun cemiyete nakşı davasını gütmüştür. Aynı zamanda eserleriyle de tasavvufî ilkeleri yansıtmıştır. O, mürşidinin de tavsiyesiyle İmâm-ı Rabbânî Hazretleri’ne yönelmiştir. O büyüğün ruhaniyeti yanında fikirlerinden de önemli ölçüde istifade etmiş, Mektubat eserinden seçme parçaları Büyük Doğu dergilerinde yayınlamış ve sonra bunları kitaplaştırmıştır. Mektubat’ın gündemde olması hususunda da onun öncü rolü olmuştur. Necip Fazıl’ın eserlerinde çokça referans verdiği İmam Gazâlî gibi “entelektüel kriz yaşadığını ve her ikisinin de tasavvufta karar kıldığını ilave edelim. Bu makalede tafsil ettiğimiz üzere o, tasavvufu zâhir-bâtın birlikteliğinde ele almış, nazarî ve amelî cephesiyle Büyük Doğu ideolojisinde işlemiştir.
Bu çalışmanın hazırlanma sürecinde bilimsel ve etik ilkelere uyulduğu ve yararlanılan tüm çalışmaların kaynakçada belirtildiği beyan olunur.
Bu araştırmayı desteklemek için dış fon kullanılmamıştır.
بعد لقاء سيده السيد عبد الحكيم آرواسي ، رخل نجيب فاضل على طريق الصوفية ، وتغذى على الصوفية عمليًا ونظريًا. أصبحت الصوفية نقطة تحول في فكر نجيب فاضل ، وبعد ذلك فضل حياة الزهد مليئة بالألم والنضال. بدأت رحلته مع نشر مجلات الشرق الكبير، وتحمل جميع أنواع الضغوط من أجل هذا السبب ، ومن ناحية أخرى ، فقد مر بمرحلة من التفكير الذاتي والوجود الداخلي. من الممكن أن ترى قصة حياته صوفية في العديد من أعماله ، خاصةً فيه وفيّ. ومع ذلك ، لم يكن أبدًا تلميذًا جالسًا في نزل ، فقد قدم مشروعًا اجتماعيًا يسمى الشرق الكبير للمسلمين وتتبع سبب تطريزه للمجتمع. في الوقت نفسه ، قام بتألق المبادئ الصوفية في أعماله. وبنصيحة من معلمه ، لجأ إلى الإمام الرباني. لقد استفاد بشكل كبير من أفكاره وروحانية ذلك الشيخ ، ونشر أجزاء مختارة من العمل "رسائل" في مجلات الشرق الكبير ثم نشرها في كتاب. كما لعب دورًا رائدًا في إبقاء الرسالة على جدول الأعمال. دعنا نضيف أن نجيب فاضل عانى من "أزمة فكرية" مثل الإمام الغزالي الذي أشار إليه كثيرًا في أعماله ، وكلاهما استقر على الصوفية. كما نصف في هذا المقال تعامل مع التصوف في توحيد الخارج والداخل ، وعمل في أيديولوجية الشرق الكبير بجوانبها النظرية والعملية.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Tasavvuf |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 15-16 |
Akademik-Us Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.