Sinemanın en önemli unsurlarından olan dağıtım sektörü, dünyada olduğu gibi ülkemizde de ağırlıklı olarak Amerikan şirketlerinin elinde bulunmaktadır. Bu şirketler, hangi filmlerin, ne kadar kopyayla, kaç sinema salonunda vizyona gireceği gibi konularda karar verici unsurlar olarak yer almaktadırlar. Endüstriyel olarak hareket eden bu dağıtımcılar, hasılat elde edebileceği popüler filmleri seyirciye sunmaktadırlar. Bu çalışmada, Türk sinemasına alternatif olarak dağıtım ve gösterim imkânı sunan Başka Sinema platformunun yıllara göre; yayınladığı filmler, film türleri, gişe sayıları ve hasılatları incelenerek, bu platformun Türk sinemasındaki yeri ve izleyici açısından önemine dikkat çekilmiştir. Araştırmada nitel araştırma deseni olan fenomenolojik (betimsel fenomenoloji) desen kullanılmış ve veri analiz yöntemi olarak içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın geçerliliği kapsamında, akran incelemesi yöntemi ve dış denetimler vasıtasıyla geçerlilik sağlama yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın güvenirliği klasik yöntemlerden biri olan alan uzmanlarının incelemesi stratejisi ile sağlanmıştır. 2013 yılında popüler filmlere karşı bir alternatif oluşturan ve bağımsız filmlerin dağıtımcısı olarak sektöre giren Başka Sinema platformu, film ve salon sayısını her yıl artırarak alternatif seyirciyi sinema salonlarına çektiği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 12 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 11 |