Bir sanatçının algıladığı sanat-dışı gerçekliği bir sanat yapıtında somutlaştırması ve sanatsal gerçekliğe dönüştürme işlemi anlatım olarak tanımlanabilir. Dış gerçeklikten edindiği izienimlerden hareketle "neyi anlatacağını"saptayan sanatçı, "nasıl anlatacağım" sorusunu yanıtlarken, her anlatım aracının sahip olduğu biçimin kendine has öğelerini kullanarak, kurallarına uyarak bir anlatım dili oluşturacaktır. Belgesel filmin en temel özelliği, görüntülerin tamamının gerçeklerden alınmış görüntüler olmasıdır. Bu nedenle,belgesel filmin öncelikli çabası, belgeselcinin nesnesi konumuna gelmiş var olanı olduğu gibi saptamaktır. Belgesel sinema "neyi anlatacağım" sorusunu böylece yanıtlamış olur. "Nasıl anlatacağı m" sorusunun yanıtını ise Joris lvens şöyle vermektedir: "Düşünsel öğeleri, gerçek olayları yeniden yaratarak ve seyircinin bilincini kurguyla ve konuşmayla etkileyerek, duygusal öğeleri de lirik, yerici, şiirsel, dramatik veya daha başka yollara başvurarak kullanmamız gerekir." Bu açıklamalardan hareketle "nasıl anlatacağım" sorusuna verilen yanıtın, sanatçının biçemini ortaya çıkaran yanıt olduğu söylenebilir. Bu çalışmanın amacı da görüntü, ses, kurgu gibi sinemasal anlatım öğelerini kullanarak anlatım oluşturan yönetmenin Bowling For Columbine (Benim Cici Silahım) filmindeki biçemini belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için filmin içerik ve biçimsel çözümlemesi yapılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mart 2009 |
Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.