Bu çalışmanın amacı, belgesel sinemanın dijital görüntü teknolojisi karşısındaki varoluş durumunu irdelemektir. Geleneksel imgelere göre dijital imgeler, hem antolajik olarak anlam ve estetik nesne olma boyutunda dönüşüme uğramakta hem de episteme anlamında görme kültürünün değişimine yol açmaktadırlar. Bu etkimeler kuşkusuz ki belgesel sinema alanında da yaşanacak ve dijital görüntülerin niteliğinin tartışılmasıyla belgesel sinema kavramı yeni biranlam boyutuna sahip olacak gibi gözükmektedir.
Dijital Görüntü Belgesel Sinema Görme Kültürü Epistemolojik Dönüşüm
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ekim 2009 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 4 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.