Bu çalışmada modern bireyin kent içerisindeki konumu tartışılmıştır. Kentler, insanları yalnız kalabalıklara dönüştüren mekanlar olmasının yanı sıra, onlara kimlik kazandıran bir içeriğe de sahiptir. Bu nedenle kent,modern ya da modern olmaya çalışan dünyada önemli bir ayrıştırma mekanıdır. Çalışmanın ana ekseninde son dönem Türk Sineması'nın (1990'1ı yıllardan günümüze kadar) kente nasıl baktığı sorgulanmıştır. Seçilen filmlerle birlikte kentin, insanları acımasızca kategorize edip, dışiaya rak, 'öteki'leştirdiği tezi doğrulan mıştır. Sonuçta kent tüm parçaları ile varolmaya devam eden bir doku, 'ben ve öteki' ise kentin ve modern dünyanın vazgeçilmez unsurlarıdır. Bu unsurlar da Genç Türk Sinemacıların ilgisini çekmeye ve kameralarından yansımaya devam etmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ekim 2010 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 3 Sayı: 5 |
Akdeniz Sanat 2025 Temmuz sayısı (cilt: 19 sayı: 36) için makale gönderimi 01-15 Nisan 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.