Bu çalışmada; 17. yüzyıl Hollanda (tür ve portre resimlerindeki altın çağ) kadın giysilerinin dönemin kültürü üzerinde yarattığı imge söylemi üzerine bir değerlendirme yapmak amaçlanmaktadır. 17. yüzyıl Hollanda ressamları, dönemin şair ve yazarları gibi içinde bulundukları toplumun kurallarına, giyenin ideallerine ve toplumdan beklenen uygun ahlaki atmosferle uyumlu olan sembollerle çepeçevre sarılmışlardı. Giysi tasvirleri de bu semboller ve kurallar çerçevesine bağımlıydı. Bu sunumda giysilerin yarattığı imgelemin, dönemin kültürel iklimine nasıl uyum sağlamaya çalıştığı ve giysiye ait söylemlerin nasıl işlendiği ele alınacaktır. RolandBarthes, Moda Sistemi adlı çalışmasında moda üzerine bir göstergebilim teorisi yapılandırmaktadır. Makalede, 17. yüzyıl Hollanda portre ve tür resimlerinde yer alan giysilerin kültürel dile etkili bir tamamlayıcı katman olarak katıldığı ve ayrıca kendi dili ile bir imgelemi anlamakta, onu aydınlatmakta ipucu olduğu varsayımları,Barthes'in teorik temeli üzerinden açıklanacaktır. Teoriden, inceleme yapmaya olanak sağlayan bir çerçeve olarak yararlanılmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 7 |
Akdeniz Sanat 2025 Temmuz sayısı (cilt: 19 sayı: 36) için makale gönderimi 01-15 Nisan 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.