BibTex RIS Kaynak Göster

Görsel Kültür ve Görsel İmajın Bir İnşa Alanı Olarak Modanın Endüstriyel Büyüsü

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 7, 0 - 0, 22.03.2011

Öz

Modanın kültürel alana ait bir tüketim nesnesi olarak değerlendirilmesi ve sosyo-ekonomik bağlamda güçlenen bir mecra şeklinde metalaşması, önemli bir inceleme alanını oluşturmaktadır. Özellikle günümüz dünyasında modanın -çok perspektifli bir bakış açısıyla- içinde yer alan her materyalle imajı yeniden ürettiği, yarattığı ve bireyin gündelik hayatının merkezine yerleştirdiği görülmektedir. Sembolik tüketim dolayımıyla moda, bir imaj transferini, kimliğin, statünün, arzu ve hazzın,beğeni kültürünün ve bireyin moda aracılığıyla yaygınlaştırdığı ürüne/ürünlere bağlılığını temsil etmektedir. Günümüzde görsel kültürle birlikte etki gücü oldukçaön plana çıkmış olan imaj, aynı zamanda o görsel üzerinden kurgulanan bir hayatı ve görüntüyü de kapsayan bir alana dönüşmüştür. Kültürel endüstri açısından yaratılan anlam birincil değerdedir. Birey, öncelikle kendi bedeni, duyguları ve düşünceleri üzerinden kurduğu imgesel çağrışımı daha sonra toplumsal düzleme yayarak bir statüye/güce, kabul görüp benimsenme yani makbul olana yaygınlaştırır. Gündelik hayatın önemli bir alanı olan televizyonda yayınlanan moda programlarıilk yayınlandıkları anda etkisi, bir davranışı yaygınlaştırma ve birleştirme gücü az gibi görünse de zaman içinde aslında bu programlarda sergilenen görsel imajlarınve kültürel göstergelerin toplumsal düzlemde hızla paylaşıldığı ve tüketilmeye başlandığı gözlenmektedir. Bu programların bir örneği olan ve Show TV'de yayınlanan“Bugün Ne Giysem”, gerek programdaki moda tasarımcılarının gerekse de programa katılan yarışmacıların söylemleri ve kıyafetleri ile çoğu zaman ulaşma-yayılma ve benimsenme hızı yüksek yeni bir kültürel göstergeler ve gösteri platformu oluşturmaktadır.

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 7, 0 - 0, 22.03.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Funda Yağlı

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 10 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Yağlı, F. (2011). Görsel Kültür ve Görsel İmajın Bir İnşa Alanı Olarak Modanın Endüstriyel Büyüsü. Akdeniz Sanat, 4(7).

Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.

Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.


Creative Commons Lisansı
Akdeniz Sanat  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.